Ariël Colour... Na al die jaren....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door juulzon, 14 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Juulz, geniet van je verlof!!!

2. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Jaaaaaa verlof!!!!! Het gaat nu echt gebeuren juul spannend!

3. kath

kath Actief lid

27 okt 2012
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geniet van je verlof!! Nog even en je kunt jullie meisje in je armen houden!

4. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Het is veel te laat en ik slaap nog niet. Heb nu 'al' twee dagen verlof en sinds ik vrij ben (zaterdag) maak ik de hele tijd to do lijstjes en als ik aan het einde van de dag weer dingen gedaan heb, dan streep ik ze door en maak een nieuw to do lijstje. Wat vreemdgenoeg even lang is, maar dan met andere items. Er komt van alles op het lijstje, hoe klein ook. Bijvoorbeeld iets ruilen, een kaartje sturen, iets kopen en vooral opruimen. Heel Veel Opruimen.
    Het voelt voor ons als een hele nieuwe start, de komst van dit kleine wondertje. Alsof we nu pas écht klaar zijn om ons huis klaar te maken, af te maken. De zolder is verbouwd, maar nog niet helemaal af (badkamer moet nog worden afgemaakt) en de kamer van vriendlief is nog niet gereed. Maar ach, de babykamer daarentegen schiet al op! Morgen gaat het behang op de schouw, de gordijnen zijn besteld en de meubels staan in elkaar. Het bedje staat nog even op de laagste stand, want mijn nichtje van 1 komt logeren over anderhalve week. Samen met haar 'grote zus' van 3,5.
    Dus, ben vanaf zaterdag aan een stuk bezig geweest met ordenen en opruimen. Alsof mijn hoofd zich zo ook voorbereid op de werkelijke komst van ons meisje. Werk loslaten, het huis klaarmaken voor de lang gekoesterde wens die nu uit mag komen. Bij ons!
    Mijn buikje is prachtig bol en rond en ik voel de kleine meid goed. Soms beweegt ze heel onstuimig, dan zie je ineens echt zo een voetje of hieltje aan de zijkant uitsteken. Of bovenin, weer een trap tegen een rib. Mijn eetlust is ver te zoeken en zit heel gauw voor. Volgens mij is ze dus nog niet ingedaald.

Nog 5 weken voor de uitgerekende datum. De maxicosi staat klaar en haar wiegje ook. De commode moet ik nog even op orde maken en de kleertjes (veel gekregen!) nog sorteren en uitzoeken. Net als de praktische spullen, zoals de hydrofiele luiers e.d.

Afgelopen maandag is de kraamzorg geweest ivm de intake. Een prima gesprek. Ze kwam de boel niet inspecteren, zoals ik had gedacht :). Ze informeerde vooral naar borstvoeding, of ik dit wilde geven of niet. Heb aangegeven dat ik het wil proberen, maar dat als het niet gaat, het niet gaat. Heb een psychische grens vwb kolven met zo een apparaat. En zal in januari weer aan het werk gaan en eerlijk gezegd zie ik kolven op het werk gewoon niet zitten. Dus het zal, als het lukt, een korte borstvoedingsperiode worden. Uiteraard, als blijkt dat het heel goed voelt en goed gaat, ik anders zal denken, maar eerst maar eens zien...

Afgelopen maandag werd de box dus bezorgd. Mooie aanbieding bij VanAsten, box Bartje, Whitewash (ziet er overigens gewoon uit als wit hoor!). Dus ik had bedacht dat ik hem zelf in elkaar zou zetten. Hoe moeilijk kon dat zijn? Dus hup, de boel uitgepakt en de zijkanten van de box naar de woonkamer. Maar, eerst ruimte maken. Dus het langwerpige kastje Lack wat we gebruikten als zitje en zomaar 'leuk' in de kamer moest weg. En ik had al bedacht dat dit naar de eerste verdieping moest. Dus ik sleepte het kastje naar de hal. Ai... Nadeel van niet tillen: kras op de vloer. Oeps... Nu vind ik onze vloer al niet echt de mooiste, maar vriendlief wel... Dus vreesde al dat hij die avond boos zou worden... Maar goed. Kastje in de hal, naar boven zou ik later wel zien. Dus: operatie box kon beginnen. Schroefjes klaar gelegd en de gebruiksaanwijzing bestudeerd. Mmmm, geen ikea praktische instructie... Maar goed schroef a moest in onderdeel H, bovenaan schroevendraaier. En daar ging het al mis. Ik kregelige schroef er niet eens goed in. Te weinig kracht en hij zat scheef. En dan die kras in de vloer... De moed zonk me in de schoenen..... Dus ik appte mijn vriend maar even om hem voor te bereiden. Na mijn to do lijstje weer bijgewerkt te hebben, toch maar het Lack kastje naar boven. En dat ging prima, zonder tillen maar soort van slepen, trede voor trede. Mooi! Kastje ditmaal rechtop en op de slaapkamer. Kon ik dat weer gaan inrichten. En zo rommelde ik de dag door.
    Enfin, inmiddels is er al heel wat gedaan, al blijf ik nieuwe dingen bedenken.
    Weet je wat het is, het geeft ook weer rust. Tussendoor zit ik wel even, om iets te eten, te drinken. Even te surfen of weer iets op Marktplaats te zetten.

