ARGH! Al die vliegen...ik word gek!

Discussie in 'De lounge' gestart door Amethist, 3 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    hier vloog er net ook weer 1 naar binnen. en waar dat fucking beest weer zit? kan ik em straks weer gaan vangen als ik net lui op de bank lig natuurlijk

2. angel229

angel229 Niet meer actief

Van die zakjes klopt dat het helpt! Ik heb nu zo'n smerig rolletje ophangen waar ze aan blijven plakken want werd er ook gek van. Hoog op mijn verlanglijstje voor dit huis staat een rolhor. Al dat andere wil ik niet meer. Zodra we even tijd hebben moeten we die gaan halen...

3. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Voor de gewone vliegen...vliegengordijn en horren
    Wij hebben bij de ikea laatst een vliegengordijen gevonden, eigenlijk een roomdivider ofzo, maar hij is best stevig en hang inmiddels al 2 weken zonder problemen. VITAMINER Draperie - IKEA

Voor fruitvliegjes heb je tegenwoordig van die valletjes bij de drogist (geel/rood potje met daarin fruitsuikers...soort wespenval maar dan voor fruitvliegjes) niet giftig en werkt 30 dagen, in dat potje (hij stond vandeweek een maand) is het inmiddels een waar fruitvliegjesmassagraf (hij staat in de buurt van de vuilinisbak). Ik ben hier dus erg tevreden mee voor die 5,95

4. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik heb een plastic diepvriezakje gevuld met water in de deuropening hangen en het helpt echt.
    Er vliegt wel eens een bromvielg naar binnen maar die is ook zo weer weg....
    Heb alleen nogdie vieze fruitvliegjes.
    Iedere dag de vuilnisbak leeg maken helpt ook al een hele hoop ook al ligt er geen vlees ofzo in, ze komen er welop af.

5. angel229

angel229 Niet meer actief

Voor fruitvliegjes: neem een leeg jampotje oid. Doe daar een gebruikte koffiepad in, wat jam, stroop of ander zoets en wat stukjes fruit. Daarover plasticfolie of magnetronfolie. Wat gaatjes er in prikken en je hebt een prima zelfgemaakte val. Maak de gaatjes niet te klein!

6. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Dat ga ik proberen! Thx!

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nou, het zakje met water ga ik dan maar eens proberen, want dit is niet te harden zo. Dank!

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Hier ook veel last van. Maar ja, de buitenbak.stikt van de maden dus logisch datver vliegen zijn. Echt te ranzig

9. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Dat g ik proberen,vorig jaar kreeg ik van iemand de tip om het met azijn te doen, alleen toen ik dus die vieze azijngeur in de keuken bleh.

10. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Mijn oma zei, mottenballe helpen heel goed tegen de maden in de bak. Heb. Het zelf idd geprobeerd en het werkte wel.

Hier doe ik alleen nog maar groente en fruit en tuinafval in de groene bak.
    En in de grijze alleen maar dichte vuilniszakken en echt heel goed dicht maken.
    Tot nu toe nog geen maden aangetroffen.
    Nu word er bij ons in de maanden juli en augustus de groene bak iedere vrijdag opgehaald wat erg prettig is

Deel Deze Pagina