Pff.. herkent iemand dit? Mijn dochter is net vier, en wil heel graag naar school. Ze is gewend aan de psz en ze is zes keer wezen wennen in de kleuterklas. Ging heel goed. Maar nu is het vakantie en ze is niet te genieten. Ze doet vervelend en brutaal en staat te gillen en te krijsen. Blijft dit de hele vakantie zo?! Ik ben niet in de gelegenheid iets met haar te ondernemen. Ik ben 34 weken zwanger en heb bekkeninstabiliteit. En ook nog een jongetje van anderhalf rondlopen achter wie ik aan moet buitenshuis. Iemand tips? Als ze met iemand op stap is, gaat het super.
Tja, tips.. tegen het niet te genieten zijn? Dat lijkt me logisch als ze 6 weken lang weinig te doen heeft.. Regel een vriendinnetje? Zij bij jullie en andersom. Naar de speeltuin (evt oppas voor de kleine?). Ik hoef nu met 4 jaar weinig meer te doen in de speeltuin, ze regelt t zelf wel. Verder laten wij onze dochter vanaf deze vakantie 2 dagen/week naar de BSO gaan. Gelukkig was er direct plaats en is echt super leuk in de vakantie.
Met dochter in de speeltuin zou idd wel lukken, maar iedereen die kan oppassen is op vakantie en zoontje meenemen is dus geen optie. Vriendinnetjes zijn helaas ook op vakantie. Bso vakantieopvang heb ik gebeld, maar dat moet je hier een maand vooraf plannen en toen was dit nog niet aan de orde. Maar bedankt voor het meedenken
Slaapt je zoontje niet meer? Ik dacht, misschien als hij slaapt in de wagen dat je dochter ff kan spelen... Zou bijna zeggen; we maken een speelafspraakje. Als ik me goed herinner wonen we in dezelfde plaats hihi
Zoontje slaapt alleen in zijn bedje. Als we echt een dag weg zijn, doet hij een paar tukjes van tien minuten in de buggy. Dat je dat onthouden hebt, dat we uit dezelfde plaats komen! Jullie zijn van harte welkom voor een speeldate hoor, even wat afleiding Dochter is vandaag overigens met mijn tante naar het Plaswijckpark, was nog een verjaardagscadeau
Laai alles in de auto en ga bij het speeltuintje 5 kilometer verderop spelen. Misschien de mogelijkheid om te picknicken? Anders picknicken in de woonkamer?
Misschien een kalender voor haar maken, zodat ze kan zien hoe lang het nog duurt voordat ze naar school mag. Vooral omdat ze zo graag wil, maar geen overzicht heeft over wanneer ze dan naar school mag. Haar zelf de kalender laten versieren/stickers plakken etc. Succes!
Bedankt voor de tips. Dochter weet dat ze nog vier weken vakantie heeft, ze heeft een goed tijdsbesef. Maar idd een kalender met stickers enzo maken is een goed idee, dan kan ik er ook opzetten wat ze wél gaat doen in de vakantie: in het weekend is papa thuis en volgende week gaat ze een dagje met mijn zusje op stap bijvoorbeeld.
Ja dit is herkenbaar en schijnbaar heel normaal bij (bijna) vier jarigen die nog niet naar school gaan. Mijn oudste wordt volgende week en is ook stierlijk vervelend! Gelukkig mag hij 12 aug al naar school Sterkte!
Danabelle, deze week superdruk maar hierna weer wat minder. Mijn dochter is wat timide en kan eigenlijk alleen goed spelen met rustige kindjes... Weet niet hoe jouw dochter is met vriendinnetjes? Naar welke school gaat ze straks?
DeeLighT, dochter is niet echt druk, wel neemt ze graag initiatief. Komende week komen mijn schoonmoeder, tante en zus haar een middagje ophalen om iets leuks te doen! Hopelijk werkt dat. Ze gaat straks naar Noordhove, naar welke school gaat jouw dochter?
Leuk jaa... Herkenbaar... Helaas is mijn zoontje een dag telaat geboren en mag hij nog lekker vermaakt worden tot 1 nov. ;( Ik denk overleven als je niet veel kan en druk bent met de jongste.. Logisch dat je dochter zo is, zoekt natuurlijk aandacht. Proberen opdrachtjes te geven?? Vind ze dat niet leuk? Samen babyspulletjes 'schoonmaken' of zoiets?