Juul, ik vind dat jou broer en vader wel iets meer aan je moeder kunnen denken. Oppassen zou gewoon kunnen, maar die dagen zijn voor een gezond mens nog te veel!!! Maar misschien geniet je moeder er wel zo intens van, dat ze het niet erg vindt om de dag(en) erna hiervoor te moeten boeten. Je weet t niet he?! Fijn om te horen dat jullie er tegen die tijd heen zouden rijden, geeft al meer rust voor je moeder,jou, en beebje! En je emo-bui is heel herkenbaar hoor! Ik kon zo intens genieten van simpele dingen, ik kon dan ineens zitten huilen. Hoort er echt bij,maar handig was t niet..... Hoe gaat t inmiddels met jou en je vriend? Is jullie relatie weer een beetje aan t verbeteren sinds kadootje bij jullie is? xxx
Juul wat een leuk idee. Sommige dingen worden maar als gewoon gezien. Zie ik ook bij mijn zusje. Mijn ouders passen 2 dg op en als ze aan mijn zus vragen of ze iets eerder thuis willen komen van werk...........nou dat kan echt niet.
Juul, het is heel normaal dat nu je moeder wordt, je stilstaat bij de band die je met je eigen moeder hebt. Je zult straks merken als je kindje er is, waar je voor moet zorgen en die je moet begeleiden, dat je heel erg teruggaat naar je eigen jeugd. Naar wat je hebt meegemaakt, hoe je bent opgevoed, wat je hebt meegekregen van je ouders en hoe je zelf in elkaar zit. Je kinderen zijn de grootste spiegel die je voor je neus kunt krijgen. Zorg goed voor je moeder, juist omdat ze geen nee kan zeggen. Ik vind de gedachte dat je moeder een volwassen vrouw is die voor zichzelf kan opkomen, wat kort door de bocht. Sommigen hebben het echt niet in zich om weerstand te kunnen bieden tegen bepaalde dingen. Jij kent haar en dus kun je er rekening mee houden, omdat ze dat zelf niet kan. En huilen om heel veel dingen, emo-zijn, dat hoort ook wel bij de zwangerschap . Ik kreeg gister een jurkje van mijn man cadeau, hij was een weekje op vakantie geweest. Hij zei heel terloops dat de verkoopster had gezegd dat ik er ook met dikke buik van de zomer nog in zou passen. Nou, daar ging ik, dikke tranen, want stel je voor, gaat dat echt gebeuren, ik een dikke zomerbuik ?
Och lieve Juul, emo zijn heel herkenbaar.. laat het maar gebeuren en laat het maar toe! Ik brulde alles bij elkaar, zelfs bij het horen van een super vrolijk nummer van Frans Bauer barste ik in tranen uit.. wist vaak niet eens waarom !!
Dikke knuffel lieve juultje. En maak je niet druk de angelsound doet niks schadelijks aan je kindje hoor ik kon uren luisteren naar ons meisje. Die golfbewegingen op de rand van je baarmoeder en dat schop geluidje heerlijk is dat Het werkt op batterijen dus geen straling of zo
Met een verstopte neus (nog steeds, ben inmiddels chronisch verkouden!) en hoofdpijn zit ik op de bank. Zo slapen, morgen ook weer een lange dag... Maar, vandaag weer controle gehad! Het liep een uur uit, maar hé, de mooie echo maakte alles goed! Mijn ouders waren mee en nadat de bloeddruk, nu 110/70, dus perfect vergeleken met de lage bloeddruk van de vorige keer en mijn schildklier was besproken, ging ze een redelijk uitgebreide echo maken...! Had er al op gehoopt en voor mijn ouders was dit ook erg bijzonder. Ben de enige dochter en mijn moeder is nooit eerder met mijn schoonzussen meegeweest naar een echo, laat staan dat mijn vader zoiets gezien had. De gyn was heel vriendelijk en liet alles heel uitgebreid zien. Het hoofdje, de hersenhelften, het hartje zien en horen, de ellepijp en spaakbeen, de ribbetjes en de ruggenwervel... Kindje spartelde flink en bleef niet echt stil liggen. Een druktemakertje! Even lag hij of zij stil en ging bedachtzaam met het handje naar zijn kin, bleef even zo zitten en de gyn noemde het kindje spontaan 'De Denker'. Alles zag er goed uit, volgens die berekeningen ben ik echt wel 15 oktober uitgerekend, want kindje ligt echt voor op de groei zoals ik hem aan houd... Dus zou nu 15 weken en 2 dagen zijn... Misschien pas ik mijn banner nog wel aan... Anderzijds, wat zegt een uitgerekende datum? Het kan toch twee weken eerder of later komen... Maar het was zo heerlijk om weer even te kunnen kijken! Nog steeds kan ik het haast niet geloven, al begint mijn buikje nu, als ik een strak shirtje aan heb, echt wel te tonen... Ik verzuchtte dat het nu nog best lang duurde tot de 20 weken, maar zij gaf aan dat als ik wilde, we over drie weekjes dan nog een keer mogen komen. Nou, dat wilde ik wel! Nu mogen we de dag na Pinksteren, 21 mei, weer voor een controle komen! Wel fijn. Nadat we weer thuis waren en een boterhammetje hadden gegeten, zijn we naar de Prenatal geweest. Maar eerlijk gezegd voelde ik me daar nog steeds niet echt thuis... In de zin van, voelde geen behoefte om al kleertjes te kopen of me echt te verdiepen in kinderwagens... Zwangerschapskleding, viel me op dat het meeste van synthetische materialen is en niet echt mijn smaak was... Dan al die zaken als badjes en voedkussens, stoeltjes en boxen... Ik nam het waar, maar verder... Voelde me er wel schuldig over. Achteraf... Mijn moeder had zich hier enorm op verheugd, maar ik was redelijk snel uitgekeken. Misschien dat de Prenetal gewoon mijn winkel niet is, dat kan natuurlijk ook... Wellicht komt het nog, na de 20 weken.... Nu gauw slapen, morgen immers weer vroeg op! Liefs!
