Wat fijn dat je over opvang mag nadenken hè! Hier ook het geluk van oppassende ouders en schoonouders. Vooral schoonvader heeft echt alles er voor over, zo lief. Ik werkte eerst drie dagen en nu weer vier (na een jaar ouderschapsverlof). Maandag zelf vrij. Dinsdag naar mijn ouders (samen met nichtje van 2,5 maand ouder) en woensdag/donderdag/vrijdag naar schoonouders (samen met neefje van 1,5 jaar ouder). Woensdag haal ik haar rond half drie al op en vrijdagochtend is manlief eerst nog thuis. Soms vind ik wel veel hoor, vier dagen haar wegbrengen. Maar zij heeft het echt naar haar zin, dat is het probleem gelukkig niet.
Heb net weer even in je album gespiekt... Wat een prachtig buikje heb je al! Ja en nu mag je dus gaan nadenken over verlof, opvang, ... Niet de minste zaken maar natuurlijk hartstikke fijn dat je je daar nu mee bezig mag gaan houden! Qua opvang hebben we het hier zo verdeeld (ik zit in de luxe positie dat ik 3 dagen kon gaan werken en mijn man een papadag kon regelen door zijn uren anders te verdelen): 1 dag oppas opa&oma en 1 dag naar het KVD. We vinden het heel fijn dat het zo kan. De ene dag heeft onze dochter alle aandacht van d'r grootjes en de andere dag zijn er een hoop andere kindjes, zodat ze ook daarmee leert omgaan. Vind het een enorme luxe positie waarin we zitten. En, eerlijk is eerlijk, het scheelt ook een hoop geld als ze niet 2 dagen naar het KVD hoeft. Belangrijk denk ik dat je een goed gevoel hebt over de opvang, of het nu KVD is of gastouder en dat je je ei kwijtkan als je het ergens niet mee eens zou zijn. Morgen de echo..! Spannend. Ja, ik vind mensen die het zien als pretecho ook behoorlijk naief... Het is toch een echo met een medisch doel. Leuk als alles goed zit, want je hebt wel even extra lang naar je ukje kunnen kijken. In die zin leuker dan bijv. 35 wkn echo, dan zijn ze al zo groot dat ze niet meer helemaal op het scherm passen. Dan zie je veel minder duidelijk je kindje dan met de 20 wkn. Ik ga voor jullie duimen. Maar jullie dochter heeft inmiddels wel bewezen dat ze, zomaar tegen alle statistieken in, de wereld wel een poepie gaat laten ruiken. (oja... en nog wel meer dan één klein poepie ook.. as you will find out soon enough ) Liefs van Katherine
Als altijd, dank voor jullie lieve en informatieve reacties! Als ik het zo lees zijn velen van ons wel gezegend met hele lieve (schoon)ouders! Fijn is dat, zowel vwb de vertrouwdheid die het je kindje geeft als het stukje financieel. We hebben nu besloten om voor 2 dagen KDV te gaan, de ma en di. De vrijdag maken we flexibel. Dus of naar KDV of een dagdeel KDV of niet als eens van ons thuis kan zijn of misschien eens een dagje bij mijn broertje... We willen even kijken wat mogelijk gaat zijn. Zet in op dat een van ons twee in elk geval een halve dag kan thuiswerken die vrijdag... We willen immers het liefst zoveel mogelijk bij onze kleine meid zijn, maar werken is ook nodig! Vrees dat we net niet voor de belasting terug gave in aanmerking komen.... Kennelijk verdienen we net iets teveel... En er wordt helaas geen rekening gehouden met het feit dat we een 'schuld' hebben ivm een behoorlijk verlies van de woning die we vorig jaar hebben verkocht, ver onder de vraagprijs.... Dus wordt even heel goed een financieel plaatje maken.... Maar, we hebben een goed gevoel bij deze KDV, ze zijn flexibel met de tijden en het is echt op loopafstand. En als het niet bevalt of te duur is, moeten we gewoon verder op zoek, naar gastouders ofzo. Vannacht amper geslapen... Slechts 3 uurtjes . Toch gespannen voor strx... Ging vannacht nog hartje luisteren en het klonk heel anders ineens. Heel hard en luid. niet met de bekende ruis, maar echt als een harde tik,tik,tik.... Was echt anders. Geen idee waarom? Misschien ligt ze ineens anders? Meer 'aan de oppervlakte'? Maar vond het niet echt geruststellend. Zullen toch de zenuwen zijn. Nu heeel snel aankleden, moet 8.30 bij fysio zijn en ik treuzel en ben traag.... Ben om 11.45 aan de beurt, dus strx update. Hopelijk een positieve! Xxx
Succes straks! Ik duim voor een perfect beebje Ik vond.. toen ze eenmaal ok was bevonden en de ergste spanning eraf was.. dat het prachtig was om de hersentjes en het hartje en alle orgaantjes te zien
Heel veel succes straks! Hier werd als eerste naar de hersenen en het hartje gekeken en toen dat goed was kon ik inderdaad ook gaan ontspannen en genieten van de rest. Natuurlijk was ik ook blij dat het aantal vingertjes klopte, maar die eerste 2 waren voor ons toch wel het spannends..
