Ik ben even ten einde raad om eerlijk te zijn, hoewel ik weet dat ons meisje nog maar heel jong is, weet ik echt niet meer wat ik nu nog moet doen. 's nachts slaapt ze best goed, dan word ze na 3 a 4 uur wakker en dan drinkt ze ook goed haar fles leeg (110) en gaat weer lekker slapen. Maar zodra de vogels beginnen te fluiten, begint zij ook wakker te worden. Ongeacht wat ze daarvoor heeft gegeten en of dat nou drie uur was geleden of één uurtje. Vanacht heeft ze om half twee een volledige fles gedronken en is weer goed gaan slapen. Tot half vijf. Prima dus. Dan ligt ze in de wieg te pruttelen en te doen. In elk geval maakt ze een hoop kabaal en zou je kunnen zeggen; ze is toe aan een voeding. Die indruk geeft ze ook. Vriend gaat dan flesje maken en ik verschoon haar ondertussen. Ze was klaar wakker, maar drinken? Ho maar. Ik heb haar weer terug gelegd en toen heeft ze het nog tot half zeven weten vol te houden. Toen was ze weer wakker en huilde ze ook. Logisch, ze had al even niets gehad natuurlijk. Maar nu wil ze weer niet drinken! Ik heb haar mee naar beneden genomen en inmiddels slaapt ze nu in de box, zonder dus ook maar iets te hebben gegeten. Ik snap er geen bal meer van. Al een paar dagen gaat het ongeveer zo. Zodra de ochtend start, begint zij te "klieren" met het eten en slapen. Gisteren heeft ze over de hele dag maar een uur of vier a vijf geslapen. Mijn vriend is met haar wezen wandelen, dan valt ze wel in slaap, ze drinkt heel slecht overdag (50 a 60) en zodra je haar weglegt gaat ze huilen. Op advies van CB even laten huilen, maar zodra het echt paniek wordt, haal ik haar uit bed, ik kan dat niet aanzien. Ook op advies van CB ongeveer schema aangehouden voor voeding. Dus 3 a 4 uur tussen laten zitten en ondertussen stil zien te houden. Ze gaven zelfs al aan dat met flesvoeding ik al prima op zes voedingen per dag kan gaan zitten. Maar gisteren hebben we haar de hele tijd bij ons gehad. Alleen tijdens de boodschapjes was ze stil. Aangezien ik nog herstellende ben van een keizersnede (die is gaan ontsteken), heb ik mijn rust ook best wel nodig en als ze nou 's middags zou slapen, kan ik best twee uurtjes mee pakken. Maar dat is niet het belangrijkste. Ik vraag me werkelijk af wat hier nou aan de hand is. Ze heeft geen koorts, luiers zijn schoon, als ze bij ons ligt is ze rustig (op het werkelijke huiluurtje na..). Ik hou zielsveel van mijn smurfje, maar de hele dag op mijn arm, dat kan toch niet de bedoeling zijn? Ps- ze heeft ook krampjes en daarvoor hebben we infacon gekocht, dat krijgt ze sinds woensdagmiddag. Echt lekker vind ze het niet. Een alternatief is cinababy van VSM. Eigenlijk weet ik het gewoon niet meer. Laten huilen tot het oneindige, daar sta ik gewoon niet achter, maar dit kan ook niet. Wij zijn aan het einde van de dag afgemat. En maandag moet mijn vriend weer aan het werk en dan moet ik het alleen doen. Ik heb gewoon nog veel pijn aan de wond en moet dus niet overbelasten.. Wat doe ik niet goed? Wat kan er anders? Wie heeft er een gouden tip?
Ze is nog maar 3 weekjes oud! Ze is veel te jong om al in een regelmaat te zitten qua slaap en/of eten. Geef het de tijd, volg haar ritme. En ja baby's hebben mamahonger de eerste x weken en ja dan heb je er dagen bij dat je je kind de hele dag vast houd. Hoort er allemaal bij. Je zou een draagdoek kunnen proberen, dan heb je iig de handen vrij.
