Heej Lob, ik zou niet teveel bananen eten. Dat houdt vocht vast, zit veel suiker in en kan je ontlasting ook tegen houden. Kan beter voor een andere fruitsoort kiezen. Ze zeggen geloof ik 1 a 2 banen per week.
Wat ik eet op een dag? Nou, dat is echt een lachertje; Ontbijt; 1 boterham met kaas of een schaaltje kornflakes met melk Tussen de middag; Bruin pistoletje, meestal met ei of kipfilet met sla / komkommer (eet ik in de kantine op kantoor) met een zacht broodje rookvlees en smeerkaas (met kruiden) Avondeten; per dag verschillend, aardappels / vlees en groenten of pasta of rijst, maar wel elke dag zelf koken Tussendoor; Vandaag heb ik een opkikker op, een appel, optimel met fruit en een zakje kellogs tussendoor snackje (geen idee hoe het heet). Verder drink ik veel water, max twee kopjes koffie en max. twee glazen light frisdrank. Volgens mij valt het bij mij ook best wel mee.....
Hahaha, je hebt gelijk. Maar ik kan me niet bedwingen Bij zoonlief ging ik toen ik 16 kilo was aangekomen met 36 weken geloof ik gewoon niet meer op de weegschaal staan. Toen kon ik het niet meer aanzien Bedankt voor alle reacties! Toch fijn om te lezen dat ik niet de enige ben En dat ik het er echt wel weer af krijg... Ik had de vorige keer gewoon zoveel geluk voor mijn gevoel, toen ik alle kilo's binnen mum van tijd weer kwijt was en uiteindelijk zelfs 4 kilo lichter eindigde! Ik was echt weer ontzettend slank en mijn buik was ook weer plat. Om de 1 of andere reden zit in mijn hoofd dat ik dit keer moddervet eindig en de kilo's nooit meer kwijt raak Nog niet te spreken over alle kleren die ik steeds moet aanschaffen omdat ze alweer te strak zitten... Ik moet eigenlijk ook nieuwe bh's kopen maar die krengen zijn zo duur. En wat nou als straks blijkt dat die ook niet meer passen? Najaa, komt goed! Overigens was ik vandaag weer een halve kilo kwijt van die kilo die ik was aangekomen dus dat was inderdaad (gedeeltelijk) vocht. Ik vind het alleen zo lastig in te schatten wat nou vocht is en wat niet. Dat zag ik bij zoonlief ook niet.
Dit menu kan best eens de reden zijn dat je aankomt!!! Je eet te weinig. Ik at ook zoiets en ben naar de dieetiste gegaan. Die vertelde dat ik waarschijnlijk zoveel aankwam omdat ik te weinig at. Ik verbaasde me er ook over maar ik ben niet meer aangekomen sinds ik eet wat ik moet eten.
Als ik bewust eet, eet ik: 's morgens: 2 á 3 volkoren beschuiten met keukenstroop. 's middags: 3 boterhammen met vleeswaren, kaas, soms iets zoets. tussendoor: soms een plak ontbijtkoek 's avonds: veel groente, stukje vlees en paar aardappeltjes. (af en toe pasta, patat o.i.d.). tussendoor: Evergreen of plakje kruidkoek, iets met weinig vet. 's avonds later op de avond soms nog iets tussendoor, soms een cornetto o.i.d, In het weekend eet en snoep ik wat meer. (fruit eet ik niet, i.v.m. allergie voor zuren). Wanneer ik me aan bovenstaande hou, dan gaat het best goed met de kilo's, maar heb vorige week de hele week volop gesnoept en gegeten en ben daar 2 kilo van aangekomen. Ben dus nu weer wat aan het beperken.
Als je echt inzicht wilt krijgen in je eetpatroon, en wilt weten of je te veel binnen krijgt of dat het ergens anders aan moet liggen, zou je eens de Eetmeter van het Voedingscentrum kunnen invullen (even googlen!). Misschien schept dit alvast duidelijkheid of kun je dingen uitsluiten. Je kunt bijv. ook zien of je te veel zout binnen krijgt, waardoor je vocht vasthoudt, waardoor je er kilo's bijkrijgt.
Ik ook , mijn probleem is dat ik echt geen trek heb, ja, in drinken, maar niet in eten... echt heel vervelend, moet mezelf echt dwingen om te eten......
Bedankt! Nooit zo bij stilgestaan.. eet ze veel omdat het makkelijk is 's ochtends maar een cracker is ook zo gesmeerd!
Mijn ontbijt is altijd een dubbele cracker met een plak mager vleeswaar ertussen. Zo gemaakt en qua koolhydraten en vezels veel 'beter' dan een banaan.