Ariël Colour... Na al die jaren....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door juulzon, 14 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Zomaar even een niet heel veel zeggend updeetje.

Eerste Pinksterdag. Lekker vrij en megalang uitgeslapen. Gisteren de hele dag (van 8u tm 17u) op mijn kleine nichtjes gepast (8mnd en 3j 2mnd). Al vroeg van huis, uurtje rijden. Gezellig en druk. Maar vooral gezellig! Nichtje van 3 wilde me geven knuffel geven toen ik weer wegging: want ze wilde niet dat ik wegging en moest huilen. Tante Juul moest blijven. Heel schattig. Heb beloofd heel gauw weer terug te komen en toen was het weer goed.

Gelukkig tot op heden, ondanks de volle dag gisteren, geen bruinverlies meer gehad. Dinsdag weer controle.
    Had eergisteren wel iets raars: lag in bed, had een rare draai gemaakt en op een gegeven moment klampte mijn buik helemaal samen. Voelde echt een soort balletje /ballon in mijn buik en volgens mij was het de baarmoeder. Misschien is dat wat ze noemen een harde buik? Mijn buik groeit nu ook wel, misschien was dat het wel... Wel weer even buikfotootje gemaakt! Zie album.

Gisteravond toen ik thuis kwam, had mijn vriend al alle boodschappen gedaan en lekkere dingetjes in huis gegaan. Beetje Eurovisie Songfestival aangehad, maar eigenlijk vond ik er niets aan. Niet echt mijn televisieavond ;). Vind ik Homeland vanavond veel leuker ;).

Vandaag dus lang geslapen en de hele middag opgeruimd. Moest ook nog gebeuren. Badkamer en wc weer fris, weer een kast uitgemest. Was hier helaas toch niet echt zonnig, want had graag geluierd met tijdschriftjes in de zon. Maar dat komt vast nog wel!
    Morgen nog lekker een dagje vrij en dan dus dinsdag weer controle. Is bij een gyn in opleiding, maar ga wel aangeven dat ik graag nog een keer door de gyn zelf gezien wil worden. Want hoe lang mag ik nu niet blijven vliegen? Kijk, voor mijn werk prima, laat een collega maar gaan... Maar we hebben ook nog tickets voor Frankrijk naar mijn schoonouders staan... Als het nog risico is, uiteraard logisch dat we niet gaan. Maar als het wel mag, zou dat wel erg lekker zijn, korte vakantie...

Morgen nog lekker een dagje vrij, geniet ervan iedereen!

Liefs en laat dinsdag even weten hoe het was.
    X

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    klinkt als de kleine die draait!

3. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Moontje, denk je?
    Het was zo een apart gevoel! Heb mijn hand op mijn buik gelegd om te kijken of ik wat voelde, maar voelde geloof ik niets. Toch even hartje gecontroleerd toen het 'ballonnetje' weer weg was en dat klopte net als anders..
    Heb nog niet echt haar bewegingen kunnen voelen of waarnemen, maar misschien was dit er dus wel eentje :).
    Spannend...

Zodra ik een beweging voel, deel ik het hier uiteraard :). Zal weer een mijlpaal zijn!

Dank voor je lieve reactie op de foto's :).

X

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik denk toch een harde buik hoor. De eerste keer dat ik die had voelde net als jij omschrijft. Ik vond het maar een rare gewaarwording.

Lieve reactie van je nichtje!

5. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    ja, dat denk ik ook moontje. de eerste keer dat je het voelt bewegen is zo bijzonder, denk dat je dat snel bewust gaat voelen. Ik kan je verzekeren dat je daar geen genoeg van krijgt. Ik vond dat altijd zo fijn. toen ik net bevallen was, miste ik het heel erg dat bewegen in mijn buik.

6. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    So...heb je gevonden..kon toch niet zijn dat jouw blogje op pagina ver-weg was blijven steken..je hebt em gewisseld!!! Wat goed!

Ik volg je natuurlijk op de voet en geef jullie piepkleine dochtertje een heel klein ieniemini aaitje over dur wangetje..smelt..

Kus
    Koosje

7. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Wat een mooi buikje krijg je al Juul :)
    Dat bolletje heb ik ook af en toe. Weet niet zeker of het een harde buik is. Het voelt meer alsof ze dan naar voren gezwommen komt en dat dat druk oplevert.. op zoek naar een nieuw plekje om lekker te liggen en als ze dan haar draai gevonden heeft, gaat het bolletje weer weg. Dan vind ik het hartje ook altijd direct bij m'n navel. Maar goed.. het is speculatie ;)

8. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Wauw..jij hebt ook een bijzonder verhaal Sophie: van 17 eitjes terug naar 1....en raak!!!
    Wauw!!!!

