Ben je al aan het aftellen Juul? Je hebt jullie meisje nu zo snel in je armen, heerlijk!! Namen... uhm... Aan mij heb je denk ik erg weinig... Emmelot Charlotte Madelief Roosmarijn Isobel Marinthe Leanne Marilore Florine (Flore) Mijn echte naam heeft ook 3 lettergrepen, maar ja, of je daar voor gaat...
Oh, moeilijk he Gelukkig waren wij er vrij snel uit, eigenlijk hadden wij de doopnamen al voordat we de roepnaam hadden. Ons meisje krijgt 3 namen, haar voornaam, haar doopnaam (met betekenis) en de vernoeming naar de moeder van mijn man. Met name dat laatste van niet-onderhandelbaar, maar goed daar had ik me al op ingesteld. Overigens, zo raar vind ik het niet hoor, als je meisje even geen naam heeft de eerste dag. Meestal weten ouders pas hoe hun kroost gaat heten als het geboren is. Als ze er is, weet je ook gelijk hoe ze gaat heten ... dan weet je ... oh, dit is een echte *vulnaamin*
Tik tak tik tak...ieder moment dichterbij de ontmoeting met jullie meisje!!! Oooh wat moeilijk de zoektocht naar DE naam. Iedereen zegt, als je haar ziet dan weet je het gelijk, maar dat vond ik juist niet. Wij hadden al heeeeel vroeg onze naam. Al rond de 10 weken. Maar toen ze geboren was heb ik dagenlang naar haar gekeken en gedacht 'ben jij nu een N.orah?'. En nu vind ik dacht echt ja! Maar dat heeft best wel even geduurd Maar een andere naam piepte ook niet bij mij op hoor toen ik haar zag! Manlief zat op heeeeeele andere namen als ik. Alleen deze naam vonden we beide mooi, dus tja, de keuze was niet zo moeilijk voor ons Ik denk dat jij ook meer in zijn namenhoekje zit. Hij wilde ook graag minimaal 3 lettergrepen en vindt dubbele namen ook mooi. Bijvoorbeeld Josephine, Cathelijne, Charlotte, Olivia, Philippine, Aurelie, Leonore, Valerie, Phileine, Isabel. Of toch mét streepje Roos-Elise, Marie-Louise. Waren allemaal niet mijn namen hahaha
Lieve Juul, ik kwam ff spieken hoe ver je nu bent Zo te lezen duurt het niet lang meer. Spannend...!!
Wat dacht je qua naam van Diadora of Dieudonnée (Met streepje op de 1 na laatste letter). Of 1 van deze 2 als 2e naam. Betekent beide "door God gegeven". Ik weet niet of je hier wat mee hebt, maar ik vind het zelf wel mooi in zo'n situatie dat je toch nog zo'n mooi geschenk mag ontvangen.
Ik had precies hetzelfde!!! Heb ook lang getwijfeld over onze naam en gedacht, als ze er is, dan weet ik het vast zeker! Maar toen ze er was dacht ik nog steeds; ben jij nou I.sidora Zoë...? Maar toen ik de naam voor het eerst tegen mn moeder zei, klopte het helemaal. en ook de betekenis was en is voor mij doorslaggevend geweest. Succes Juul met je laatste dagen (hopelijk en niet nog een week!) "samen", straks mag je haar eindelijk echt delen met vriendlief!
Juul, hou je dat been in de gaten? Ik had het ook en blijkt een hernia te zijn die ik 5 maanden na de bevalling nog heb dus hou het in de gaten! Naam: Lisselotte, sannesophie, sannelisa, charlotte.. poeh! moelijk ik hou van korte namen!
Wij hebben ons meiske F.aya S.ifra genoemd: vurige schoonheid. En nomen est omen, ze is een mooi, pittig meisje
Willemijn josine dewi-claire isabeau Isabelle rosalinde Marie-anne Madeleine madelon Evy-jolie rosalieke fayeline Charlotte Pascalle Emmalize Evelyn marinthe Janneke Moeilijk hoor Juul! Bij langere meisjesnamen kom ik toch vaak uit op iets beginnend met Anne Succes hoor! En anders gewoon vernoemen naar je moeder?
De eerste naam die wij bij Fien hadden was Olivia.. Na de 20 weken echo zat ik met tranen in de auto, haar naam voelde niet goed! Dus ten kwamen we op Josephine, roepnaam Fiene.. En nu noem ik haar fiep, of fiepie.. Is ook echt een fiepie Maar.. Nog eventjes... Spannend!
