Ariël Colour... Na al die jaren....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door juulzon, 14 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Lieve Juul,

Jeetje wat gaat het opschieten!!! Heb je ook al ontzettend lang gevolgd, soms een gedicht voor je geschreven in verdrietige tijden. Maar nu is het bijna zover....bijna je meisje in je armen. Geniet nog even van haar in je buik!!

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Juul, ik zou me geen zorgen maken over het aankomen in gewicht hoor. Ik ben nu ook nog maar zo'n 10 kilo aangekomen denk ik. Het kindje neemt wel wat het nodig heeft.
    Groeiecho's: misschien verschilt dat per zkh of praktijk. Ik heb na 28 weken geen echo's meer gehad.
    't Komt vast allemaal goed (maar ik herken wel de hersenspinsels hoor, zo op dit allerlaatste, spannende moment). Je staat op de drempel van een grote verandering in je leven!

3. December mama

December mama Actief lid

13 aug 2011
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou absoluut geen zorgen maken, aantal weken is belangrijker dan gewicht.
    Ik woog bij mijn vorige zwangerschap in het begin 57 kilo en aan het einde van mijn zwangerschap 52 kilo.

Nu ben ik 24 weken verder en 1 kilo aangekomen.

4. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Juul, wil je alvast succes wensen voor je bevalling!!!! (ik beviel met 38+5 ;))
    Ga steeds even spieken of het al zo ver is..... :D

5. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Oh Juulz, bijna bijna bijna!
    Bijna is het zover!

Die laatste weken vond ik ook heerlijk!
    Eindelijk vol overgave genieten.
    Maar bij mij boven de 40 weken uiteindelijk ook weer de angst dat er alsnog iets mis zou gaan.
    Ik hoop echt dat jij met volle teugen blijft genieten!

En de bevalling?
    Ik vond het werkelijk waar een fantastische ervaring!
    Echt prachtig mooi!
    Dat gun ik jou ook.

Geniet lieve Juulz!

6. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Je bent al meer aangekomen dan ik ;):D ik ben op 8 kg blijven hangen, gelukkig!
    Maak je geen zorgen daarover, jouw lijf zorgt prima voor jullie Isabel, madelief, eva, annelotte, sarah, suzette, cato, britte, ilse, meike, roos of welke prachtige naam ze dan ook mag krijgen :):p

Ik had iets langer willen reageren, maar mijn bijna 2 jarige (20 oktober!) klimt om de haverklap zijn bed uit terwijl ie toch echt even een uurtje zijn oogjes dicht moet doen ;)

Geniet nog maar even lekker!

7. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Soms zou je een gevoel in een potje willen doen, om t later weer eens terug te kunnen halen.
    Jou verhaal is mijn "potje", bedankt daarvoor.
    Terwijl ik lees over de laatste weken, de bewegingen, en zo nog meer, dan krijg ik dat gevoel terug, en lees t met een glimlach op mn gezicht.

Over de naam, ik denk dat jullie zullen kiezen voor een klassieke nette naam.
    Charlotte, Jolie, Sofia, Juliette, Phileine, Cato, Fleur, Amelie, Bodine, of misschien wel een Eline.

Hoe dan ook: Het mooiste meisje, krijgt de mooiste naam. :)

Knuffel Juul, en succes met de bevalling! (Kriebelt t al?!>)

8. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Juul, heeeel veel succes met de laatste loodjes!
    En idd, geniet er nog echt van!!!
    Mijn moppies zijn morgen alweer 8 maanden, en nog steeds mis ik dat gezellige getrappel in mijn buik. :)

En over dat aankomen hoef je je niet zo druk te maken. Ik ben met m'n twinnies maar 15 kilo aangekomen. Ze aten gewoon lekker al mijn reserves op, hahaha. En geloof me, mijn moppies zaten echt goed op gewicht.

Maar nog eventjes meid, en dan is ze er eindelijk. Jullie grote wonder...

