Ik kwam ook ff spieken hier, fijn te lezen dat alles goed gaat en je volop aan het genieten bent ! Nog een paar weekjes en dan is ze er echt!
*schaamrood* Verwaarloos mijn eigen topic ernstiger dan ernstig.... Beloof het goed te maken, dit weekend! Zo druk met de laatste loodjes werk, overdracht, niet meewerkende collega, functioneringsgesprek gehad, nog op reis geweest... Maar: vrijdag laatste werkdag, nu nog even bikkelen! We zijn ook eindelijk van start met de babykamer... Lees: gordijnen zijn besteld, verf is uitgekozen, nu de muren verven en hopelijk is het op tijd klaar... Geboortekaartje is uitgezocht (naam nog niet) en we zijn vandaag langs de drukker/ontwerper geweest om de details te bespreken. Voor ons een bijzonder kaartje waarvan de betekenis 'm zit in de details voor degene die ons kennen... Zal er tzt wel een toelichting op geven . Ondertussen is de zolderverbouwing bijna af, dozen zijn door vriendlief en mijn lieve papa naar boven gesjouwd, laminaat is gelegd, ook op zolder geschilderd en eindelijk lijkt ons huisje er langzaam maar zeker klaar voor te zijn. Voor het Echte Grote Mensenleven... Al staan er nog heel wat studentikoze dozen op zolder... Maar dat is allemaal praktisch. Dat is allemaal wat heel veel tijd en energie heeft opgeslokt. Uiteraard voel en beleef, besef en realiseer ik me steeds meer dat het geen ander is die dit overkomt. maar dat er een wondermeisje in mijn buik groeit! Ik mag leven in mijn buik voelen en ze beweegt en ze trappelt... We hebben haar twee weken gelden op 3d mogen zien en ze heeft gewoon al 1cm haar! vermoedelijk donker, net als de meeste in de familie van mijn vriend. ik niet, ik kwam kaal ter wereld en bleef dat mijn eerste jaar. Overigens ben ik ook de enige blonde (en mijn oma) in onze familie! Nu heeft vriendlief wel blauwe ogen, dus nu droom ik van een donkerharig meiske met blauwe oogjes. Maar voor hetzelfde geld is ze een roodharig of toch blond meisje, want alles zit ergens in de families. Zolang ze maar levendig blijft trappelen en goed groter groeit, ben ik al blij! Slapen gaat wat moeizaam de laatste tijd en ik ben in mijn hoofd nog wat onrustig en nog bezig met to do laatste lijstjes voor het werk. Maar na vrijdag.... Wat kijk ik ernaar uit! Mis het schrijven en het delen van mijn gevoel op papier ook heel erg. Wat sommige hier al zeiden, geniet er nu van, want straks ga je het missen. En daar hebben jullie helemaal gelijk in! Het is de balans vinden wat vaak zo moeilijk is. En ergens ook alles het liefst tot in de puntjes al in orde hebben. Van de perfecte keukenkastjesindeling voor flesjes en babyspul aan toe. Maar zover ben ik nog lang niet! Alles wat we aan babyspul hebben gekregen van lieve familie, vriendinnen en kennissen staat nog in de dozen te wachten tot ik verlof heb! Dus, mijn update volgt. En dan bedoel ik de update van alle emoties, gevoel, verwondering en verwarring, blijdschap en onzekerheden in mijn hoofd. Want praktische zaken zijn praktische zaken. Dat zijn dingen waar je je heel druk om kan maken, maar die er eigenlijk in werkelijkheid minder toe dan bijvoorbeeld de rust in je hoofd... Enfin, dit weekend meer! En ook meer foto's! Liefs voor iedereen en tot gauw!
(Grappig detail: de reclame op de site liet net de reclame van Ariël 3in1pods zien hier...hoe hilarisch?! Wij zijn straks ook 3 in 1... Of nou ja, 2 in 1.... Maar met zijn drietjes, waarvan de 1 het resultaat is van 2... Snappen jullie 'm nog ?! ) Xxx
Hihi zag precies hetzelfde! Vond vooral puntje 3 erg van toepassing. ...3: laat stralen... Fijn weer van je te horen. Tip.....Wacht niet al te lang met alles en zorg idd dat praktische zaken geregeld zijn (vluchtkoffer, bedje/wiegje klaar) dat als de kleine zich aan dient dat je niet met weeën die dingen nog snel moet regelen...best pijnlink en erg onhandig *spreekt uit ervaring*
Tat: je hebt gelijk hoor... Wil die dingen met 36 weken klaar hebben staan! Heb je nog tips wat erin moet? Of andere tips over de baby outfit/handigheden? Wat deed jij in de kinderwagenbak? En we hebben zo een voetenzak in de maxicosi, is dat warm genoeg? Langzaam maar zeker verdiep ik me in dit alles en vraag me echt af wat echt noodzakelijk is en wat gewoon leuk... Bedoel, als ik sommige lijsten zie... Ervaringstips van jullie allemaal zijn meeeer dan welkom! (Of leuke luiertas adviezen... Fab. versus Cowboybag om voor de neutrale tinten te gaan )... Welkom, lees alles met aandacht! En nog altijd zo blij en dankbaar dat ik me hierop mag richten...
