Pakjesavond; Hoe laten weten dat de cadeautjes er zijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door tupp, 16 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dit jaar vieren we pakjesmiddag bij ons thuis. En ik zit te bedenken hoe we op een leuke manier kunnen laten weten dat de cadeautjes er zijn.
    Vroeger bij mijn ouders klom mijn vader of oom op het dak (bungelowwoning) en klopte op het dakraam. Zoiets zou bij ons wel kunnen, als ik bijv. vraag of iemand even over het dak van de uitbouw wil lopen. Maar ik denk eigenlijk dat dit nog iets te spannend is voor onze zoon. Hij is niet zo'n held! Dus die bewaar ik denk ik liever voor volgend jaar.

Gewoon iemand op het raam laten kloppen, gaat hier niet lukken. Achter hebben we een schuifpui, dus wie daar aan komt lopen staat vol in het zicht. En voor vind ik niet handig, want dan zien (gelovige) buurkinderen misschien dat de zakken door een niet-Piet in onze voortuin worden gezet.

Nu zat ik te denken om iemand te laten opbellen en dan op één van onze mobieltjes. We kunnen dan voor die persoon tijdelijk even een Sinterklaasliedje als ringtone nemen en een foto van Sinterklaas laten weergeven. En dat die persoon dan zegt waar zoon moet zoeken.
    Maar ik ben nog op zoek naar andere creatieve ideeën.

2. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Wij hebben de video van sint besteld en die verteld waar de pakjes liggen! Vorig jaar heeft man op de deur geklopt hij ging 'de vuilniszak wegbrengen', cadeautjes lagen in de auto, die heeft hij voor de deur gelegd, geklopt en is toen via de achterdeur terug gekomen!

3. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Ik heb nog geen idee maar mijn zwager roept al een tijd 'ik mag wel op de ramen bonken he?' :D

4. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Kan je de zak niet verstoppen in een kast en dan als je de gang in loopt opeens een brief vinden van de Sint 😜 waar in staat waar ze zijn.

5. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier ook de dag besteld, we laten een buurman op de deur bonzen en de dag door de brievenbus gooien en de zak hebben we wel al op het balkon gezet. Gordijnen doen we gewoon wat vroeger dicht ;)

6. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Wij laten ieder jaar met samen met onze beste vrienden zwarte pieten komen. Altijd weer een succes voor de kids!

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben ook de video van Sint, daarin wordt verteld dat de kadootjes bij de achterdeur staan.. Tijdens de dvd kan ik dan makkelijk de kadootjes uit de auto halen en bij de achterdeur zetten...

8. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Kan je niet de cadeautjes op zolder in zakken zetten en sint een brief laten sturen met een cadeautjes zoektocht.

Wij zetten ze absoluut niet voor de voordeur. Bij de buren is op pakjesavond de zak met cadeautjes bij de voordeur weggejat. En die zak stond er nog geen 5 minuten.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mijn vader moest altijd poepen op sinterklaasavond...
    En natuurlijk deed ie dat wel vaker dus wij zochten er nooit iets achter als hij vlak daarna ineens zei.. "Hey! Hoor ik daar nou iets?"
    En ook mijn opa en de buurman hebben weleens flink op de deur gemept.. Als je zoontje geen held is... Is dat misschien geen aanrader :)
    Al waren wij het leed altijd snel vergeten als we de kadootjes vonden.

Hier komt Sinterklaas vaak als papa NET boven wat gaat pakken.. Of NET toevallig op de wc zit... (Kan ie ook mooi bonzen vanaf de wc..)

Dit jaar viert onze buurman ook voor het eerst Sinterklaas.. Misschien kunnen we een dealtje maken mbt op de ruit kloppen :)

10. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Shit zeg, wat erg en wat ontzettend kansloos!!

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier een keer verstopt op zolder waarbij er in ene een brief van Sinterklaas in de brievenbus zat: cadeautjes zoeken dus. Ook een keer dat papa ging werken en vervolgens erg vroeg thuis kwam (normaal als ze in bed liggen) en hij zwarte piet was tegen gekomen die de cadeautjes aan hem meegaf. Een keer de zak buiten gezet en toen papa de hond uitliet werd er vlak daarna geklopt, waarna de cadeautjes voor de deur stonden.