Jeee, wat fijn, een goeie echo: kan je dan verliefd staren naar zo'n scherm he? Herkenbaar van het winkelen, wij gingen met 20 weken kijken voor de kinderwagen, ben zo ongeveer jankend de winkel uitgelopen, ik hoorde daar niet en ik was bovendien jaloers op iedereen met een dikke buik Raar he, alsof ik niet zwanger was, ik kon er na de 30 weken iets meer aan toegeven maar ja, het blijft moeilijk na een medisch traject. Voor nu, zwijmel lekker verder van deze mooie echo!!!
Fijn dat je weer hebt mogen gluren en alles ok was! Heerlijk om je ouders er ook bij mogen hebben! Voel me hier ook nog steeds wat ontheemd in babyzaken. Weet niet waar ik moet beginnen. Vind hetvzo overweldigend al die spullen. Sommige meiden weten al voordat ze zwanger zijn wat ze willen hebben en van welk merk. Is dat ook een "mmm kwaaltje" dat we ons daar niet mee bezig hebben durven houden? Mn omgeving vooral staat ervan te kijken dat ik nog geen wagen of kamer heb...hmm tja, ben natuurlijk ook ff uit de running geweest, en moesten ook echt weer even terug in de zwangerschapsmode komen, maar we gaan dit weekend echt voor een kamertje kijken....echt! Maar ook hier met bijna 24 weken nog onzeker hoor! Het komt wanneer het komt en jij er klaar voor bent! Zeker als je straks de baby voelt wordt het weer wat tastbaarder. Komt goed meis!
Hoi Juul: wat een super nieuws! Dat jouw buikje nu pas komt piepen, ik kan dat van mij nu al niet meer verstoppen, zo opgeblazen Kijk, ik wil nog niet te hard van stapel lopen maar de mensen mogen het zien, wij zijn gewoon zwanger . Wat goed dat je bloeddruk nu beter staat. Goed rusten met de verkoudheid.
O, wat heerlijk Juul, zo'n mooie echo! Hopelijk kun je daar weer 3 weken op teren. En wat fijn dat je dan nog een keer mag. Ik ben ook echt niet toe aan zaken als Prenatal, Babydump (idiote naam trouwens) en dergelijke. Nog even los van het feit dat ik ook echt niet van plan ben om 900 euro of meer aan een kinderwagen uit te geven. Wat een onzin!
Juul wat fijn een goed echo even een tip mbt kinderwagens en kamers,soms heb je lange wachtlijsten, dus wees verstandig en probeer je er in te verdiepen.. vriendin ging ivm eerdere vroeggeboorte ook pas bij 23 week een kw uitzoeken, en nu mag ze hopen dat hij er is voor de baby komt..
Ik koop er eentje op MP of zoiets. Daar staat ook prima spul te koop en dan ben je veel goedkoper klaar. Of er moeten nog (schoon)ouders zijn die er eentje voor me gaan kopen, maar dat denk ik niet (dan zouden m'n ouders 2x moeten, want mijn broer krijgt ook een kindje ).
Juul, wat heerlijk dat de echo weer super was! Ik ben ook twee dagen vooruit gezet in bevallingdatum. En omdat de nieuwe datum op mijn verklaring van zwangerschap gebruikt werd moest ik die wel aan gaan houden voor het aanvragen van kraamzorg en voor het aanvragen van verlof op mijn werk. Dus toch ook maar mijn banner aangepast. Anders blijf ik met twee data's rekenen. Maar ik had hetzelfde als jij hoor. Die datum zegt helemaal niet zoveel. Alleen wanneer mijn verlof officieel in gaat.
Wow , bijzonder dat je ouders erbij waren!! Fijn dat alles perfect was!! Je hebt 2 mei nog een echo dacht ik voor geslachtsbepaling?? Wel lkker zoveel echo's!
Wat heerlijk dat jullie uk weer goed gegroeid is! En wat fijn dat ze niet moeilijk doen over een extra echo. Dat wordt weer lekker kindje kijken over een paar weekjes!! Jammer dat je je niet kan overgeven aan de voorpret. Kan me goed voorstellen, zoals sommige andere meiden hier ook al zeiden, dat het komt door je geschiedenis. Dat schuif je niet zomaar even aan de kant. Wie weet wordt het allemaal wat minder onzeker als je een duidelijke buik gaat krijgen of je de kleine frut gaat voelen. Ik hoop het voor je. Maar ga je niet schuldig voelen, je gevoel kun je niet sturen. Hoe meer je erop gaat focussen dat je MOET genieten, het leuk MOET vinden hoe minder dat gaat lukken, natuurlijk. Dit kindje is gewoon hartstikke welkom. Ik wens je dat je binnenkort echt uit je broeken barst en een fantastische volgende echo!
Juulz wat fijn dat het een mooie echo was. Ik herken je prenetal gevoel (voor mijn zus dan). Mijn zus kocht haar kleding bij hm online Fijn weekend
.... Alsof het van de ene dag op de andere kan.... Maar ik heb sinds vandaag ineens een BUIK! We hebben maar een buikfoto gemaakt... Misschien plaats ik er een in mijn album... Als ik durf... Dit weekend... Ofzo.... Fijn weekend allemaal! X