Succes nog deze laatste werkweek. Nog even dan mag je heerlijk cocoonen Melle is van 20 oktober en hij had in de maxi-cosi ook een voetenzak. Toen we uit het ziekenhuis gingen had hij uiteraard een mutsje op, een vestje over zijn kleertjes en dan in die voetenzak. In de kinderwagen ook vestje en mutsje en ik had een snoozebaby wikkeldoek waar ik hem in wikkelde. Echt een dekentje deed ik pas toen de winter begon. Nu had/heeft Melle het gauw te warm...ieder kindje is natuurlijk anders, maar je moedergevoel vertelt je wel wat te doen, en de kraamhulp nog eens extra En je kan natuurlijk altijd de wagen of maxi-cosi nog even lekker voorverwarmen met een kruik/kersenpittenzak. Deden wij 's avonds ook met zijn wiegje, niks is fijner dan een tevreden baby terug te leggen in een warm nestje *droomt terug naar bijna 2 jaar geleden*
Juul, geniet van je verlof meid!!! Je vluchtkoffer: iets waar je in wil bevallen, makkelijke kleding om in naar huis te gaan, misschien nog een extra setje voor als je bijv een dag extra moet blijven. Toiletspullen, camera, misschien iets te lezen en/of muziek. Telefoon, lader (ook voor camera). Voor de kleine lekker zachte kleertjes. Ik had een wikkelromper + wikkelpakje zodat niet meteen alles over het hoofdje getrokken hoeft te worden. Ook een extra setje ivm spugen/ poepen. Daarnaast de papieren van de vk. Volgens mij was dit wat ik allemaal bij me had. Luiertas: wij hebben de wallaboo nore, erg fijn! Kinderwagen: om het matrasje heb ik een hoeslakentje voor de wieg. Daarop een hydrofiel luier en nu ligt hij onder een lakentje of in de wikkeldeken van mvm. Maxicosi: ons mannetje heeft het standaard bloedheet in dat ding. Kleed je meisje warm aan, mutsje op, dekentje erover. Is het echt koud, dan de voetenzak erbij. Denk dat je even moet kijken wat voor weer het is, maar zeker alles gewoon meenemen. Van te voren oefenen met de maxicosi in de auto zetten... Verder: wacht niet te lang met wat je nog allemaal wil doen. Ik heb uiteindelijk 4 dgn verlof gehad en toen werd ik al verrast door gebroken vliezen. Met 36.6 was hij er... Geniet van je verlof, van de voorbereidingen, van het getrappel in je buik, gewoon van alles. Het gaat snel nu! Liefs!
Dank voor de tips, fijn! Eeeh, lange update volgt echt . Nu druk aan het opruimen. Hoort er geloof ik bij . X
O lieve lieve Juul, ik blijf je verhaal zo bijzonder vinden. Denk zo vaak aan je. Ik hou je goed in de gaten. En opruimwoede, 2 dgn daarna kwam mijn beeb. Hopelijk wacht jouw meiske nog heel eventjes. Lekker genieten nu van je verlof en de laatste dingetjes inpakken. Komt vast goed meis. xxx
Echt een heel mooi en gaaf verhaal, na zoveel meegemaakt te hebben. Je onzekerheid in het begin van je zwangerschap snap ik goed, zeker na je miskraam en bbz. Ik ben na 7 jaar en 5 IUI behandelingen, én nog een voorstadium baarmoederhalskanker tussendoor, ook zwanger geworden! Ik kon dat heel moeilijk bevatten, was het dan echt zo? Want eigenlijk dacht ik dat het mischien wel niet meer zou lukken. Duurde heel lang voordat ik het durfde te geloven! En nu op bijna 21 weken, en voel ik ons mannetje de hele dag door schoppen en druk doen in mijn buik Zo heerlijk!' Ik kan echt nog spontaan in huilen uitbarsten, als ik een momentje voor mezelf neem en besef dat het nu echt echt zo is. Wauw. Geniet van je verlof, en straks van je kleintje! Echt het is je enorm gegund! Super!