Van harte gefeliciteerd. Met tranen in mn ogen lees ik je verhaal. Hoop dat alles goed mag gaan en dat je kan genieten van een mooie zwangerschap. Wij hebben 2 jaar over onze 2e gedaan en is bij de 2e ICSI gelukt, terwijl ik van de eerste heel snel zwanger was....heb altijd bewondering voor mensen, die maar door blijven gaan. Ik had heel veel verdriet en hij hadden al een kindje... Meid heel veel succes en probeer echt te genieten.
Hoi Juul hahaha, en wat wordt de prijs voor de winnende naam? een boek gesigneerd door jou als ie af is ... ik vind Julliëtte wel passend . lastig he er zijn best wel veel leuke namen, voor een meisje wist ik het al bij de eerste keer dat ik zwanger was maar voor een jongen wisten we het niet, gelukkig was dat niet nodig . En nu denk ik, ach die naam was ook leuk geweest en vorige week vond H. haar naam wel mooi en twee maanden geleden wilde ze liever Feline heetten want haar eigen naam vond ze stom...gniffel...
Lieve meeleesvriendinnetjes! Dank, dank, dank voor alle suggesties. Blijf het zelf wel typisch vinden dat we gewoon nog niet uit De Naam zijn. Bedoel, dan zit je jarenlang in een traject en zou je toch denken dat je vaker over een naam hebt nagedacht... Maar zo concreet is het gewoon nog nooit geweest... Maar nu toch echt wel, 5 dagen voor de uitgerekende datum ! Er komen veel leuke namen voorbij, ook mooie betekenissen. Zo wordt de shortlist natuurlijk nooit korter, maar dat geeft niet... Op zich zitten vriendlief en ik wel op een lijn (behalve de dubbele namen en met Anne- beginnend heeft hij liever echt niet), maar ik ben gewoon de lastige in dit geheel.... Verder gaat het nog wel. Alleen ik blijf mank lopen . Kan idd nog naar de fysio gaan, maar eerlijk gezegd heb ik daar even geen energie voor... Als ze er na het weekend nog niet is, bel ik de fysio misschien, maar dan denk ik ook: hij kan nu toch niets doen.. Hopelijk is het 'slechts' een beknelde zenuw die weer over is als de ons meisje geboren is... Of een spier die te zwaar belast is/wordt... Maar hou het wel even goed in de gaten. Even geen Nederland in Beweging voor mij om 09u ! Morgen ga ik eindelijk eens enveloppen schrijven en dit weekend maar even niets doen. Hoewel ik eigenlijk nog op kraamvisite wilde gaan bij een vriendinnetje die vorige week van hun eerste IVF-wondertje is bevallen (4e cryo was raak). Ook een meisje, R.O.salie J.uLia SopHIe . Mooie naam, vond ook vriendlief! Hou jullie op de hoogte hoor! De IPad gaat als het goed is ter afleiding wel mee naaf het ziekenhuis binnenkort . Welterusten allemaal en inspiratie blijft welkom . X Ps al surfende belandde ik ook op deze site... Zag door de namen toen De Naam al helemaal niet meer... Populaire voornamen vrouw | Namen-Nederland.nl
He Juulz, Wat grappig Ros.... staat ook bij mij op nummer 1 Sterkte meid en ik hoop dat je snel je mooie wonder in je armen mag gaan sluiten
Ik ben een stille meelezer... welke naam ik nog niet heb gezien... Abigail, het betekent vreugde van de vader of vader verheugt zich. Succes de laatste daagjes en met de naam. Wij wisten geen geslacht en hadden voor ons zoontje geen meisjesnaam! Daar hebben we de laatste weeën nog over gediscussierd, wat was ik blij met een jongen!
Mila vind ik erg mooi Chantal! Ik ben trouwens ook benieuwd hoe jouw kleine gaat heten Juul met namen ben ik niet zo goed dus sorry,heb niets toegevoegd
Tja, met tranen in mijn ogen (hormonen of niet, dat maakt me niet uit), lees ik je verhaal. Zojuist heb ik gereageerd op een poll die vraagt binnen hoeveel maanden je zwanger raakte. Aan het eind van mijn reactie vraag ik om meer respect voor de stellen waarbij het niet lukt, of heel veel moeite kost. Ik ben zelf altijd heel open en eerlijk en raak daarom vaak met mensen in gesprek, die zich dan ook open stellen. Verhalen als de jouwe komen dan ook regelmatig naar voren. Het verdriet van mensen, de onzekerheid, de angst of het überhaupt zal lukken. Ik heb diep respect voor de moed en jullie doorzettingsvermogen! Ik wens je een heel, heel bijzonder kindje toe en alle geluk!