Huisarts in 2016 niet meer vergoed door zorgverzekering? | Gewoon-Nieuws.nl Zullen misschien de hormonen ook wel zijn maar ik ben het helemaal zat :x Hoe moeten we dit nou weer betalen! Maar wel potverdrie 5 miljard naar griekenland! Elke maand honderden euro's naar de verzekering en een eigen risico van 360,- en wat krijgen we ervoor?niks! Helemaal gehad!
Geen paniek, ze zijn gewoon nog aan het onderhandelen, zo gaat dat elk jaar. De Griekenland-link zie ik niet zo eigenlijk.
Je moet even je topic titel aanpassen...met een vraagteken....nu staat het er alsof het dus zo is.....
We zijn pas halverwege het jaar, dit is een bericht wat alleen maar onnodig voor onrust zorgt. Ze komen er vast wel uit.
Dat we blijkbaar wel 5 miljard over hebben voor griekenland maar dat er bij ons op alles word bespaard. Pensioenleeftijd omhoog,zorg word steeds duurder, steeds meer korten op ouderen,onderwijs en veiligheid. Dat er bespaard moet worden snap ik maar wel geld blijven storten in bodemloze putten.
Gaat er echt niet door komen hoor, niet meteen in paniek raken. En ik snap ook niet zo goed waarom je naar Griekenland wijst. Weet je wel dat er mensen daar aan het verhongeren zijn? Vind ik in geen vergelijking met de ziektekosten die wij moeten betalen. Niet alles geloven wat de media schrijft, die willen je EN opfokken omtrent Griekenland EN opfokken omtrent extra kosten
Dit heeft niets met besparingen te maken. Dit komt door een conflict tussen huisartsen met zorgverzekeraars over de hoeveelheid zeggenschap van huisartsen omtrent de contracten. Heeft echt niets met griekenland of pensioenen te maken.
Hoppa en nu hebben ze precies wat ze willen met dit bericht. Mensen in paniek en kwaad op Griekenland
Ow ik ben niet kwaad op griekenland of grieken maar dat er zo makkelijk over word gedaan dat er overal potjes voor zijn maar tegelijkertijd op alled bespaard moet worden dat kan er bij mij niet in.
Ik ga een keer in de drie jaar eens naar de huisarts, dus ik zou er niet zo veel van merken. Het heeft twee kanten denk ik. Grootverbruikers zullen minder gaan en mensen zonder geld laten ziektes verder vorderen voordat ze naar de huisarts gaan. Ik ben voor een toegankelijke gezondheidszorg, maar ik hoef niet andermans wekelijkse koffiekwartiertje bij de huisarts betalen. Een kleine eigen bijdrage lijkt me niet zo gek. Of een lager verplicht eigen risico als de huisarts onder je eigen risico zou vallen.
Ik ken weinig landen waar voor iedereen zoveel voorzieningen beschikbaar zijn als in Nederland. Kijk eens hoeveel belasting je betaalt op jaarbasis en hoeveel je (veel mensen) daar alleen al in geld voor terug krijgt. En kijk om je heen hoe gezond en gelukkig Nederlanders oud worden. Dat heeft ook met keuzes voor investeringen door de overheid te maken.
Het "over ons" gedeelte geeft mij toch sterk het idee dat deze site word bijgehouden door een stel mensen met aluminium hoedjes op Over gewoon-nieuws.nl | Gewoon-Nieuws.nl
Maar hoe dan ook het was niet de bedoeling om iemand voor hun hoofd te stoten of een discussie te openen over griekenland of bezuinigen ofzo. Ik word gewoon zo boos van dit artikel! Ze willen dus gewoon huisartsen dwingen privacy van hun patienten te schenden door dit te doen.
Ik snap je wel hoor. Maar ik denk ook dat wij ,Nederlanders, vaak vergeten hoe goed wij het eigenlijk hebben. We kunnen veilig over straat. En het feit dat je dit bericht kan plaatsen en dus internet en een computer/tablet/smartphone hebt wil ook wel iets zeggen.
Ik ben zelf ook geen grootverbruiker en snap je punten zeker ik ben meer bang dat mensen niet meer naar de huisarts gaan en dat het dan van kwaad tot erger word.
In België is dat toch al zo? Dat je maar een deel vergoed krijgt? Iets met een briefjes systeem? Of zit ik er nu heel ver naast? Afhankelijk van het wat het je zou kosten, hoeft het niet gelijk een groot drama te zijn. De link naar Griekenland is sowieso onzin. Er gaat geen echt geld naar Griekenland. Er is vanuit Brussel een noodfonds voor zulke gevallen als Griekenland. Zolang zij zich houden aan de gemaakte afspraken, is er niks aan de hand. Pas als Griekenland besluit niet terug te betalen (of om een andere reden dat het geld niet terug komt), pas dán hoeft Nederland een bepaald bedrag aan daadwerkelijk geld over te maken naar Brussel.
Dit is zo'n mooie tactiek..... Ze bregen nu onofficiele berichten naar buiten over iets essentieels wat ze niet meer willen vergoeden. Iedereen kwaad en teleurgesteld. Later 'geven ze toe' en blijft de huisarts toch in het basispakket, maar dan moet er iets anders uit als compensatie. Merendeel van de mensen denkt opgelucht te zijn en nemen de compensatie dan maar voor wat het is. Terwijl in den beginne het puur om het gecompenseerde deel ging, maar nu maakt men zich daar niet zo boos over, omdat het 'alternatief' nog erger was.