Hoi allemaal, Gisteren had ik de verloskundige gebeld omdat ik al vanaf die avond ervoor minder leven van ons mannetje voelde. Ik werd doorgestuurd naar het ziekenhuis waar ze een ctg en echo gemaakt hebben. Op de echo zagen ze dat de placenta nu al verkalkingen vertoond, en omdat ons kindje bij de echo van 28 weken boven gemiddeld lag met de groei en nu gemiddeld zit met de groei willen ze dat ik de eerste 2 weken onder controle sta van het ziekenhuis. Ze zijn bang dat de groei aan het afnemen is. Daarbij ligt onze man ook nog in stuit. Vruchtwater was nog voldoende gelukkig. Bij onze tweede dochter had ik bij 37 weken ook al verkalkingen maar daar zeiden ze dat het nog prima kon, echter bij 39.5 weken ben ik bevallen en toen bleek dat ik 0.0 vruchtwater nog had en de placenta helemaal op was. De verloskundige zei dat onze dochter geen dag later had moeten komen. Ik maak me nu dus best wel wat zorgen. Heeft iemand ervaring hiermee?
Het feit dat tijdens je vorige zwangerschap de situatie in 2 weken tijd zo verslechterde, lijkt mij genoeg redenen dat ze nu geen onnodige risico's zullen nemen en dat je onder hele strenge controle komt te staan. Ik zou je zorgen zeker ter sprake brengen bij je gyn en vragen wat hun plannen nu zijn, hoe de komende weken/controles eruit gaan zien. En op welk moment zij de situatie 'slecht genoeg' vinden en de kleine eerder geboren moet worden. Veel sterkte.
Bedankt voor je reactie. Ja ik hoop dat ze me goed in de gaten houden. Ik vind het echt best wel eng.. dat terwijl ik deze zwangerschap eigenlijk geen zorgen heb gehad over de baby..
Dit is voor mij dan de eerste en vorige week op de controle zei mijn Gyn ook dat er wat verkalking te zien was. Maar het kon bij mij ook nog geen kwaad omdat ons kindje dus heel erg levendig is. Ik heb woensdag weer een controle en dan gaat ze kijken hoe het dan is. Dan wordt er beslist of ze me gaan inleiden of dat ik het nog moet afwachten.
ik zou gewoon op je strepen gaan staan en eisen dat ze je wekelijks in de gaten gaan houden. bedoel vorige keer had het ook heel anders af kunnen lopen dus echt aangeven hoor!
Steecieaantos oke jij hebt het dus ook, maar jij was al 37 weken toen het dus gezien werd. Ik pas 34.3. Bij jou spraken ze ook al over inleiding. Nu moet ik wel zeggen dat het allemaal erg snel ging bij mij omdat de klinisch verloskundige tussendoor een bevalling moest doen. Missflower thnx voor je reactie. Ja ik ga inderdaad op mijn strepen staan. Mijn gevoel zegt ook gewoon echt dat deze uk er met 37 weken uit moet. Vraag me niet waarom maar ik ben er echt nerveus van!
Bij de eerste had ik met 37 weken last van een verhoogde bloeddruk en voelde ik me ontzettend naar. Kan niet beschrijven wat ik voelde maar gewoon algeheel naar. Heb toen 2 dagen in het ziekenhuis gelegen en telkens als ik naar was bleek mijn bloeddruk dus veel te hoog. Maar omdat ik geen eiwitten in de urine had mocht ik naar huis. Na de bevalling spontaan met 39+3 maakte de verloskundige meteen de opmerking 'je rookte toch niet? ' Want mijn placenta bleek op bepaalde delen ook verkalkt en best ernstig. Dochter had totaal geen huidsmeer meer. Bij een 2e zei de gynaecoloog dat ze me sowieso zouden inleiden om die reden maar ben nooit zover gekomen wegens andere complicaties die daar niks mee te maken hadden. Ik heb me er nooit prettig bij gevoeld en bleef me niet 100% voelen. Volg je gevoel en laat van je horen als jij denkt dat het niet pluis is!
Nou vanmorgen gebeld. Ik kreeg een super kattige mevrouw aan de telefoon. Er stond over twee weken controle dus daar moest ik het maar mee doen. Als ik ongerust was of minder leven had kon ik weer bellen.. dus ik zeg '' ik geef mijn ongerustheid nu toch aan?'' zegt ze oke ik mail het wel naar de gyn en ze hing op pffff! Werd later door iemand anders terug gebeld. Gyn wil echt pas over twee weken weer een echo doen omdat de groei nu niet zo hard gaat dus deze week nog een echo doen zou zinloos zijn. Over twee weken kan beter beoordeeld worden of ons mannetje nog goed groeit of dat de verkalkingen erger zijn geworden. Ik moest wel gelijk contact opnemen als er minder leven was of als ik buikpijn en dergelijke kreeg. Nu dus even afwachten tot 25 april. Bah niks voor mij die zenuwen..