Sinds 4 maanden ontvang in een WW uitkering.. Nu heb ik sinds gisteren weer een nieuwe baan gevonden, maar de uren wisselen. Ik werk nu tussen de 20 en de 28 uren per week, afhankelijk van de drukte. Nu ontving ik een WW uitkering voor 32 uur per week. Op dat formulier moet ik aangeven wat mijn nieuwe situatie is, maar ik ben bang dat als ik eerlijk aangeef dat ik wisselende uren werk dat ik op zoek moet gaan naar een andere baan en dat wil ik helemaal niet. Heeft iemand van jullie dit ook al meegemaakt en hoe heb je dat opgelost?
nee je krijgt dan voor het ontbrekende aantal uren nog ww uitkering.. mist je voor 32 uur beschikbaar blijft. dus vind je een baan voor 32 ""moet"" je dat doen. heb je daar geen zin in of vind je 28 uur genoeg moet je dit aangeven en stopt je ww.
je kan gewoon die baan nemen hoor daar hebben hun geen bezwaar tegen je zal dan nog aantal maanden worden aangevult tot de 32 uur en dan moet je het zelf verdienen...
ja je moet wel blijven solliciteren voor die missende uren zeg maar. Maar ja wie neemt je aan als je van te voren niet weet welke uren je vrij bent. Dus in de praktijk komt het er op neer dat zolang jij recht hebt op ww, die ontbrekende uren worden aangevuld.
let wel op dat je de resterende maanden WW in dat geval "opmaakt". Als je niet tot 32 uur laat aanvullen bewaar je de maanden waarin je nog recht op WW zou krijgen voor het geval je opnieuw in de WW beland.
als jij uitkering wilt blijven ontvangen over die 32 uur dan krijg je die aangevuld. uwv wilt wel dat je blijft door solliciteren op banen tot die 32 uur, dus nietalleen op banen die het tekort aan uren zouden opvangen. nu is mijn ervaring dat ze al blij zijn als iemand een baan heeft gevonden ook al is het minder uren, dus daar doen ze niet moeilijk over.