Koolhydraatarm eten / hongerstillers

Discussion in 'De lounge' started by Babbs, Aug 4, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babbs

Babbs Niet meer actief

Graag zou ik 10 kilo afvallen (van 85 naar 75) om mij lekkerder in mijn vel te voelen. Dit wil ik doen dmv koolhydraatarm eten. Wie heeft voorbeeldmenu’s die ik zou kunnen gebruiken? En welk gewichtsverlies kan ik daarbij verwachten? Welke dingen eten jullie die je honger stillen? Alvast bedankt!

2. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Bij de algemene clubs is er pas een koolhydraatarme club gestart. Kom daar anders mee kletsen

3. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

De tip die ik om me heen hoor voor wanneer je honger hebt: een rijstewafel en een groot glas water.

4. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Nee, rijsttafel is niet koolhydraatarm.

Wat tomaatjes, komkommer, stukje kaas

5. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,344
    10,309
    113
    Zelf val ik ook af maar ik eet alles maar hou het bij via myfitnesspal, ondertussen 13.7 kilo afgevallen, ging niet heel snel ben nu alweer 1 jaar bezig (wat gaat de tijd snel)

Veel eiwitten eten vult enorm, zelf eet ik smorgens magere franse kwark (200 gr), pompoenpitten (5gr), cranberries(5gr).

Aardbeien, komkommer, tomaatjes kun je veel van eten want daar zit echt zeer weinig calorieën in.

(Mijn man zegt je zou kunnen kijken naar een keto dieet, geen ervaringen mee maar daar zou je ideeën op kunnen doen voor recepten)

6. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Ken je het boek ‘Grip op koolhydraten’ van Yvonne Lemmers?
    Super veel info, praktische tips, en ook perfecte overzichten van voeding die je onbeperkt mag eten, dingen die je soms mag eten, en dingen die je moet vermijden.

7. Belle22

Belle22 Bekend lid

Jan 22, 2015
    653
    210
    43
    Female
    Komkommer, paprika, wortels met hummus.

Rolletjes kipfilet met huttekase

Wasa cracker vezelrijk, zijn zeer laag in koolhydraten en vol vezels. Deze bijv met wat kipfilet, sla, avocado en peter en Zout heeerlijk!

Omeltje met groente.

Handje noten

Kwark met appel en kaneel

Tip; als je laag zit in je koolhydraten is het verstandig on wat meer (goeie) vetten te nemen voor je energie, hoe lager je koolhydraten des te meer vet je kan nemen , dan slaat je lichaam het niet op als lichaamsvet maar energie om te verbranden, ook zorgen goede vetten zoals avocado & noten dat je ververbranding omhoog gaat

Je zou je kunnen verdiepen in ketodieet maar dit is 1 van de moeilijkste diëten omdat je daar naar elke koolhydraat moet kijken, zelfs in die van groente en heel vet eten.. heb het zelf niet lang volgehouden (2maanden) maar je haalt er hele mooie resultaten mee!

Share This Page