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Bijna is het zover Juul en mag je jullie wondermeisje in je armen sluiten!
    Geniet inderdaad nog even van je buik, van de bewegingen in je buik. Natuurlijk is het nog fantastischer om je meisje echt vast te houden, maar de eerste maanden na de bevalling miste ik m'n mooie ronde bolle buik enorm. Heb zelf met m'n telefoon een keer een filmpje gemaakt van m'n bewegende buik, zo bijzonder om dat soms nog te kijken.

En 13 oktober is een mooie datum!
    Haha, dan wordt onze dochter 2 jaar.
    Door jou verhalen kom ik weer even terug in de tijd dat ik met verlof was, precies dezelfde tijd van het jaar.

Ik wens je alvast een hele goede bevalling toe. Hoop dat het net als die van mij mee gaat vallen.

10. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Juul, geniet nog even van het getrappel in je buik! Nog even en dan is ze er eindelijk! Succes met de laatste loodjes! Xxx

11. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    lieve Juul, geniet nog even van jullie knappe meisje in je buik want voor je het weet is ze er :) (en dan komt er echt een moment, had ik althans) dat ik dat getrappel echt miste.

en zet hem! Denk aan je!

12. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Zo lief en leuk dat jullie hier nog steeds meelezen en meeleven met de 'laatste loodjes'. Blijf het een raar idee vinden, dat ze er ieder moment uit kan komen... Bij wijze van spreke dan, er zullen wel wat weeën en wat tijd aan vooraf gaan... :).

De rust die hier nu in huis is, zonder de spanning van de MMM, is zo bijzonder. Vriendlief en ik voelen weer zo intiem, nog dichterbij dan ooit. Om maar even een onderwerp wat haast nooit besproken wordt aan te dragen, maar seks... Hebben we gewoon 9 maanden niet gehad. In het begin vond ik het eng, helemaal met dat rare bruin verlies en de laatste weken heeft hij er helemaal niets mee. Daarentegen knuffelen we heel wat af en ik flirt gewoon weer over het herontdekken in 2014 ;). Waarop hij dan lichtelijk quasi-cynisch met knip antwoordt: 'dat zullen we nog wel zien, misschien zijn we dan wel zo uitgeput van het weinige slapen...'

We hebben hele leuke buurmeisjes van 10 en die komen nu bijna dagelijks langs om te vragen hoe het gaat. Erg schattig. En of ze de buik even mogen voelen.

De enveloppen heb ik nog steeds niet geschreven, maar voelt ook niet of ik dat nog 'moet' doen. Bedoel, ja, ik moet het nog wel doen, maar voel geen druk van 'het moet nu'. En dat 9 dagen voor datum... Dus wie weet morgen... Of overmorgen... Morgen komt er een vriendinnetje langs en dinsdag de glaszetter om een gesneuveld ruitje te vervangen - in de deur van de babykamer notabene! Ook komt mijn lieve paps weer wat klussen aan de laatste kamer van het huis, op zolder en woensdag weer controle. Kortom, de week boekt zich vanzelf vol, waarbij alles 'gecanceld' kan worden als ons meisje besluit dat ze de wereld wil zien!

Vandaag een vage klacht: mijn linkerbeen lijkt enigszins afgekneld te zijn en voel een soort van klemzittende zenuw in mijn heup links. Lopen gaat niet comfortabel, maar als ik zit merk ik het haast niet. Eens kijken of het morgen misschien weg is. Geen rare dingen gedaan, juist amper wat gedaan. Had wel tal van plannen, maar is uiteindelijk gebleven bij heel veel lezen! De krant doorgespit (heb weer een proefabonnement op dit keer NRC, waar ik normaal nooit echt de tijd voor kan nemen/neem en ze hadden een mooie actie!), wat werkbladen (beetje op de hoogte blijven), de One World en gewoon nog wat zomerflairs en Viva's en de Wij Ouders. Dat laatste blaadje krijg ik sinds ik me heb aangemeld voor de Blije Doos geloof ik. Moet eerlijk zeggen dit blad niet echt mijn lijfblad is en ik er nooit een abonnement op zal nemen. Leuk om gratis te krijgen, maar verder....
    Nu moet ik zeggen dat ik dat met heel veel tijdschriften heb hoor en zelfs met een krant. Na een 'proefperiode' heb ik het vaak weer gehad met een blad en vind ik veel hetzelfde worden. Helemaal door de jaren heen: ieder seizoen komen dezelfde onderwerpen terug...