Tja, een draagdoek is op zich een goed idee, maar niet zo handig denk ik als je een ks hebt gehad zo kort geleden en de wond ontstoken is. Verder ben ik het met Lexie eens, je kindje is nog maar 3 weken, je kunt nu nog geen ritme verwachten hoor! Ik zou je kleine toch lekker bij je proberen te houden en eerlijk gezegd vind ik dat advies van het cb zo slecht.. Dat zeiden ze hier ook, maar ik heb hem nooit laten huilen hoor, zeker zo klein nog niet. Je kleine heeft 9 maanden in je buik gezeten en wil waarschijnlijk gewoon lekker bij je zijn.
Wij hebben eigenlijk nu pas een ritme te pakken, maar dat ritme kan morgen ook weer omgegooid zijn door haar! De 1e weken hebben we ook een meisje gehad wat steeds bij ons wilde zijn. Nu gaat ze lekker in de box liggen en 'praten' tegen de mobiel boven haar hoofd. Dit vindt ze eigenlijk pas leuk sinds 2 weken. 'Flessenritme' hebben we sinds 4 weken, daarvoor kreeg ze gewoon wanneer ze honger had en dan gingen haar flessen ook leeg. De ene keer was het na 2 uur en de andere keer na 5 uur. Als ik ze eerder ging geven wilde ze ook niet drinken. Bij een beetje mopperen had ons meisje geen honger. Bij echt luid en duidelijk huilen wel en dan kreeg ze de fles. Dit is mijn 2e kindje en ik dacht dat ik ook alles al wel zou weten en dat het hetzelfde zou gaan als bij mijn zoon. Niet dus, je bent weer net zo onzeker en je kindje heeft toch weer een andere 'gebruiksaanwijzing' . Door mijn kindje veel bij me gehouden te hebben (wordt steeds minder) en goed naar haar te kijken weten we nu wel wat ze bedoeld met welk huiltje. Infacol werkte hier een stuk beter dan cinababy! Welke voeding gebruik je?
Ik begrijp ook wel dat ze nog geen ritme heeft en dat geeft ook niet denk ik.. het is meer mijn gevoel van machteloosheid naar Esmae toe, omdat ik domweg niet weet wat ze wil. Soms ligt ze zo hard te huilen dat ik denk; die moet echt onwijs veel honger hebben. En dan drinkt ze maar 60cc. Het is dus meer haar gedrag wat ik zelf nog niet begrijp dan haar ritme waar ik moeite mee heb. Een draagzak wilde ik zo graag! Maar dat lukt mij nu gewoon even niet, de wond is echt nog te gevoelig. Het is al zoeken met Esmae op schoot, dat ze niet met die kleine mini voetjes tegen de wond schopt, dat doet echt pijn Wij geven haar nutrilon standaard en daar doen we een klein schepje nutriton bij, omdat ze haar voeding ook heel snel weer uitspuugt. Dat spugen blijft eigenlijk wel, alleen doet ze dat 's nachts dus weer niet!! Nu slaapt ze nadat ze rond half acht/acht die 60 cc op heeft. Ze was een poos wakker en toen heb ik haar in de wieg gelegd. Ik was even op en leeg en gek genoeg is ze na wat huilen in slaap gevallen. Ze zal zo toch wel trek moeten krijgen denk ik. Hoewel ik me om dat stuk niet druk probeer te maken; ze eet wat ze nodig heeft en ze was vorige week keurig aangekomen. Geduld is een hele schone zaak, ik weet het, maar die machteloosheid, het gevoel van onkunde, dat overheerst zo. Doe ik het wel goed? Begrijp ik haar wel? Ga ik haar begrijpen? Geef ik voldoende? Luister ik goed genoeg? Ik heb in elk geval de slaapkamer wat minder prikkelbaar gemaakt. Ik heb drie buurmeisjes van 4 tot 1 jaar oud die de HELE dag ruzie maken, schreeuwen en gillen. Hoogst irritant. Ik heb nu het raam maar dicht en een stukje van het gordijn dicht. Wat minder herrie enzo, misschien dat dit haar ook rustig kan maken. Fijn om jullie feedback te krijgen! Ze zouden echt een gebruiksaanwijzing moeten leveren hoor, bij zo'n baby! Wat de infacol betreft; Esmae vindt het echt zo vies! Ze krijgt het in haar mondje en binnen no-time spuugt ze het uit en trekt een gezicht waar je rimpels van zou krijgen. We gaan voor de zekerheid ook cinababy gebruiken.
