Ardo calypso of medela freestyle? Of 'n ander merk?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door TJS, 22 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TJS

    TJS Actief lid

    19 aug 2014
    251
    2
    18
    Hallo allemaal,

    Ik ben opzoek naar een dubbele elektrische kolf. Ik wil de kleine man n half jaar voeden. Ik kan tot 4 maanden live voeden en ga daarna weer aan het werk en heb dus voor nog 2 maanden een dubbele kolf nodig.
    Momenteel heb ik een enkel kolf van medela (swing), maar daarmee doe ik zo'n 20 minuten over 100cc. Ik kolf in mijn pauze (eigen keus!), maar kom dan niet uit qua tijd. Met een dubbele kolf kan ik dan beide borsten tegelijk doen en redt ik het makkelijk.

    Mijn voorkeur ging uit naar de medela freestyle, deze heb ik ook gekocht via Marktplaats, maar helaas opgelicht dus ga ik hem nooit krijgen. Hierdoor is alleen wel mijn budget gekelderd en zoek ik eigenlijk een wat voordeliger kolf.

    Ik twijfel nu dus heel erg tussen de ardo calypso (2e hands rond de €75), of toch de medela freestyle (rond de €175)...
    Ervaring gezocht!

    Mocht je nog borstkolf in de aanbieding hebben, hoor ik dat natuurlijk ook graag :)
     
  2. Fabienne12

    2 okt 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat naar zeg dat je bent opgelicht.
    Hier alleen ervaring met medela freestyle en die is top.
    Maar kan me voorstellen dat prijs nu ook wel meeweegt en ardo zal waarschijnlijk ook goed zijn.
     
  3. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Idd wat ontzettend naar!!
    Ik heb zelf de medela freestyle. Had eerst de swing in gebruik maar nu met een tweeling heb ik mezelf op een goede dubbelzijdige kolf getrakteerd, terwijl ik momenteel niet eens werk ;) wel kolf ik 1 x daags om m'n melk te doneren. Dus ik kolf wel regelmatig. Ben steed in minder dan 10 minuten klaar. Vandaag 6 minuten gekolfd en 270 cc in twee flesjes samen ;)
    Ik ben er erg blij mee.

    Misschien een tip om te kijken welke zorgverzekering je hebt en of zij iets vergoeden voor een kolf of lactatiekundige zorg. Ik heb zelf menzis extra verzorgd 2 en heb 200 euro terug gekregen van Menzis.
    Ik weet een lactatiekundige waar de freestyle 295 kost waardoor ik zelf maar 95 heb hoeven te betalen. Misschien een idee voor jou?
    Verder heb ik nog de swing thuis liggen. Je zou deze wel van mij mogen overnemen. Ik heb er geen slangetjes meer bij. Voor 30 inclusief verzenden wil ik hem wel naar je toe sturen. Dan kun je met twee apparaten alsnog dubbelzijdig kolven. Misschien een budget vriendelijke oplossing?
     
  4. Mommyplus

    Mommyplus Actief lid

    22 jul 2014
    358
    0
    16
    Wat een rotstreek zeg dat je hem niet gekregen hebt.

    Het zijn allebei goede kolven. Ik heb bij mijn jongste ook gedeeltelijk de calypso gebruikt. Ik vond hem erg fijn en vooral ook heel handzaam om mee te nemen.
    Dus als ze je een goede kolf voor niet te veel geld zou ik dat doen. Als je er één kan krijgen met een aankoopbon is dat helemaal super want de fabrikant geeft 400 uur kolfgarantie. Dus niet afhankelijk van tijd maar van gebruik. Dus ik vind dat heel fair. Maar je moet wel aantonen dat je hem gekocht hebt.

    Bij mijn oudste twee heb ik de ameda lactaline gebruikt. Die lijkt heel erg op de ardo calypso. Ook een hele fijne, goedkope kolf.

    Maar freestyle is ook prima. Geen ervaring mee maar medela heeft gewoon goede kolven. Wel aan de prijzige kant vind ik persoonlijk.

    Sommige verzekeringen vergoeden inderdaad een deel van het aankoopbedrag maar vaak alleen als je de meest uitgebreide aanvullende verzekering hebt.
     
  5. LoveShineALight

    LoveShineALight Fanatiek lid

    16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Hier de ardo calypso. Gebruik hem sinds babylief klein isen bevalt prima. Hij is redelijk klein en kan evt op batterijen. Ook is er uitbreiding bij te koop wat betreft handkolf bijvoorbeeld.

    Hij is redelijk stik, vacuüm en cycles zijn apart in te stellen. Ik ben in 10 minuten klaar.
    Als je langere tijd kolf (bijv 20 minuten achter elkaar) maakt hij wel eens wat herrie, aldus een kennis van mij. Maar ik kolf uiterlijk 12 minuten dus heb dat niet meegemaakt ;)

    Indd bij menzis tot 200 terug gekregen bij extraverzorgd2!
     
  6. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.252
    5.204
    113
    Ik heb zelf een swing maxi (dubbelzijdig). Nadat ik deze had gekocht, bleek mijn zus haar kolf (pump in style, voorloper van de freestyle ) niet te hebben doorverkocht (daar ging ik vanuit aangezien haar jongste 7 is). Als je interesse hebt, stuur maar een pb, zal ik informeren wat ze ervoor wil hebben. Deze is inclusief rugzak etc.
     
  7. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Hier zeer tevreden over de Ardo!
     
  8. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier ook de ardo gebruikt en super tevreden. Heel stil, alles zelf in te stellen en makkelijk in gebruik. Ook was mijn opbrengst heel goed. Voordeel daarbij is ook de garantie in uren ipv jaren dus tijd die tussen nr 1 en 2 zit maakt dan niet uit.
    Heb verder een hele complete set gekocht met verschillende soorten borstschilden, handpomp, koeltasje en extra flesjes; ideaal!
     
  9. Wensje88

    Wensje88 Fanatiek lid

    29 jan 2014
    1.229
    23
    38
    Hier de ameda lactaline, aangeraden Door mijn lactagiekundige erg fijne kolf dubbelzijdig en niet duur! Ik ben er erg tevreden over! Bij firma Vos kan je hem bestellen en de volgende dag is hij in huis :)
     
  10. CindyJessie

    CindyJessie Bekend lid

    21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hier ook een Ardo fan.
     
  11. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Pas op met kopen bij een babywinkel of een andere instelling die geen lactatiekundige is! Dan kun je geen teruggave via de zorgverzekering krijgen. Eerst dit dus uitzoeken! :)

    Over de ardo hoor ik ook wel prima verhalen. Maar het is geen Medela. ;)
     
  12. MI87

    MI87 VIP lid

    21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Gister is hier de ardo binnengekomen. Via kraambureau en dan via lactatiekundige Tiel kon ik een dubbele met extra kolfset kopen voor €151 dus netjes. Ben er tevreden over. Beide zoontjes in de kraamweek gebruikt om de bv op te starten vanwege problemen. (rand prematuur)
     
  13. Mime28

    Mime28 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb beide gebruikt. Ik heb geen verschil in resultaat kunnen bekennen.
     

Deel Deze Pagina