En nu? Nog maar even kijken hoe en wat ;)

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Die video van de Sint vind ik echt zonde van het geld, zeker voor een kind van drie. Eén keertje kijken voor 15 euro, daar koop ik liever een cadeautje voor, daar heeft hij langer wat aan. Een brief met een speurtocht is denk ook meer iets voor als hij wat ouder is. Dat hele idee van een speurtocht snapt hij denk ik nog niet. Over een paar jaar wel leuk denk ik, met een foto-tocht het hele huis door.

Vorig jaar zaten we in een vakantiehuisje en hebben we een spoor van pepernoten door het huisje gelegd. Dat was ook leuk.

13. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Oh hebben ook nog een keer alleen de brief in de bus en vervolgens met een spelletje alle cadeautjes gezocht in huis. Plaatjes op een kaartje moest ze combineren om zo tot de plek van een pakje te komen. Dan cadeautje uitpakken en zat er een nieuwe enveloppe bij voor het volgende pakje. Vond ze toen erg leuk!

14. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Hier komt de Sint met zijn pieten en zet de zak in de gang met jassen overheen .. Ik heb idd ook wel is gehoord dat de kadootjes gewoon gejat worden.. Dus zet ze echt niet buiten.. Moet wel zeggen is wel een gedoe om de Sint en pieten te betalen .. Kinderen hebbe. Overal oog voor haha

15. happy3

happy3 Niet meer actief

In belgië komt de sint 's nachts, en als de kindjes wakker worden staat alles uitgestald in de woonkamer :)

Hier met Kerstmis ongeveer hetzelfde prinipe als bij jullie met pakjesavond, zo werd ik eens bij mijn tante geroepen omdat er telefoon was van de kerstman, en daarna stonden de pakjes aan de voordeur. Telefoontje kwam van haar schoonbroer, en die kende ik niet.
    Ook enkele jaren de kerstman die de pakjes zelf bracht, tot een neef van me de kerstman herkent had :( toen wast gedaan :p

Ik ga dit jaar de sint ook aan huis laten komen en al enkele pakjes laten afgeven :D

16. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Ik was vorig jaar bezig met de kids onder de douche en aankleden en gadmf mijn man een seintje en die belde aan en had de zak voor de deur gezet

17. A2CA

A2CA Niet meer actief

Vorig jaar kwamen hier voor de andere kinderen sint en piet aan huis. Dochtertje was toen 11 maanden, dus snapte er niks van. Ze was wel erg nieuwsgierig, naar voor kruipen wat ze deed echt geweldig.

Dit jaar weet ik het echt nog niet, ik wil sint en piet niet alleen laten komen voor mijn dochter, is leuker met een hele bups. Misschien toch maar iemand op het raam laten kloppen?
    Laat was schoonvader op het dak bezig met een hamer, zei ik; oh hoor daar, dat is piet. Nu alles wat ze hoort zegt ze heel geschrokken; oh mama piet!

Wel dit jaar voor het eerst de schoen.

18. LoesjeX

LoesjeX Actief lid

20 okt 2013
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons zette de buurman de zak neer buiten, ramde even op de voordeur en als mn vader dan opendeed, gooide hij en de buurjongen wat strooigoed naar binnen. Daar doken wij als eerste op dus dan kon mooi de buurman zich uit de voeten maken. En de zak met kadotjes stond wel buiten, maar omdat mn vader dan al de deur open had gedaan was die niet alleen. Al denk ik niet dat die daar gejat zou zijn. Echt erg kansloos om kinderen hun sinterklaas kadotjes te stelen!!

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier komt hij ook snachts dus vinden we het speelgoed in de woonkamer als we wakker worden

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij vieren het samen met anderen, dus dat is geen optie. (anders moeten ze al om half zeven 's ochtends op de stoep liggen, haha.) Zou wel makkelijk zijn inderdaad!

Deel Deze Pagina