Onder het mom van gedeelde smart..... Ik zit in hetzelfde schuitje en zit nu met een jammerend meisje op mijn schoot. Ze krijgt rond 23.30 de laatste fles en komt dan zelf rond 4:00 uur. Daarna slaapt ze dus ook niet meer en begint ze te jammeren. Heeft ze krampjes, honger, zuigbehoefte, last van de wamte.....? Mijn man is sinds maandag weer aan het werk en ik moet bekennen dat de vermoeidheid mij nu ook begint op te breken, ik barst van de hoofdpijn en ben gewoon hartstikke moe. Maar het meest frustrerende is inderdaad dat je geen flauw idee hebt wat er nou met je meisje aan de hand is en dat je gaat zitten twijfelen of je het allemaal wel goed doet.... Het gekke is dat ze de eerste 3 weken hartstikke "makkelijk" was, een heel tevreden kindje, dus ik begin nu te vermoeden dat het warme weer er wat mee te maken heeft.... (???) Ons meisje heeft ook veel last van haar darmpjes, ze krijgt al wat extra water bij haar voeding voor harde ontlasting, maar misschien dat ik toch ook Infacol/cinababy moet gaan proberen. Ik ben benieuwd of het bij jou werkt! Sterkte! Zo te lezen doen jullie in ieder geval je best!
Lonne had ook heel erg last van krampjes en daardoor was het moeilijk een ritme te vinden. Ik ben toen toch weer begonnen met rust en regelmaat. Dus een vaste volgorde van slapen - verschonen - eten - box/arm - slapen aan te houden. En dat heeft weer gewerkt. We hebben nu een goed ritme (7-11-15-19-23.30-03) te pakken. Ondanks dat ik dit vaste ritme heb doorbroken als ik doorhad dat ze huilde van de krampjes (dan heb ik haar dus wel bij me genomen in de draagdoek), is ze een stuk rustiger geworden. Tegen krampjes gebruik ik sab simplex - ideaal spul. Dit doe je door de fles heen, dus ze proeven het niet/minder. Pim
ik heb geloof ik echt de eerste 8 weken overdag uren met mijn dochtertje in de armen gelopen en een draagzak, en elke nacht 3 keer eruit en dan anderhalf uur wiegen, doodop was ik, ik begreep er ook geen snars van, ik dacht zelfs af en toe:"wat heb je nou?" ik zag het niet meer, hier ook veel krampjes en spugen, alles is na een week of 10 langzaam minder geworden en beter gegaan, maar ik geloof je gelijk als je zegt dat het zwaar is, dat is het ook. meid, voor je het weet geniet je volop nog even volhouden.