Koosje

9. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Hoe is het met je Juul?

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    En.. En... Al weer wat gevoelt? :)

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    :)
    Yes!! Ik mag morgen weer Juulzon knuffelen en je mooie buik aanschouwen!! :D Zin in, tot morgen :) x

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wel zachtjes hè :)

13. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Gggggrrrr....

Had een megalange update geschreven: foetsie!

Kort samengevat: behalve flinke nekklachten (heb in 2006 wielrenongeluk gehad, sindsdien is nek zwakke plek), gaat het wel goed.

Controle was in orde. Eigenlijk is er alleen een echo gemaakt. geen bloeddruk opgemeten of andere zaken. Beebje doet het goed, beweegt flink en ligt precies op schema!

Oh ja, had een schildkliervraag aan de ervaringsdeskundigen:

Rond de 10 weken was mijn TSH en vrije T4 geprikt. Deze waarden waren toen 0,39 en 18,4. Hierbij slikte ik 3 blauwe pilletjes Thyrax, dus 0,75. Moest overstappen naar 2,5 pilletje.
    Nu kreeg ik de uitslag van vorige anderhalve week terug, was met 17,3 wk. TSH was nu 1,6 en vrije T4 15,3. Anti-tpo <10.

Volgens endo (voicemail) prima en volgens gyn in opl ook. Maar, is in verhouding de TSH niet heel veel gestegen in 7 weken tijd? Toen ik dit vroeg kreeg ik als repliek dat hormonen nu eenmaal schommelen en dat dit binnen de referentiewaarden valt.

Wellicht waar, maar ik vond het wel opmerkelijk.
    Begin juli weer nieuwe controle.

Op 31 mei hebben de 20wk echo staan!!!
    Erg spannend. Dan ook meer over de placenta,konden ze nu niks over zeggen.

Mijn uitgebreide update volgt wellicht dit weekend. Nadeel van tikken op iPad vs. Je documenten eerst in word schrijven op de gewone computer...

Nu gauw slapen. Hopen dat het beter gaat dan gisteren.

Sorry voor de korte update... Stomme iPad :(.

Liefs!

14. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Blij dat alles in orde is ;)

Tja, den ipad. Het is wel gemakkelijk en snel maar inderdaad voor lange berichten niet echt handig :)

15. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Juulz kan je de s niet mailen?

16. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Volgens mij is je tsh prima hoor! Misschien wel over 4 weken nog es prikken om te kijken of hij niet verder omhoog kruipt?

17. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Ik barst in janken uit. Ik ken je niet en het doet me verdriet om je geschiedenis te lezen. Ik ben oprecht blij voor jullie dat het dan toch gaat gebeuren. Heel veel liefde toegestuurd.

Groetjes Sylvana.

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Je oude waarden waren wat scherp, maar om nu te minderen, was wat overdreven, tenzij je je gejaagd/nerveus o.i.d. voelde. Je huidige waarden zijn op zich in orde, er is niets mis mee. Toch zou mijn endocrinoloog bij een zwangere vrouw wel weer ophogen. De TSH moet zoveel mogelijk naar de 1 toe. Met 1,6 zit je daar toch wel iets boven. Het ophogen is dus voor de toekomst (voorkomen dat de TSH nog verder stijgt), niet omdat het nu niet OK zou zijn. Je kunt (uitzonderingen daargelaten) beter op je endo vertrouwen en niet op je gyn. De meest gyns weten niet veel van de schildklier, maar DENKEN wel dat ze alles weten.

Ik vind ook wel dat de TSH sterk gestegen is, aangezien je maar een half pilletje minder bent gaan nemen.

Vraag of je toch mag ophogen...

Prikken ze bij jou standaard anti-TPO? Ik wilde dat mijn endo dat nog eens een keertje deed. Mooi trouwens dat die zo laag zijn.

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Sylvana, wat lief dat je alles gelezen hebt! Jij ook van harte met je zwangerschap!

Chantal, denk dat Tsh wel binnen de referentiewaarden valt, maar vind de stijging in verhouding zo hoog. En vrije T4 is weer gedaald, vandaar.

Butterfly, ga de prof sowieso even mailen na de 20wk echo, hopelijk met goed nieuws...

Nu werken. En wat een nare lente met dit herfstweer en de kou... Bah...

20. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Als je zwanger bent, moet je sowieso om de 4 weken prikken.

Juulzon, zie ook het stukje dat ik toevallig net boven jouw laatste post heb getypt (weet niet of je dat nog gezien hebt).

Deel Deze Pagina