Nu vallen mijn ogen weer bijna dicht, dus vandaar dit abrupte einde aan dit schrijven! Was overigens nog steeds een 'praktische'. Update. Mijn echte uitgebreide schrijven, daar wil ik de tijd voor nemen.. Staat overigens ook op mijn to do lijstje :) :) :)!

Xxxx

5. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    HAHAHAHAHAHAHA

Je bent een bezig bijtje

6. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Oh zo heerlijk rommelen, Verplaatsen, opruimen, wassen, ,vouwen enz enz. Ik weet nog hoe blij ik werd van een kast vol schone kleertjss :) Allemaal om orde te scheppen in je hoofd en huis voor je meisje....en dan is ze er en dan kan de wereld vergaan zolang jij je meisje maar bij je hebt ( zeg ik intens gelukkig met mn knorrende meisje op mn borst op de bank..zucht)
    Goede instelling qua bv trouwens! Ik wilde zoooo graag dat ik er niet bij stil heb gestaan Wat Nou Als het niet lukt?! Zit dus wel aan een melkmachine ;) maar ben zo blij dat ze wel mijn melk krijgt. Geen idee hoe lang i dit ga volhouden hoor.

Oh en in navolging op mijn pb.... spuugdoekjes! Ook niet onbelangrijk :)

Geniet vooral van je verlof en het rommelen! Zo fijn ♡

7. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    O zo herkenbaar. Ik had een to-do-list-app op mijn telefoon en maakte ook hele lijsten, die gek genoeg alleen maar langer werden, ipv korter :D. Nesteldrang, o nesteldrang. Het is echt een voorbereiden op de komst van de baby. Fysiek, je huis op orde, maar ook mentaal. En je doet er helemaal niks aan, het is hormonaal, zo'n sterke oerdrift. Alles wat mijn opruimwoede in de weg stond, moest het ontgelden, haha! Geniet er maar van.
    Ik kon overigens ook van die onmogelijke klusjes doen net als jij met dat kastje, gewoon omdat het af moest en ik niet op manlief wilde wachten. Zo heb ik met mijn dikke pens op de ladder gestaan om de badkamer af te schilderen en heb ik een loodzware ladekast van de IKEA in elkaar gezet, terwijl dat eigenlijk te zwaar was voor een hoogzwangere :).

Mooi streven om te willen borstvoeden. Je zult zien dat als het eenmaal loopt, je er ineens heel anders over kunt denken. En je voor geen cent wilt afbouwen en het kolven er ineens gewoon bijhoort (hoe vervelend het ook is, kolven was mijn hobby niet, maar uiteindelijk heb ik mijn dochter meer dan een jaar gevoed). Laat het allemaal maar gewoon op je af komen. Ik ben uiteindelijk ook een hele andere moeder geworden dan ik dacht, zo'n kleintje maakt alles anders :D

8. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    pff, voor mij als net zwangere is dit een echt tranentrekker geval. Maar wat een mooie afloop! Geniet ervan, ik gun je het je onwijs!!
    Het wordt bij velen zo als vanzelf sprekend gezien, 'we beginnen aan kinderen en enkele maanden later is het al zover'. Nou, het is een blijft een wonder van moeder natuur dat het kan. Zeker als je ziet wat er allemaal mis kan zijn met man/vrouwlief.

9. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    lekker genieten van je verlof en aan rommelen, helaas kreeg ik er geen tijd voor... maar weet nog hoe het was bij de eerste, zo heerlijk....

10. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik deed precies t zelfde.
    Alles wat me te binnen schoot, ff op mn lijstje, en om de dag werkte ik het af.
    *Denkt terug aan mijn dikke toeter en mijn kraamperiode...*

Het telt of Juul, ben zoooooooooooooooo benieuwd naar jullie meisje!!!

