Ariël Colour... Na al die jaren....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door juulzon, 14 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    SUPER!!!!
    Gefeliciteerd met de goede echo!!!

En gefeliciteerd met jullie ............!!
    Jongetje (haha)

Nu is t ineens een geslacht ipv alleen een "baby" waar je aan denk als je t over de beeb heb, vind je niet?

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Wat ontzettend gaaf, Juul!!!

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd!!
    Het moet toch haast wel een klein blond jongetje zijn.. :)

Ga je op kleur shoppen? Een heel kamertje in roze of blauw bedoel ik.

4. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Proficiat Juul, geniet ervan :)

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Als alles uit zal komen wat jou ooit voorspeld is, dan zou het inderdaad een blond jongetje moeten zijn ... :D

6. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    oh wat geweldig

Geniet ervan!!!!!!!!!!!

7. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    whaaaa wat leuk dat jullie het nu weten!!!!
    geniet ervan :D:D:D

8. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Prachtig!

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wat geweldig! Dan wordt alles een stuk concreter hoe, als je het geslacht weet... lekker gericht winkelen...

* Ik gok ook op het blonde jongetje ;)*

10. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    100% een meisje;) heerlijk meid, vooral super dat alles goed was!!!! Gefeliciteerd!!!!

11. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik ben zo nieuwsgierig :D

Heerlijk dat jullie dit Geheimpje nu even mogen hebben!

12. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Wat gaaf Juulzon, ik ken je nog van het bbz topic. Wat geweldig dat je nu eindelijk in verwachting bent, heerlijk meid!
    Wat een vreugde!!

Geniet maar lekker van je zwangerschap!

13. Melief

Melief Niet meer actief

Super! En een mooi buikje al :D

14. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Juulz wat fantastisch om je eindelijk hier te mogen zien schrijven :) En wat heerlijk om zo te kunnen stralen na een mooie echo he! Ik gok een meisje. Wat een lief buikje begint er al te komen, mooi hoor!
    Griezelig dat je in de winkel onderuit was gegaan. Hopelijk gebeurt dat niet nog eens!

Liefs!

15. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Wat gaaf dat je weer een goede echo hebt gehad!!! Gaaf he, gluren naar je baby! En het weet!! Wij hebben er voor gekozen om het pas bij de geboorte te weten. Alles was al zo gepland aan deze zwangerschap en we zagen al wat er werd teruggeplaatst, dat we dit gewoon als verrassing aan ons kado geven :)
    Voel je de beeb al?? Dat maakt het ook weer zo veel echter :)

Wij hebben een Quinny gekocht trouwens. Was daarvoor weg van de Joolz. Maar zag iemand bij de tramhalte met een Joolz en die stoffen onderkant was zo smerig geworden van het buiten lopen dat ik meteen een soort van afknapte ;)
    Is trouwens pas het eerste grote wat we voor de baby gekocht hebben :) :D

16. kath

kath Actief lid

27 okt 2012
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn om te horen dat alles goed is!
    En... het lijkt er stiekem een beetje op dat je wat meer kunt genieten, zoals ik je nu hoor over kinderwagens! En natuurlijk het kopen van leuek kleertjes voor jullie kleine. Nieuwsgierig!! Het zou toch mooi zijn als het een blond jongetje is ;)

Liefs van Katherine

17. kath

kath Actief lid

27 okt 2012
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    PS: Ben normaal gesproken niet zo van alle digitale media maar was toch wel erg nieuwsgierig naar je foto's. Nu dus net ernaar kunnen kijken. Wat een prachtige buik heb je al!! Hehe, die wuppie :D

18. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Oh lieverd, wat ben ik zo blij voor je dat alles goed is.

En dat jullie maar lekker mogen genieten van jullie wonderbeeb! Ik gok op een meisje! Maar ja, 50%kans. Hopelijk gaat alles verder goed. Ben ook benieuwd naar je buikfoto's. We waren al vrienden, tenminste je stond al in mijn lijst, maar heb je opnieuw verzoek gestuurd, want ik ben toch zo benieuwd naar jouw langverwachte mooie buikje met een ontzettend mooi lief oh zo gewenst wondertje erin. knuffies vanuit hier!

19. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Juul, wat heb jij een prachtig figuur!
    Dat wordt vast ook een prachtige bolle buik!
    Wat fijn dat alles goed gaat meis! Geniet!
    Xxxx

20. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Lieve lieve meelees- en meeleefmeisjes,

Allereerst, dank voor al jullie lieve en fijne reacties hier en in het fotoalbum. Krijg er toch (nog steeds) een brok van in mijn keel.
    Heel bijzonder, meiden die je in principe niet kent, dat die zo meeleven. Lieverds!

Welnu, gisteravond was ik naar mijn ouders gereden, ga daar nog steeds naar de kapper, en zou ook blijven slapen. Niets vertellen zou een moeilijke opgave worden, maarja... vriendlief wilde het in eerste instantie nog even voor onszelf houden wat het geslacht van de kleine was.

Terwijl ik zoiets had van... Van mij mag de wereld het wel weten... Enerzijds begrijpelijk wel heel goed hoe leuk het is om het bijvoorbeeld niet te weten of het voor jezelf te houden... Maar ja, de opa's komen nog wel eens klussen in huis of verven. Dan moet je een deur dichthouden - of een neutrale kamer doen... Is wel iets voor te zeggen, maar toch... Daarbij, ik ben zelf te nieuwsgierig en ook te blij en wil deze vreugde graag met de wereld delen...
    Als ik goed was in dit geheim houden, had ik het vast gedaan... Maar dat ben ik niet geloof ik...

