argggghh hoe krijg ik haar zindelijk?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door horselover, 22 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    mee eens..... ze geven het vanzelf aan....
    hier taalt ze ook nog niet naar de po, relax, komt vanzelf...
    en jouw dochter is pas 2 jaar... !!

2. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Mijn dochter is al een tijdje zindelijk overdag maar s'avonds wilde ze wel de luier aan. Dat hebben we ook gewoon gedaan.
    Afgelopen weken zijn we aan het proberen zonder luier in de nacht en de eerste nacht ging dat goed.
    We hebben haar wel wakker gemaakt.
    Daarna plaste ze wel regelmatig in bed, vooral tegen de ochtend werd ze nat wakker.
    Ik zit er dus aan te denken om haar in de ochtend ook nog wakker te maken of heeft iemand een tip?

Haar nu weer met luier te laten slapen vind ik ook zo verwarrend en ik merkte dat ze het niet meer fijn vind.
    Of is het normaal dat ik de komende weken gewoon elke dag een laken moet uitwassen :)

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hoelaat maken jullie haar wakker?

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik vind het ook lastig. Ons dochtertje is nu ook pas net 2, maar zegt al regelmatig, broek uit, plas en gaat wel op het potje of naar de wc, maar als ze er dan eenmaal zit, dan komt er niets en bovendien komt ze er meteen weer af. Doe ik de luier weer aan, dan heeft ze binnen 5 - 15 minuten geplast. Ik heb al geprobeerd haar langer op het potje te houden, maar dat lukt nog niet zo goed.
    Nu heb ik nog zoiets van laat maar, het komt vanzelf, maar ik vind het wel lastig dat ze zelf wel al aangeeft dat ze er naar toe wil en dat er dan niets komt. Dat werkt denk ik voor haar ook een beetje demotiverend......

5. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Mijn dochter zegt het als ze moet poepen, maar gaat vervolgens naast het potje poepen...Meestal als ik vraag of ze op het potje wil zitten om proberen te plassen, wil ze toch liever haar luier aan houden. Ze is dus nog niet klaar voor, of ze vindt het potje nog een beetje eng ;)

6. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    tussen elf en twaalf.

7. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Zo eindelijk tijd om de reacties ff bij te lezen!
    Meiden jullie hebben helemaal gelijk, dat is zo fijn aan een forum dan kun je andere meningen horen. Dan ga je het ook weer van een andere kant bekijken en lees ik dat ik toch wat te snel wil!

Ik ga het later weer eens proberen en ik heb de pot eerst aan de kant gezet......

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    misschien is ze er nog niet aa toe. mijn dochter was elke morgen droog en merkte dat ze overdag ook lang droog bleef en grote plasjes deed (ipv verschillende keren kleine plasjes). dit betekende dat ze controle had over der blaas en dus kon ophouden. met 23 maanden kwam ze ineens naar me toe dat ze geen luier meer aanwilde. ik liet deze dus uit. heel de dag ook als we weg gingen. tja de 1e dag was er regelmatig een ongelukje maar niks niet boos of teleurgesteld maar trots dat ze het probeerde. als ze een plasje deed op de pot dan reageerde ik overdreven blij en dat was voor haar de beloning. binnen 3 dagen zonder luier was ze dag en nacht zindelijk met 23 maanden en 11 dagen :).

mijn zoontje is nu bijna 2 en heeft vandaag voor het eerst een plasje gedaan op de pot. hij zelf kwa met de pot aan lopen een een glimlach van oor tot oor zo trots dat het hem gelukt is. elke morgen trekt hij al zijn kelren uit en gaat op het potje zitten. hij deed dan niks maar ik liet merken dat ik het erg knap vond van hem wat hem stimuleerd het te blijven doen want tja mama moet er om lachen. vandaag deed hij dus ook echt wat en o om alleen al dat snoetje te zien was zo leuk. verder gewoon weer luier aan en de dag komt nog wel. laat het vooral leuk blijven en niet verplichten dat het moet. moet is niet leuk en zeker als ze 2 zijn willen ze alles wat moet ook al kunnen ze het nog wel is tegenwerken. een ongelukje tja kan gebeuren. samen verschonen en zeker niet boos worden. je kunt beter trots zijn dat ze het probeerd en tja jammer als het niet lukt.

vooral dus wachten tot ze aangeven zelf op het potje te willen. eventueel stimuleren met laten zien en ondekken.
    meenemen als je zelf naar de wc gaat zodat ze zien hoe het hoort
    wachten tot ze aangeven een vieze luier vies te vinden
    letten op hoelang de luier droog blijft en ze dus ook controle heeft over der plas en poep. zo gaan kindjes zich vaak verstoppen bij het poepen en plassen maar dit hoeft niet
    vooral eigen tempo laten bepalen. geen kind is het zelfde
    niets moet, lukt het dan is het meegenomen

ikheb mijn dochter trouwens nooit wakker gemaakt snachts om te plassen.

Deel Deze Pagina