wist u dat...

Discussie in 'De lounge' gestart door bliek, 12 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bliek

    bliek Actief lid

    5 aug 2006
    414
    0
    0
    tandartsassistente
    gaanderen
    Wist u dat...
    de jongste moeder ter wereld slechts 5 jaar oud was toen ze haar kind kreeg?


    Lina Medina was 5 jaar, 7 maanden en 21 dagen oud toen ze haar eerste kind baarde.



    Lina Medina was geboren op 27 september 1933 in Paurange in Peru.
    Haar ouders brachten haar naar het ziekenhuis, omdat ze dachten dat Lina een tumor had. In het ziekenhuis bleek dat Lina zwanger was. Een maand later, op 14 Mei 1939, werd haar zoon geboren door middel van een keizersnee. Dr. Gerardo Lozada en Dr. Busalleu waren de chirurgen die haar geholpen hebben.

    Voor de operatie bracht Dr. Lozada haar nog naar het ziekenhuis in Lima om te onderzoeken of Lina echt wel zwanger was. Dit geval is in detail gerapporteerd door Dr. Edmundo Escomel in La Presse Medicale.

    Het kind was helemaal gezond en woog 2700 gram bij de geboorte. Lina noemde haar zoon Gerardo, die opgroeide in de veronderstelling dat Lina zijn zus was. Op 10-jarige leeftijd ontdekte Gerardo dat Lina zijn moeder was.

    Gerardo overleed in 1979 op 40-jarige leeftijd aan een ziekte aan het beenmerg. Het is onbekend of er een connectie bestaat tussen deze ziekte en het feit dat zijn moeder zo jong was toen hij geboren werd



    plaats meer wist u datjes....
     
  2. bliek

    bliek Actief lid

    5 aug 2006
    414
    0
    0
    tandartsassistente
    gaanderen
    er staat trouwens verder niets over hoe ze precies zwanger is geraakt... en nu niet bijdehand gaan doen he :p ;)
     
  3. bliek

    bliek Actief lid

    5 aug 2006
    414
    0
    0
    tandartsassistente
    gaanderen
    In de 17de eeuw was de tulp een zeer populaire bloem in Turkije. Bij de Turkse sultans de tulpen vooral zeer geliefd.
    In het Turks heette de tulp, die overigens uit de vlakte van Mongolië is overgewaaid, lale. Hij werd echter meestal "tulipan" genoemd vanwege de vorm die sterk deed denken aan de toen gedragen tulband.

    Via de geleerde Clusius die bezig was met het aanleggen van een hortus voor de universiteit van Leiden, kwam de tulp in Nederland terecht.
     
  4. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ja wist het idd. vind het zielig voor dat meissie.
    dan zie je op tv dat zulke meisjes gedwongen worden tot sex, gevolg dat ze zwanger worden enzo....
    heb daar gewoon geen woorden voor
     
  5. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
  6. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Patroeschka: nog steeds erg jammer dat dat topic inmiddels gesloten is. Ik heb er echt van genoten!
     
  7. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
  8. bliek

    bliek Actief lid

    5 aug 2006
    414
    0
    0
    tandartsassistente
    gaanderen
    jammer eigenlijk, als ik trouwens geweten had dat het zo ging, dan had ik dat bericht niet geplaatst.... :( wist niet dat die meisjes zo behandeld werden, dus... excuus....
     
  9. Noor

    Noor Actief lid

    4 jul 2007
    255
    0
    0
    Je wist niet dat die meisjes zo behandeld werden...

    Gaat het nu over een meisje van 5? Hoe het verhaal erachter ook is... zielig is het toch zeker!

    Bliek... hoe dacht je zelf dat het gegaan was? Op een vieze stoel gaan zitten? ;)
     
  10. bliek

    bliek Actief lid

    5 aug 2006
    414
    0
    0
    tandartsassistente
    gaanderen
    haha nee joh, maar ik dacht in die arme landen weten ze neit altijd met voorbehoedmiddelen enzo, dus eigenlijk gewoon niet goed nagedacht denk ik, maar in sommige culturen is het normaal dat ze zo jong kinderen krijgen, zeker in dat soort landen... gebeurde t maar niet, maar ja, wat kun je dr aan doen he...
     
  11. Noor

    Noor Actief lid

    4 jul 2007
    255
    0
    0
    Nee dat is waar. Het schijnt zelfs dat er in een beschaafd land als Nederland erg veel meisjes van 5 zijn die niet weten wat ze met een condoom moeten! :eek:

    Laten we dat vooral zo houden. ;)
     
  12. bliek

    bliek Actief lid

    5 aug 2006
    414
    0
    0
    tandartsassistente
    gaanderen
    tottaly agree! :)
     
  13. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Meen je dit nou serieus of ben je gewoon enorm naief?
     
  14. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    gewoon te ziek voor woorden, de dader, moeten ze aan de hoogste boom ophangen,..!
     
  15. bliek

    bliek Actief lid

    5 aug 2006
    414
    0
    0
    tandartsassistente
    gaanderen
    denk dat niemand t begrijp en heeft niets met naief te maken kom zelf uit een arm land heb alleen enorm geluk gehad!
     
  16. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    net werd ik ff pissig en dacht walgelijk , maar nu denk ik, hoe kan een kind van 5 nou eigenlijk al vruchtbaar zijn?
    was ze dan 4 toen ze ongesteld werd?
    waar komt deze info vandaan? is het geen broodje aap?

    dat er zieke mensen zijn die die kinderen vd rest vh leven verminken, tja helaas is dit zo,...maar vruchtbaar en zwanger?
     
  17. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Nou inderdaad hoe kan een kind van 5 dan al vruchtbaar zijn :(: Dat snap ik ook niet helemaal.
     
  18. Koeky

    Koeky Fanatiek lid

    Jammer dat ie gesloten is. Ik heb 'm ff snel doorgebladerd :)

    Nou over dat meisje moet ik maar niet te lang nadenken, ik wordt een beetje eng op me maag. Bah wat een goorlingen zeg. Zou je gelijk moet en kastreren.
     
  19. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    kom op zeg een kind van 5 hebben jullie het over hoor , en dan voorbehoedsmiddelen?

    gewoon met je gore tengels van zo'n kleutertje afblijven , dachten jullie daarvan ? :)
     
  20. Niet meer actief

    *ziek*
     

Deel Deze Pagina