XXX

11. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja Brabbel en Juulzon, hier nog 1. Elke dag weer een nieuw lijstje met de kleinste dingen erop vermeld.
    En iedere dag staat het lijstje weer vol met nieuwe taken :)

Juulzon spannend meid! Ik ben ook benieuwd wanneer je kleine zich aandient en hoe ze eruit ziet!!

12. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Juul, ik lees nog altijd mee, maar reageer nu toch maar weer even. Het is zo herkenbaar en doet me terug denken aan m'n zwangerschap!

Je hebt nesteldrang haha! Ik had ook een lijstje. En werkte er hard aan, maar er kwam steeds meer bij. Zelfs toen ik weeën had, werkte ik m'n lijstje nog af. Stond ik dan 4 uur voor de geboorte een camera te kopen. Die verkoper zal ook wel gedacht hebben haha, maar de schat had nog wel een stoel voor me. 1 tip, begin met de belangrijkste dingen!

Over bv. Ik was altijd voor fv. Maar vriendlief wilde graag dat ik wel bv zou geven, dus wilde het wel een poging geven. Maar zoals jij, dacht ik gaat het niet, dan wil ik er geen drama van maken. En het ging niet. De kleine was te klein om aan te happen en m'n productie was te laag. Maar toen hij er was wilde ik het beste voor m'n zoon. En het este zit toch in bv, eerlijk is eerlijk. Dus ik ben ook aan de machine gegaan, ik voelde me net een koe die gemolken werd! En in het begin was de opbrengst een spuitje van 1 ml, naast alle megaflessen van andere moeders in de koelkast (in het zkh). Ik heb het 3 weken volgehouden en was 3 uur per dag aan het kolven. En dat naast de fv iedere 3 uur. Hormoonspray gekregen, lactatiedeskundige, melk-infuus. Frustratie ten top! Uiteindelijk vond ik het bv-drama erger dan de bevalling. Sinds ik gestopt ben kan ik pas echt genieten. Ik ben denk ik een uitzondering en hoop voor je dat bv lukt. Anders is de colostrum het belangrijkste, hierin zitten alle anti-stoffen en maak je alleen de eerste 5 dagen aan. Dus probeer dat in ieder geval te doen... Enne, op fv worden kindjes ook groot!

Geniet van je verlof! En pak zoveel mogelijk rust, je gaat het nodig hebben. Hoeveel nesteldrang je ook hebt, alle kleertjes hoeven niet gestreken te worden, laat staan de hydrofiele luiers. Dat doe je over ? weken ook niet meer!

13. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Wat een prachtig rustig kamertje hebben jullie ervan gemaakt en mooooie buik :) geniet er nog even van, voor je het weet is je kleine meid er :)

14. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    ja eens met Sophy heel mooi kamertje! "geniet" nog efkes van het met elkaar zijn en toch al met z'n drietjes. Dan straks ff hard werken en enorm genieten ;). Zelf stuurde ik pas 2 weken na geboorte de kaartjes omdat ik toen nog geen zin had in "pottenkijkers" en "gedoe". Mijn leidinggevende stelde namelijk voor om 5 dgn na geboorte langs te komen (manlief had ge-smst) :$ nou ik voelde me toen overreden door een F16 en had er nog ff geen zin in ;). In ieder geval geniet van wat gaat komen en alvast een goeie , veilige bevalling gewenst! (het kan nu toch al komen en ook nog ff op zich laten wachten). :D

15. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hai Juul, hier een tijdje weggeweest maar wilde toch nog heel graag lezen hoe het met je gaat. Hoe anders kan een mens zijn verlof invullen haha, zo bezig als ik jou lees zo NIET bezig was is. Ik deed een beetje huishouden, sleepte mij iedere dag naar de winkels voor de dagelijkse boodschappen en voor een wandeling en verder nam ik de tijd om eindelijk series af te kijken: grey's anatomy enz. Ik hoop dat je ook je relax-momenten pakt maar, natuurlijk ook gewoon lekker doen wat goed voelt voor jou:)

Dit borstvoeding herken ik: mijn grens was ook dat ik niet wilde kolven op het werk. Uiteindelijk heb ik het 8 weken gegeven, ik werd zelf te onzeker door de bv en miste controle en het is voor mij heel goed geweest dat ik ben gestopt! Je doet wat je kunt, vind je niet?

Het wordt spannend nu, gek he, kan je je voorstellen dat je binnen nu en niet onafzienbare tijd een wondermeisje jn je armen hebt die je jouw dochtertje mag noemen? Oh meis, sterkte en succes met alle spanning en de nesteldrang!

16. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Lieve Juul,

Ik wilde je even heel veel succes en plezier wensen voor deze laatste weken, geniet er nog even van! En straks is ze er, jullie wondermeisje. Hoe ontzettend bijzonder en mooi!

Liefs!

17. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Het is diep in de nacht. Ben er al achter dat slapen met een dikke buik in combinatie met een vreselijke hoest en een verstopte neus erg lastig is. Lig alweer een tijdje wakker. Dit keer maar even niet surfen naar namen (heel erg, maar we hebben De Naam gewoon nog steeds niet!) en geen nieuw to do lijstje maken, maar gewoon maar weer eens ouderwets tikken, al is dat niet op de laptop, maar op de iPad.
    Zou eigenlijk even in mijn notities moeten tikken- je weet immers maar nooit of je hier niet per ongeluk op een knopje tikt zodat alles weg is - maar ik ben eigenwijs!

Dank voor alles lieve reacties op het kamertje voor onze kleine! Donderdag komen de gordijnen, zal daar dan weer even een fotootje van maken. En ga nog een een paar kleine dingen aan de muur hangen. En oh ja, het kleed komt nog op de vloer en er komen nog houten boomstamhaakjes aan de muur, maar geloof dat het nogal lang duurt....

Gek hè, heb altijd gedacht van 'als ik verlof heb, dan kom ik aan schrijven toe.... Maar eigenlijk is niets minder het geval. Nog neem geen tijd om te schrijven, maar ga doen. Alsof allerlei achterstallige klusjes in huis nu ineens gedaan moeten worden. Is het nesteldrang? Of is het meer omdat ik voel / vind dat het nu een rede heeft? Immers, een nieuw start van ons leven, een nieuw leventje in ons huis. Wl ik daarvoor alles in orde hebben? Het zal een combinatie zijn, want ik vraag me af of ons kleine meisje zich echt meer welkom voelt nu de kelderkast is uitgemest of de voorraadkast en de keuken schoner dan ooit zijn... En de enorme boodschappentasvoorraad is uitgezocht... Nouja, bijna dan. Morgen ga ik nog even verder...

Soms lijkt het erop alsof ik mij een beetje verschuil achter mijn overvolle to do lijstjes, omdat ik het schrijven misschien ineens moeilijker vind. Bedoel, al die jaren schreef ik over onze grote droom, over onze liefste wens, de hoop, de angst, het verdriet en de teleurstelling en alles wat hiermee te maken had. En nu... Na een lange periode van onzekerheid en vrees dat het mis zou gaan, voel ik haar nu gewoon een beentje strekken of een voetje duwen in mijn buik. Wens werd werkelijkheid tegen alle verwachtingen in. En schrijven over blijdschap en ongeloof, over Wonderen en dromen die uit mogen komen, is best eng en anders. Dat ben ik niet gewend. En misschien, heel misschien ben ok diep van binnen nog steeds een klein beetje voorzichtig tot ik ons meisje in mijn armen hou...

Misschien zocht ik daarom wel afleiding in mijn werk, zoek ik nu afleiding in praktische dingen. Stel ik het lezen over De Bevalling wel uit en neem ik weinig rust. Denk dat ik mezelf wel een beetje ken....

Daarom staan voor morgen de laatste praktische doeningen voor in huis op mijn lijstje:
    - keuken verder schoonmaken
    - boodschappentassen uitzoeken (heel zinvol als je de hoeveelheid aan tassen ziet!
    - ramen lappen (alleen waar ik bijnaam)
    - mailen...

Van die dingen waar je normaal echt niet aan toekomst!
    Gelukkig wel uitslapen, dat scheelt...

Nu vallen mijn ogen haast dicht... Dus ga eraan toegeven....!

Tot... Morgen?...

X

18. soeza

soeza Niet meer actief

Vandaag 37 weken zwanger! Jullie meisje mag vanaf vandaag officieel geboren worden! :)

(en toch hoop ik stiekem dat je ooit ooit ooit als je er je klaar voor bent HET BOEK zal gaan schrijven, ik ga het zeker weten kopen dan :))

19. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Ja, juulzon klinkt echt als nesteldrang. Maar let ook op je zelf. Nu denk ik wel dat jij een goede conditie hebt dus dat komt vast goed. Lekker doen waar jij je goed bij voelt en naar je lichaam luisteren. En genieten van wat komen gaat.
    Dat schrijven dat komt vanzelf wel weer. ;)

20. lessie

lessie Actief lid

3 dec 2012
    279
    0
    16
    NULL
    wow al 37 weken! Ik vind alles zo herkenbaar wat je schrijft, veel liefs X

Deel Deze Pagina