Dus, in de auto met vriendlief gebeld, een beetje mijmeren over het geslacht van ons kindje...
    Ik: "Maar ik vind het zo leuk. Mag ik het echt niet aan mijn ouders vertellen?"
    Hij: "Wil je dat dan?"
    Ik: "Ja! Ik wel van mij mag de wereld het weten!"
    Hij:"Nou, dan vertellen we het."
    Ik:"Echt? Weet je het zeker?"
    Hij:"Ja, vind het ook wel leuk het mijn ouders te vertellen. Dan bel ik ze zo."
    Ik:"Maar ik ben pas om half zeven bij mijn ouders! Dan bel jij jouw ouders ook om half zeven, dan weten de opa' en oma's het tegelijk. Dat vind ik wel zo leuk. En eerlijk."
    Hij: (slaakt een diepe zucht)
    Ik: "Beloof je dat?"
    Hij: (na weer een diepe zucht). Goed schat... Dat beloof ik. Nog meer instructies?"
    Ik: "Nou.... Eigenlijk wel... (Zie hieronder....) Beloof je dat ook?
    Hij: "Meen je dit nu echt????"
    Ik: (bloedserieus) "Ja. Hier maak ik geeeeen grapjes over. Je moetjes beloven dat je dat zegt. Anders zeggen we het niet."
    Hij: (erg diepe zucht) "Goed schat... Bel om half zeven en zal het zeggen"
    Ik: (opgelucht en blij dat ik het mag gaan vertellen, mijn ouders leven zo mee!) Oké!. Leuk hè?"
    Hij: "Ja, heel leuk. We bellen straks nog wel even, goed?"
    Ik: "Is goed, ben benieuwd wat iedereen zegt"

(En we sluiten het gesprek af)

Ondertussen zag ik, bij tijd en wijlen wat dromerig en sentimenteel in de auto. Weten wat er in je buik groeit, ook met deze bijzondere echofoto's, maakt het ineens nog echter. En wat iemand al schreef, ja... begin nu vertrouwen te krijgen en durf (eindelijk) te gaan genieten.
    Had bedacht dat ik in de woonplaats van mijn ouders naar de intratuin om er een

ROZE boeketje te laten maken!

Want jawel... we krijgen een meisje! Een dochtertje!

We zijn er (understatement, want had oprecht dus niets uitgemaakt) uiteraard heel blij mee!

Uiteraard moest ik Tessa denken, zij meende destijds een blond kereltje gezien te hebben, maar ze zei toen al nadrukkelijk dat ze niet goed was in geslachten... Dat benadrukte ze toen wel! Ze zag een stevig blond krullend kindje op een strand bij ons samen. Ze meende een jongetje, maar wist hetende niet zeker. Daar moest ik me niet aan vast pinnen...

Het rare was dat we alletwee op de een of andere manier wel al die tijd gedacht hadden dat het een jongetje was, dus het was toch een verrassing!

Tegelijkertijd moest ik eerlijk gezegd wel wennen aan het idee, omdat ik ergens bang ben.... of ik wel een goede mama voor een meisje ben. Mijn eigen band met mijn moeder was in mijn jonge puberjaren vaak wat problematisch. Dus het stomme was dat ik toen ik gisteren terug was van de echo, ik echt even uit onzekerheid moest huilen... Slaat nergens op, maar ergens geeft een stemmetje me die onzekerheid..

Daarbij, ben zelf echt in een jongensnest (broers, neven, geen meisjes in de familie opgegroeid).
    Misschien kwamen die tranen ook omdat het nu ook echt is, geen idee.

Overigens had ik dus gisteren na die echo wel gelijk een superschattig babypakje gekocht!

Vriendlief mocht het van mij alleen aan zijn ouders vertellen als hij erbij nadrukkelijk aangaf dat ik niet van felle kleuren, grafische prints en cartoons op kleding hou! Maar van zachte natureltinten en witten en grijs en mooie, natuurlijke materialen... Zijn moeder heeft goedbedoeld de neiging om al wat knalroze is te kopen en daar hou ik echt niet voor een netgeboren baby.... 😊 Ieder zijn of haar ding uiteraard, maar ik ben er gewoon niet zo van. Zachtroze vind ik leuke, roze details of bloemetjes ook, maar echt dat felle met teksten erop is gewoon niet mijn ding (let dus niet op dat ene lekkerzit t-shirt met New York in mijn album ;) ).

Erg eigenlijk, dat ik dat gewoon zo naar mijn schoonmoeder heb benoemd. Maarja, kan me ook weer niets schelen...
    Had wel toegelicht dat als ze ze zelf mag kiezen Later Op Een Dag het uiteraard een ander verhaal is...

Mijn ouders reageerde heel blij, uiteraard. Mijn vader vooral. Mijn moeder moest, net als ik, ook even schakelen. Had ook dat jongetjes voorgevoel. Maar de foto's spraken voor zich. Zal ze straks in mijn album zetten.

Vannacht haast niet geslapen, omdat het nu steeds echter wordt en ik me steeds meer realiseer dat dit wonder echt is... Dat dit kleine meisje bij ons wil en bovenal mag zijn, als een geschenk waar ik intens dankbaar voor ben.

Sorry als ik wat overdreven klink, maar in het kader van Lief en Leed delen, durf dat hier toch op te schrijven...

Morgen kan ik mijn bestelling ophalen bij de bijenkorf, zal het wel even showen dan...

Fijn weekend allemaal en liefs!

X

Deel Deze Pagina