Het is bijna zover, ik ga bijna bevallen van mijn tweede. Nu vond ik deze verlofperiode best wel zwaar, aangezien mijn eerste sinds mijn thuiskomst geen middagdutje meer doet Hij is maar een dag per week naar de opvang geweest, dus intensief met hem bezig geweest. Het was erg gezellig, maar ook erg vermoeiend. Ik heb mijn ouders ook wel ingeschakeld, maar die hebben zoiets van waarom, jij bent toch thuis. Nu krijg ik de laatste dagen superveel telefoontjes, mailtjes van allerlei mensen die interesse tonen (of nieuwsgierig zijn) en gezellig langs willen komen, omdat ik toch niks te doen zou hebben. En ook kondigen ze nu al aan zo snel mogelijk na de bevalling langs te willen komen. Alllemaal erg aardig bedoeld, maar ik wil eigenlijk gewoon even rust. Ik verveel me helemaal niet. Ook al leg ik dit aan mensen uit, schijnbaar wordt dit toch niet begrepen. Ik moest het even kwijt, zijn er meer personen die dit ervaren?
Ja, dat klinkt heel herkenbaar. Het lijkt wel alsof je jezelf gaat voorbereiden op de bevalling. Je wil je een beetje onttrekken aan de buitenwereld. Heel normaal dus en mensen moeten hier gewoon begrip voor hebben hoor! Ik ging 's middags vaak even lekker een dutje doen en deed dan lekker de telefoon eruit. Doe gewoon lekker wat goed voelt en neem lekker de rust. Die mensen bedoelen het wel goed, maar als je er geen zin in hebt dan hoeft het natuurlijk niet he Dat komt wel weer als de kleine er is. Groetjes en nog een fijne zwangerschap en bevalling toegewenst!!
ik heb er ook last van dat mensen gewoon aan me deur staan of komen en vragen goh meis is het er al... of krijg via tel of mail berichtjes ook vna is het er al en zoniet komen we gelijk kijken als het er is... ik wil ook idd lekker rust geen gezeur ff aan me hoofd van is het er al... lekker gewoon in je huisje blijven nergens heen willen gaan,lekker onderuit op de bank beetje hangen.... en lekker nog genieten..... dat wil ik dan maar bij mij zeiden ze dus ook nu nog steeds van jha we komen gelijk als het er is... gewoon zeggen nee dag het niet eerst rusten dan als het geboortekaartje binnen is dan mag je komen eerder niet.... staan ze gelijk met de bek vol tanden en zeggen ze jha je heb gelijk enz enz.... ik wens je nog suc6 met de laatste paar dagen dan maar.... en als je geen zin heb in mensen gewoon zeggen doe ik ook... hebben ze wel begrip voor namelijk want ze geven je gelijk daarna gelijk...