weet er iemand of je ook voorverpakte sla slades en dergelijke mag eten? Heb er net namelijk eentje of een toscaanse salade met sla en pijnboompitten enzo. Het zat in een voorverpakte plastice schaal....
ik ben van mening dat het mag. Ik vind nl. dat bijna alles mag, maar de meningen zullen hier ongetwijfeld over verdeeld zijn. Zo'n sla is al voorgewassen, ik zou het lekker eten en niet druk maken.
Voor de zekerheid eet ik geen voorverpakte salade met blauwaderkaas. Alleen omdat er niet op staat of het gepasteuriseerde kaas is. De sla kan je gewoon eten. Maar je mag het natuurlijk altijd nog een keer wassen als je dat een fijner idee vindt.
Ja de laatste tijd weet ik allemaal ni meer wat je wel of ni mag, voor verpakte dingen mag je dan soms weer ni en dan soms wel En je mag wel brie en dan weer ni Ik durf nix meer te eten zeg!
Doe niet zo gek, zeg. Je mag bijna alles eten. Rauw vlees moet je laten staan (zelfs de kans dat je daar iets van oploopt is superklein) en pas op met vacuum verpakte zalm. Was je groente en fruit voor dat je het gaat opeten en verder niet druk maken. Anders aan de sondvoeding
Ja ik overdreef ook met dat ik nix meer durf te eten maar al dat overdreven gedoe met dat voedsel enzo word er wel n btje mesjogge van hoor Je mag ook geen softijs eten zeggen ze en zachte eieren enz enz Nou dan blijft er weinig over tog of ni ?
tjah, als je alles opvolgt wat er geroepen wordt dan mag je inderdaad weinig eten. Als je twijfelt vraag het dan aan mensen die er echt verstand hebben, zoals je verloskundige misschien. Je zult zien dat veel wat er gezegd word, grootste onzin is.
voorverpakte sla eet ik gwoon ...wij eten eigenlijk altijd groente uit zakken ..... bepaalde vis soorten eet ik nu niet en ik eet alleen maar gewone kaas .......dus geen blauwekaas en brie etc. mis wel heel erg mijn zachtgekookt eitje .....maar goed dat hebben we er maar voor over....
Haha, ik heb net van de week heerlijk zitten genieten van een softijsje! Ik had er ineens zo'n zin in
Creme freche en zure room, softijsejs mag je prima eten. Zachtgekookt eitje eet ik ook gewoon hoor. Je kunt salmonella oplopen,ja (kans 0.00?) maar dat is vooral vervelend voor jezelf. Brie etc mag je ook gewoon. Bijna alle kazen die uit supermakt komen kun je gewoon eten. Laten we please niet overdrijven, want zo lijkt het inderdaad alsof we niets mogen eten.
Nou, ik kwam dit tegen: De Listeria Monocytogenes is een algemeen voorkomende bacterie op ons voedsel en in onze omgeving, vooral op vochtige plaatsen. Natte vaatdoekjes en vuile handdoeken zijn berucht. Ik ga dus mooi geen vaatdoekjes meer eten! Ik ga gewoon op mijn eigen gezonde verstand af, op franse kaasjes kijk ik wel altijd even of het niet van rauwe melk gemaakt is, verder geen rauw vlees, alcohol en sigaretten (al at ik die niet zo heel vaak). Weet je, alles is giftig! Het gaat om de hoeveelheden.
Nee, mag je de vaatdoekjes ook al niet meer eten? Daar was ik zo ongeveerd verslaafd aan! Ach, alles over voor een goed doel
volgens mij krigjen de vaatdoekjes niet eens de kans om hier vies te worden ...geen problemen dus ...
Ohhh, vaatdoekjes mijn verslaving! Ik koop stapels bij Zeeman daar zijn ze zo lekker en goedkoop op deze manier kan ik elke dag een heerlijk nieuw vaatdoekje nemen.
Hoi allemaal, Mijn vk heeft me gewaarschuwd voor voorverpakte dingen als voorverpakte sla maar ook zakjes geraspte kaas. De geraspte kaas mag je alleen eten als het gesmolten is maar niet zo. Geen worst als beleg of andere vleeswaren, geen zachte of franse kazen. Daar kan je listeriose (goed geschreven?) van krijgen dat een miskraam veroorzaakt. Geen rauwe vis als haring, zalm etc. Nou heb ik daarvoor en soms stiekem wel mozarella gegeten en ook geraspte kaas en worst voordat ik het wist. Maar wat ik me nou afvraag is dit echt allemaal waar? Volgens mij veranderen de voedingsadviezen elk jaar en wat je nu niet mag mag volgend jaar wel en andersom. Wil het eigenlijk niet zo serieus nemen maar ben ook bang om teveel risico te nemen. Maar ook ik zal geen vaatdoekjes meer eten! hihihi!
Nou sorry sas, maar ik vind jou vk nogal streng (en misschien een tikkeltje ouderwets). Ik eet alles waar jij het nu over hebt, behalve rauwe kaas en vlees, maar geen last van iets. Zoals je het nu omschrijft kun je beter op brood en water leven en dan nog het liefst water uit pak.
Ja dat vind ik dus ook! En laat ik nou net zin hebben in alles waarvan zij zegt dat het niet mag! Ik hou bijvoorbeeld superveeeel van sushi! Ik las laatst ergens dat het wel mag als het vers gemaakt is. Maar goed mn mannetje let ook goed op of ik niets eet wat niet mag volgens de vk! Pfff heel lief hoor de bezorgdheid maar zelf rookt ie vrolijk door (op balkon) en eet natuurlijk alles wat los en vastzit. Ben benieuwd wat ie zou doen als hij niks meer zou mogen! Hahaha! En natuurlijk alles voor het goede doel hoor begrijp me niet verkeerd, het is niet dat ik er niks voor over heb maar als het overdreven is dan eet ik liever gewoon alles wat ik lekker vind!