Ben het helemaal met je eens hoor. En dat verhaal van die Maartje is ook vaag en valt niet na te trekken.
Ik denk dat we reageren uit een eerste primitieve reactie. Het gaat je verstand te boven dat iemand dit ooit zou doen. Maar inderdaad ik had wat genuanceerder moeten reageren maar het idee alleen dat dit een mogelijkheid zou kunnen zijn dan slaan bij mij de stoppen door. Heb zo'n medelijden met dat kindje wat een angst zal dat gehad hebben. En het spijt mij maar het verhaal van die Maartje geloof ik niet echt. Dat zou toch gezien moeten zijn?
Misschien was hij met zijn mama en zijn zusje en zijn ze hem kwijt geraakt? Dat ze hem aan het zoeken waren? Ik weet het ook niet hoor, allemaal speculaties dus, maar vind het zo zielig voor het manneke..
Update uit de Friese krant: Update 21.10 uur: Het is nog niet bekend of de moeder vrijdagavond weer wordt heengezonden. De politie laat weten de zaak hoog op te nemen. "Als het kind langer in de kofferbak had gezeten, zou het wel eens heel anders kunnen zijn afgelopen" aldus Ger Blokzijl van de politie. De kans dat het kind zelf in de kofferbak is geklommen is voor de politie echter nagenoeg onwaarschijnlijk. De moeder is daarom ook niet zonder reden aangehouden en wordt momenteel verhoord. Het is nog niet bekend of ze voor de nacht wordt ingesloten. Het zou eventueel ook mogelijk kunnen zijn dat iemand anders het heeft gedaan. De kofferbak zelf bleek in elk geval niet te zijn geforceerd. Omstanders hadden moeite de kofferbak te openen maar de klep was niet vergrendeld. Hij ging alleen moeizaam open. Dit bekekent ook dat het onwaarschijnlijk is dat het kind zelf de klep heeft geopend en vervolgens erin is geklommen. WldNet - Kind van 4 jaar gered uit kofferbak - WldNet Nieuws Laten we maar hopen dat het niet de moeder was.
Liever extra onderzoek en van het kwade uitgaan dan na 10 jaar een zwaar beschadigd en mishandeld kind wat door tig instanties niet hard gemaakt kon worden. Het zaakje stinkt en heeft serieus onderzoek nodig.
Moeder zit toch écht nog vast.... Dus ik ga dan toch van t slechte uit. Waarom zou moeder uberhaupt pas na 20min aan komen? Dan heeft ze hem in de auto achter gelaten, nee dat is lekker verantwoord...
Bah het is hoe het dan ook gebeurt is, een heel akelige gebeurtenis! Wat ik idd ook raar vind, is dat het kindje al zo lang zonder toezicht was, want moeder kwam ook pas na een tijdje terug bij de auto. En vooral op een drukke braderie! Maar hopen dat moeder hem inderdaad kwijt was en aan het zoeken was! En dat er geen kwade opzet was.
Een kind van 4 zo lang zonder toezicht vind ik ook raar. Van onze zoon van net 5 jaar weet ik elke minuut precies waar hij is. Nog veel te jong om alleen ergens iets te gaan doen. Ben ook echt heel benieuwd naar het hele verhaal...hoe heeft dit kunnen gebeuren.
"De broer van het slachtoffer laat weten dat zijn moeder in elk geval niet haar zoon had opgesloten in de kofferbak. Ze zou dat ook ontkend hebben bij de politie. Het kind was in de omgeving aan het fietsen op een mini fiets terwijl de moeder en nog een dochter de markt zouden hebben bezocht. Het kind is kennelijk op een zeker moment naar de Mercedes toe gegaan. Nadat hij gered was uit de kofferbak, bleek dat de fiets ook in de kofferbak lag. De broer denkt dat mogelijk iemand dat gedaan heeft en de klep gesloten heeft. Zijn kleine broertje zou onmogelijk de fiets zelf in de kofferbak hebben kunnen leggen. De auto zou volgens hem verder zonder problemen opengemaakt kunnen worden. De moeder zou verder niet aanwezig zijn geweest omdat ze op dat moment ook al (samen met haar dochter) haar zoon aan het zoeken was in de omgeving. "
Los van de vraag if ze hem nou heeft opgesloten of niet, vind ik het best onverantwoord om een kind van 4 zonder toezicht te laten fietsen, terwijl je zelf lekker gaat lopen shoppen.
Misschien heb ik wel wat te snel een oordeel getrokken over die moeder. Maar toch vind ik het een vreemd verhaal...
Hoezo zonder toezicht? Het gebeurt zovaak dat ouders in een seconde ineens hun kind uit t oog verliezen. Misschien keek ze ff de andere kant op. Zo'n vrouw staat wel weer op t internet incl alle oordelen..
Naja, dit was niet in de buurt van een markt toch? Dus dat betekend dat moeder en zus op de markt waren terwijl het kind aan het fietsen was. Voor zover ik het verhaal nu begrijp. Misschien paste die broer op en zat die thuis?? Geen idee. Je kan het nooit weten wat er precies gebeurd is. Wat ik wel vind is dat ouders al veel te snel veroordeeld worden tegenwoordig. Zonder het hele verhaal te weten komen er al krantenkoppen met oordelen die soms niet eens waar blijken te zijn.
ze blijft niet voor niks (langer) vastzitten het jongetje heeft zelf ook een stem en aan de hand van zijn verhaal zal de moeder langer vast blijven zitten neem ik aan!
Ik blijf het hoe dan ook een raar verhaal vinden. Waarom fietst een kind van 4 zonder begeleiding rond? Ik ben misschien te beschermend hoor maarre mijn kiddo's mogen echt niet met 4 alleen de straat op. Andere, oudere, kinderen van een gezin hoor je niet de taak te geven om op je kind te letten, dat doe je zelf.
Nou Ja, ik ben ook best beschermend maar mijn zoon van 13 past ook wel eens op zijn zusje van 3,5, let wel de achterdeur blijft op slot ivm het zwembad en er mogen geen andere kinderen binnen komen. En mijn dochtertje fietst hier ook in de straat, alleen in de straat.
Moeder is inderdaad onschuldig las ik net! Blijft wel een vreemd verhaal. WldNet - Kofferbakdrama: moeder is onschuldig - WldNet Nieuws