hoi dames, Ben nu bijna 28 weken zwanger, moet dus nog wel even maar goed Ik heb streptokokken, je leest hier veel verschillende dingen op internet,maar het komt er op neer dat zodra de vliezen gebroken zijn de baby besmet kan worden, en er kan in het ergste geval een hoop narigheid gebeuren. Mn vk heeft het wel gehad over inleiden, maar vanad week 36 ga ik onder controle bij de gyn, Uhm nu is m'n vraag wie heeft er ervaring met streptokokken?? En mag je eisen dat ze je inleiden? Want ik wil niet dat m'n vliezen breken en ik pas na een uur in het ziekenhuis ben of iets dergelijks. Oh en zodra de vliezen breken krijg je 2 keer een infuus antibiotica
Ik ben 2 augustus ingeleid om dezelfde reden. Met 36 weken ben ik overgedragen aan het ziekenhuis. Met 38.4 weken hebben ze gekeken of ik al ontsluiting had en dus inleidbaar was. Toen had ik 2 cm ontsluiting en hebben we een datum geprikt. Om 7 uur gemeld in het zhuis en toen hebben ze eerst mijn vliezen gebroken en vervolgens de eerste shot AB laten lopen. Verder hebben we afgewacht of mijn lichaam zelf iets zou doen. Gelukkig was dit niet zo en kon ik na 4 uur (om 1200 uur) mijn tweede shot AB krijgen. Daarna zijn de weeenopwekkers binnen gelopen door het infuus. Rond half 3 waren de weeen goed op gang en om 15.43 is onze zoon geboren. Omdat ik 2 shots had gekregen zouden we 24 uur ter observatie blijven om te kijken hoe onze zoon het deed. Dus regelmatig temperatuur en of hij alert was. Alles was goed en na 24 uur mochten we heerlijk naar huis toe. Het is precies zo gegaan zoals we van te voren die dag hadden afgesproken met de verloskundige van het zhuis. Eerst zorgen dat er 2 shots ab binnen waren zodat de kleine voldoende beschermt zou zijn mocht de GBS weer actief zijn.
thanks voor je verhaal!! Ik ga ervan uit dat ik ook ingeleid word, dit is ook wat ik wil.. Ben wel ontzettend nieuwschierig hoe het allemaal verloopt straks..
Ik was ook vreselijk nieuwsgierig voor de bevalling. Vooral omdat ik bang was dat we niet op tijd zouden zijn wanneer de bevalling eerder begon. Mijn dochter is nl. al met 37 weken geboren, dus vanaf die tijd werd ik nogal zenuwachtig. En ik wilde pertinent niet weer een kindje wat een week lang aan een antibiotica cocktail in het ziekenhuis moest liggen. Ben heel blij dat ons ziekenhuis een goed protocol heeft voor de GBS-gevallen