tja dat zijn kinderen. hun bepalen verlopig even jou ritme en ook al ben je er niet altijd mee eens z'n kleintje doet toch waar hij zin in heeft. je kunt proberen een ritme toe te passen door de kleine gewoon elke dag op de zelfde tijden op bed te leggen en eten te geven maar denk niet dat dat echt al gaat werken op deze leeftijd. mijn kinderen hebben nooit op een schema kunnen werken en zowel dag als nacht klopte er niks van. mijn zoontje begint nu pas door te krijgen dat je snachts moet slapen en minder moet eten. verder slaapt mijn zoontje overdag heel onregelmatig en de ene keer komt hij al na 2 uur om te eten en de andere keer naar 4 uur, ook snachts was dit maar snachts is het nu slapen van 9 tot half 2 en dan tot 5 en is gewoon wakker ik kan elke morgen tegen hem zeggen, jongen het is nog nacht ga toch is slapen maar nee meneer wil er uit en ja ik neem hem bij me in me armen en loop in het rond. als hij eenmaal weer slaapt om 6 uur en ik weer in bed lig komt dochter lief aangelopen en gaan in bed samen wat tv kijken. een ritme begint hij nu dus snachts te krijgen maarniet het ritme wat ik zoek. overdag zit er helemaal nog geen schema in ik denk dat je voorlopig nog even gedult moet hebben met een ritme en echt het komt vanzelf. op den duur maken ze hun eigen schema
Hier hielp cinababy en verandering van fles (dr brown fles) tegen de krampjes. Wat het drinken betreft, wij gaven de fles op vraag en niet via een schema. De ene keer was dat na 4 uur en de andere keer weer eens na 2,5 uur. Ik zou zeker nog niet overstappen na 6 flesjes, zeker gezien ze niet zoveel tegelijk drinkt. Milan kreeg ook nog 7 flesjes toen hij 3 weekjes was. Pas nadat hij 4 weekjes was zijn wij overgestapt naar 6 flesjes, omdat hij er aan toe was, zijn flesjes allemaal leeg dronk en dus grotere flesjes nodig had. Inmiddels zit hij op 5 flessen, maar nog geef ik op vraag. Hij heeft er nu wel ritme inzitten, maar de ene keer kan hij al eens na 3 uur weer honger hebben en de ander keer pas weer na 5 uur. Slapen deed Milan hier ook slecht. Sliep alleen op onze arm. Als we hem weg legde was het huilen of beter gezegd, krijsen, binnen enkele minuten. Milan had gewoon veel geborgenheid nodig. Daarnaast sloeg hij zichzelf steeds wakker, zijn lijfje is erg onrustig. Wij zijn toen een puckababy bakerslaapzak gaan gebruiken. Hiermee ging het slapen al direct beter. Wel heeft het nog zo'n 2 weekjes geduurd voordat hij ook in slaap kon vallen zonder daarbij op onze arm of borst te liggen. Je gaat dadelijk vanzelf wel herkennen wat welk huiltje / gedrag betekent. Hier is ons mannetje nu 6 weekjes en nu heb ik pas redelijk door wat welk huiltje betekent, wanneer het bedtijd is etc. Tip wat ik kreeg van de osteopaat: veel de tijd nemen met hem, 's middags samen op bed gaan liggen, knuffelen, interactie, oogcontact maken etc. Zodat wij aan elkaar konden wennen en Milan zich geborgen en veilig kon voelen. Want het is toch maar wat voor zo'n kleintje ineens in die grote wereld na 9 maanden veilig in mama's buik.
Dr. brown fles werkte hier ook goed! Eerst de aventfles en die dronk ze nooit leeg en kwam elke 2 uur om te eten! Sinds de Dr. brown kwam ze toen elke 3 uur voor eten en 's nacht langer, omdat ze de fles helemaal leegdronk. Voor info: Dr. Browns
je dochter is 3 weken oud !! Ik zou niet te veel verwachtingen van haar hebben en als ze lekker de hele dag bij je wilt zijn warom niet? en ben je het zat neemt je man het savonds even over. Baby's vallen steeds van piriode in piriode soms willen ze graag bij je zij en slaapen slecht en soms slaapen ze super in hun eigen bedje. Probeer lekker te slaapen en te rusten als je kleintje dat ook doet en maak je veder niet te druk zo lang er niks ernstigs is gaat het vanzelf weer beter.