Arggghh!! Brief van consultatiebureau

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sandraske, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Niks van aantrekken joh.

Bel anders direct met het consultatiebureau in Veghel, dan krijg je Hilde aan de lijn (of die andere meet-en-weeg mevrouw). Die is echt heel aardig, en dan maakt zij een andere afspraak voor je.

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ga ik ook doen morgen, of ik kan ook binnenlopen morgen op inloopspreekuur..

3. tulip

tulip Niet meer actief

ha, je hebt helemaal gelijk, zei hiervoor ook al zoiets.
    En ook over dat ze wel degelijk een fatsoenlijke artsen opleiding hebben gevolgd.

Ik blijf van mening dat de grootste problemen op het consultatiebureau komen doordat moeders iets horen wat ze niet willen horen. Of het nu gaat over borstvoeding afbouwen, prikken op een bepaald moment, een kindje wat te zwaar of te licht is, het is nooit goed.
    Ze zitten daar niet om je te pesten, maar om een advies te geven, wat je daarmee doet moet je zelf weten.
    De meeste ouders daarentegen denken dat ze alles beter weten dan de arts en verpleegkundige en daardoor krijg je strubbelingen. Als alle ouders nu eens proberen om niet meteen in de hoogste boom te vliegen als er iets gezegd wordt, dan scheelt dat al een hoop denk ik. Met fatsoenlijk uitleggen kom je al een heel eind.

4. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier hebben we die prik ook pas met 19mnd gegeven en ook hier is het hetzelfde gegaan als bij jou.

5. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Dat hebben wij hier ook zo gedaan. En idd, daar vielen ze toen steeds over, maar ik vond het ook onzin om dat kleine prulleke, die al een valse start had, door iedereen maar te laten onderzoeken.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Dat is inderdaad het probleem bij consultatiebureau het is nooit goed volgens hun..
    De meesten zeggen u MOET, nou ik moet helemaal niks. Als ze nou zeggen U kunt beter etc, dan wil ik er wel naar luisteren. Maar bij het woordje moet, gaat bij mij de deur al op slot..

Heb vanmorgen consultatiebureau zelf gebeld en de arts gesproken, hij zegt ook gewoon met de 18 maanden de prik geven, afspraak is gemaakt voor halverwege maart dus dan zijn we de (kwakkel)winter al een heel eind door ;)

7. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik klaag ook..
    Ik ga er als we ooit nog een kindje mogen krijgen echt alleen maar voor de prikken! Ze hebben in 3 jaar nooit naar ontwikkeling gekeken en alleen maar gezeurt (lengte, gewicht/TE klein, te licht) en ze hebben me bang gepraat om er een doorverwijzing naar kinderarts in te drukken.. Nee bedankt, maar ze kunnen daar bij mij niets goeds meer doen!

8. tulip

tulip Niet meer actief

nou ik denk dat dat probleem niet bij het consultatiebureau ligt, maar bij de ouders. Tis hoe het bij je binnenkomt denk ik (niet bij jou persoonlijk he, maar in het algemeen)
    Ik heb een klein licht meisje. Op het consultatiebureau werd de vorige keer gezegd:ze is wel klein he?? 90% van de moeders hoort dit als: o ze vind mn kind te klein, ze zal wel denken dat ze niet genoeg eten krijgt, ze vind mij een slechte moeder. Ik moet mn kind volproppen.
    Ik hoorde de constatering dat ze klein is en zei: ja idd, ze heeft het van geen vreemde he en wees naar mijzelf. Nee, zegt ze idd. En toen voegde ik eraan toe, ik vind ze al snel genoeg groot worden (als grapje)en daar moest ze erg om lachen.

Dit is gewoon een voorbeeld zoals het (wat jij denk ik ook wel weet) bij 90% van de moeder/vaders zo gaat.

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat klopt zeker maar de benadering van sommige consultatiebureaus is ook niet goed en wordt er op een dwingende toon dingen gezegd. Vriendin van me heeft er ook problemen mee, daar zeggen ze hij is te zwaar en moet minder eten, hij moet dit, hij moet dat.. Ik ben daar niet gevoelig voor (allergisch voor moeten) maar zij wel en zit zich dan meteen druk te maken..

Deel Deze Pagina