Heel veel succes straks en hier was het ook zo toen het allemaal goed was nog even na mogen genieten van de echo waar wij ook te horen kregen dat het een jongen was
Succes met je 20 weken echo!!! Iedereen wenste mij ook veel plezier, maar plezier had ik pas de laatste minuten toen de beeb "goedgekeurd" was en we nog even mochten kijken naar het bewegende mensje. Het is toch een medisch onderzoek en extra spannend voor jou met je placenta en bij mij was het 1.5 week na mn operatie. Dan ga je er ECHT niet met plezier heen, maar zeker met spanning Maar bijzonder gaat het wel zijn dat je je meisje weer mag zien en hoe alle orgaantjes zich ontwikkelen en werken. Voor mij maakte dat het compleet...18 weken ervoor werden er 7 cellen teruggeplaatst (vooraf een foto van het klompje cellen) en zo zat ik naar bewegende hartklepjes te kijken en hersenhelftjes enz......onbegrijpelijk en nauwelijks te bevatten, maar o zo wonderlijk en ontzettend bijzonder!
Jaaaa! Ben zo blij, ons meisje was in orde! Ze lag er perfect bij en de echoscopiste was onder de indruk van het heldere, mooie beeld. Je zag direct het middelrifje en je kon de ruggenwervels zelfs tellen als je zou willen! Zo scherp. Als eerste keek ze idd naar het hartje, vier kamers, de aorta, longslagader, je zag de bloedstroom en je zag zelfs de kleppen. Ze heeft alles heel nauwkeurig bekeken en het zag er goed uit. Vervolgens de hersentjes, of er geen vocht te zien was, geen hazelipje, de oogkassen, ze meette de buik, de beentjes, de armpjes, de voetjes, bekeek de navelstreng, de toevoer van en naar de placenta, omtrek van het hoofdje, de niertjes.. Heel voyeuristisch . En alles zag er precies zo uit als volgens het plaatje. Groei ligt ook keurig op schema. Dus wat een opluchting! Ze wisten daar niet stamde al een pretecho hadden laten maken en ze vroeg of we wilden weten wat het was. Eeeh, ja hoor. We deden alsof we dat heel spannend vonden. Maar, ze kon het niet zien. De navelstreng lag ervoor. Helaas . Zou toch vreemd op kijken als nu toch zou blijken dat het een jongetje is! Mijn placenta was al een stukje naar voren geschoven en lag niet meer geheel voor het geboortekanaal. Nog wel deels, dus met 34 weken moet het opnieuw beoordeeld worden. Maar mag wel weer in bad en zwemmen. Nog steeds niet tillen. Vliegen mag ook weer. Wel ligt de placenta nu helemaal aan de voorkant, dus of ik de beeb goed ga voelen.... Dat is maar de vraag... Ga nu even van het mooie weer genieten en een wedstrijdje Stralen Met De Zon doen. Denk dat ik win . X
Joepie Juul!!!! Wat een ongelooflijk fijn nieuws!!! Dat wedstrijdje tegen de zon ga je vast winnen... Enne...die placenta voor heb ik ook. Maar die Karate Kid van ons trapt er gewoon keihard doorheen hoor! Jij gaat je meisje gewoon supergoed voelen!!!
Ja joepie, gefeliciteerd met de goede echo. Hier had ik ook de placenta voor liggen maar voelde de schoppen over duidelijk!