Lichamelijk zit ik even niet lekker, maar geestelijk kan ik ook wel weer wat stabieler worden. Ik moet weer even goed in balans gaan komen. De huisarts raadt aan iets aan ter ontspanning te doen. Maar er zijn zoveel mogelijkheden? Wie heeft er ervaring met bijv. Reiki, yoga of ontspanningsmasage's? En waarom helpt het juist wel of niet?
Ik doe Yoga...Vinyasa ( flow) van Rodney Yee Echt heerlijk ontspannen. Ik heb de dvd's gekocht nadat ik eerst op YouTube steeds een stukje deed. https://www.youtube.com/watch?v=e6EMwF6eORs Met Reiki en massage geen ervaring. Massage is niks voor mij omdat ik het niet fijn vind dat iemand aan mij komt ( alleen mijn man) Het helpt mij omdat ik door de oefeningen in een meditatie modus kom en alles echt vergeet.
Ik ben geen voorstander van reiki, zal je besparen waarom. Yoga doe je zelf, zou daar eerder voor kiezen. Ontspannen is iets wat je zelf kan leren en je wil dan eigenlijk niet afhankelijk zijn van een ander. Je moet het kunnen doen wanneer het jou uitkomt. Je noemt het niet, maar wat denk je van mediteren? Visualisatie is een heerlijke ontspanning, kan je doen wanneer jij wil en vaak lukt het ook best snel (na een paar keer). Je kan als begleiding een cd aanschaffen en nee het is niet zweverig .
Ik zoek juist iets om even buiten het huis te doen zeg maar, thuis lukt ontspannen niet. Vandaar dat ik niet direct aan mediteren denk.
Hatha yoga, zeker een aanrader. En een massage is vaak eenmalig en doe je meestal niet langdurig wekelijks ivm kosten
Ik start na de zomer met klassiek ballet goed voor je lichaam en omdat je je heel goed moet concentreren ook ontspannend.
Uh, dat zie ik mezelf nu echt niet doen haha. Ik ben so stijf als een hark joh. Ik ga graag hardlopen, maar door een blessure lukt dat nu niet, en merk dat mijn lijf en hoofd wel moet ontladen zeg maar.
Yoga is dan lekker laagdrempelig om mee te beginnen. Ik zou daar voor gaan! Zelf vind ik het in ieder geval heerlijk, 1x per week.
Ik heb reiki. Doe er niet veel mee maar vindt t heerlijk als ik niet kan slapen of koude voeten heb. Onze hond kan er ook heerlijk voor gaan liggen. En weer opstaan wanneer die er genoeg van heeft. Ben wel benieuwd waarom jij er geen voorstander van bebt