Onze kleine meid is nu ik schrijf weer lekker aan het kronkelen en ze doet denk ik wat buik-yoga oefeningen. Voel billetjes omhoog komen, een voetje in mijn zij steekt uit en onderin mijn lies denk ik een handje... Mijn buik lijkt soms wat harder aan te voelen, zonder hard te zijn... Alsof de kleine nu heel hard groeit...

Afgelopen vrijdag is trouwens de vrouw van mijn collega, over wie ik ook wel eens schreef hier, bevallen van een dochter. Zij was zwanger van een 4e terugplaatsing van haar eerste IVF (na al 6 mislukte iui pogingen). Mooi om de foto's te zien. Haar bevalling was redelijk voorspoedig verlopen.

De bevalling, heb er nog geen idee van! Eerlijk gezegd sta ik er nog steeds erg nuchter in. We zien het wel. En ik merk wel wanneer de eerste wee zich aandient... Laat het op me af komen.

In elk geval, nu maar tijd om te slapen... Of toch nog één kopje thee en toch nog even verder namen inspiratie opdoen... ;)....

(Bedankt voor de suggesties trouwens, zaten wel een paar goede bij die we zelf ook op een lijstje hebben staan.... :) )

Welterusten en hou jullie op de hoogte!

X

13. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Spannend!!!!! :)

14. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Dat gesjans voor 2014 vind ik erg grappig ;)...je weet dat je extra vruchtbaar bent net na een bevalling (als je cyclus weer op gang komt) en na een borstvoedingsperiode? :D:D wij hadden het toen ook 9 maanden niet gedaan op 1 of 2 x na dan (waarna ik gelijk een schimmelinfectie had en ik er helemaal klaar mee was :)). Geweldig hoe jullie nu zo samen met zijn drietjes deze tijd doormaken. Geniet van het geknuffel en elkaar. En wat fijn om dit nu te lezen dat staat in schril contrast met de kerst vorig jaar :).

een naam is lastig, maar weet je als ze er eenmaal is dan weet je dat het een "NAAM X" is ;)
    ben wel erg nieuwsgierig naar de achternaam van je man/vriend dat zou het wat makkelijker maken om nog suggesties te doen.

15. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Juul, ik lees van die beklemde zenuw...heb ik ook gehad. Kan zwangerschapsischias zijn. Ik had het vanuit mijn bil uitstralend naar mijn been. Heel vervelend, maar kan geen kwaad. Na de bevalling is dat weer weg.

Succes nog!!!

16. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Spannend Juul, de laatste loodjes.
    Heel veel succes, zet m op

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier ook in de laatste periode last van m'n bil/heup/bovenbeen gehad met lopen inderdaad. En ja, na de bevalling was het gelukkig weg.

Herkenbaar, geen seks. Hier ook niet. Misschien aan het begin van de zwangerschap 1 of 2 keer nog gehad, maar daarna hoefde het niet meer zo van ons allebei. Na de zwangerschap vond ik het wel weer heel spannend, hoe zou het voelen? Gelukkig ging dit goed.

18. soeza

soeza Niet meer actief

Gek eigenlijk, dat je zo kunt meeleven met iemand die je in het dagelijks leven niet eens kent...
    "even kijken of juulzon al bevallen is"

Succes met de laatste loodjes! :)

19. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik kwam ook even kijken of je al bevallen bent Juul ;) Heel veel succes in ieder geval daarmee!!

20. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    Lieve Juul, ook namens mij, heel veel succes met de laatste loodjes. Ik kom bijna niet meer op zp, maar ik wil wel graag weten hoe jullie dochter straks gaat heten en hoe zielsgelukkig en verliefd jullie zullen zijn ;)
    Dikke knuffel aan de dikke buik.
    Liefs!

Deel Deze Pagina