Help mijn tas! || "mama waarom doen mensen dat?"

Discussie in 'De lounge' gestart door RosaLynn, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Vanochtend bracht mijn man mijn dochtertje naar de peuterspeelzaal.

Eenmaal aangekomen in het lokaaltje (net een nieuwe locatie waar ze zitten) schreeuwt een mama opeens "HELP, MIJN TAS WORD GEJAT!" op dat moment rent ze naar buiten en iedereen ziet een man met haar tas OP DE FIETS er vandoor gaan.....

Die man had dus even snel het raampje ingeslagen om haar tas de pakken, deze auto stond achter de auto van mijn man.

waarop het dochtertje van die vrouw aan de juf vroeg "juf waarom doen mensen dat?"

Tja leg dat maar eens uit :(

Weg tas... ze zitten net een week op die nieuwe locatie! :|

Waarschijnlijk heeft deze man gewoon gedacht ochtends gaan ze de kinderen afzetten en sommige gaan even snel hun kind naar binnen brengen en gaan weer weg en laten dus alles in de auto liggen

Ben dr best wel van geschrokken zeg! en ik was niet eens mee!

2. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Wat erg zeg.
    Ik heb er ook een handje van, mijn tas in de auto te laten liggen als ik mij zoon weg breng. (wel auto opslot dan) maar ga dat nu denk ik niet meer doen.
    Ja, waarom mensen dat doen en dan uitleggen :( Geen idee.
    Gewoon vertellen dat er soms ook stoute grote mensen zijn en dat zij dat eigenlijk niet mogen he.
    Gewoon laten roepen... STOUTE MENEER (of memeer, als je het mijn zoon laat zeggen:D)
    Verder niet te veel ophef laten blijken aan de kleintjes. Komen ze snel genoeg achter als ze ouder zijn.
    Tot die tijd, zo lang mogelijk onschulig kind laten zijn vind ik.

3. Jel

Jel Niet meer actief

Naja belachelijk zeg...

Waarom kunnen mensen toch niet met de poten van de spullen van anderen afblijven. :x

4. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Nou ook weer even wat minder naief als het daar om gaat :). Ik laat ook altijd mijn tas in de auto liggen als ik de meisjes op ga halen van school of psz, maar nu even niet! ;) En tja hoe leg je een peuter uit dat er van die achterlijke mensen bestaan die zichzelf het recht toe eigenen van andermans spullen :x

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    uhm.. moet ik ook mee oppassen!

6. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Jeetje, dat is iets wat ik niet uit kan leggen omdat ik zelf ook niet snap waarom ze zoiets doen.
    Wel vervelend!

7. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Oei ik deed dat ook altijd mijn tas gewoon (in het zicht op de bijrijdersstoel notabene...) laten liggen.
    Nu neem ik hem wel mee want nu zitten er spullen in voor de baby maar normaal dacht ik er nooit over na.

8. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Ik heb voor dit soort situaties een helpende gedachte;

Ik hoop dat die persoon het harder nodig heeft als wij.

Er is een tijdje geld gestolen onder mijn neus door personeel wat ik begeleide in de zaak van mijn ouders. Steeds was er wat weg, zo vervelend. Ik kon er pas mee leven toen ik dus ging bedenken dat die persoon het blijkbaar ergens heel erg voor nodig heeft.

Trouwens, het is ons een keer gebeurd bij een bruiloft, bij het wisselen van locatie liet ik per ongeluk mijn tas in de auto liggen. Weg dus, blijkt dat er rond feest lokaties veel van dit soort dingen gebeuren, mensen zijn eropuit omdat ze weten dat mensen vaak hun tas in de auto laten tijdens een feest....

9. lea

lea Fanatiek lid

Belachelijk wat brutaal:x,

naast ons huis is laatst in onze auto ingebroken....wat hebben ze gestolen? een lifehammer.......:x maar wel de ruit aan gruzelementen en de bijrijderstoelzitting gescheurd en deur beschadigd. We zijn wel verzekerd, maar je hebt er zo; n gedoe van. bah!

10. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    ik vind het triest en hoop zo dat het ooit beter word -.-

11. zeeuwtje

zeeuwtje Lid

31 mei 2011
    41
    0
    0
    Triestig he? Helaas gebeurd het steeds vaker en zit iedereen het met ongeloof aan te horen/zien. Wat ik zo triest vindt is dat dit voor de ogen van die kleintjes gebeurd!!

Bij ons is het onlangs ook gebeurd bij kennissen, ze ging haar zoontje halen van de bso, en idd raampje ingeslagen en tas van stoel weg. Gaf zelf ook toe dat ze dit tegenwoordig niet meer kan doen, maar toch..binnen een paar minuten kan het gebeurd zijn.

Het enige wat we kunnen doen is waakzaam zijn, wij komen niet echt uit een grote steden, waren onlangs een dagje winkelen en kregen advies om bonnetje van aankoop niet bij tasje te voegen ivm diefstal en verbaasde ons echt dat dit gewoon gebeurd..De periode dat je gewoon een zakje snoep ging halen en je fiets gewoon los kon laten staan is echt voorbij

12. Sneu he die mensen, ik wil zelf geen geld zo over de rug van een ander maar sommigen hebben daar echt geen moeite mee. Is er niemand achter die man aangegaan?
    Hier leggen we uit voorzorg alles uit het zicht in de auto. Maar belachelijk dat dat nodig is als je je kind even bij de peuterspeelzaal brengt.

Deel Deze Pagina