Arm beest

Discussie in 'De lounge' gestart door laatbloeier, 24 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Top dat je dit doet joh!!!

En of hij nu huiskat word of niet, met die castratie heb je al superveel goeds gedaan voor de populatie zwervers!!!

2. laatbloeier

laatbloeier Actief lid

27 nov 2011
    203
    0
    16
    Hij ziet er wel uit als een knuffelbeer!
    Gitzwart, mooie helder groene ogen, dikke katerkop, tongetje dat regelmatig een cm uit het bekkie hangt.
    Helaas wel erg veel littekens op zijn snoet van het vechten, dus vrees dat hij al heel lang zwerft....
    Des te meer heeft hij recht op een warm plekje!

3. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Waar woon je? Wij verkopen versvoeding voor katten, als je in de buurt woont kun je wat op komen halen voor hem!
    Echt super dat je dit doet.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

laatbloeier. Kijk das helemaal super dat je in open gebied woont, dan kan hij inderdaad beide kanten op . Fijn . Hopelijk herstelt hij goed en word het een knuffel.

5. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    ahh wat goed dat je dit doet! ik ben heel benieuwd hoe het verder zal gaan en hoe hij zich straks zal gedragen! :)

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Goed dat je dit doet, ook al is hij onhandelbaar. Hoop dat de operatie goed gaat en dat de kat "tam" te maken is, zorg er wel voor dat je niet gebeten wordt ivm tetanus . Weet je zeker dat hij van niemand is? Valt me namelijk nog mee dat je geen gezeik over je heen krijgt hier, in een ander topic is exact hetzelfde aan de hand, alleen dan met een kitten, en daar zijn de reacties liever kwijt dan rijk en ronduit belachelijk te noemen.

7. laatbloeier

laatbloeier Actief lid

27 nov 2011
    203
    0
    16
    @ devilschase: kittens zijn schattig en lief dus die moeten volgens velen wel een baasje hebben.
    In een grote stinkende pissende zieke en erg agressieve kater heeft niemand interesse helaas...
    Zegt genoeg dat zelfs het asiel hem niet wil lijkt me
    Ik dus wel, heb iets met kneusjes
    hij is gescand voor chip, aangemeld bij het asiel anderhalve week terug, amivedi gecheckd en hij liep hier al een ruime maand rond voordat ik hem zover had om binnen te komen eten.
    Als ie wel een eigenaar zou hebben...had die al wel van zich laten horen.
    Ik vermoed dat ie hier altijd bij een boerderij gelopen heeft die een tijdje terug is neergehaald voor nieuwbouw

8. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Hoe is het gegaan met de castratie?

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Wilde even kwijt dat ik je een toppertje vind!

10. laatbloeier

laatbloeier Actief lid

27 nov 2011
    203
    0
    16
    Het is gelukkig goed gegaan, de da was zo onder de indruk van hem dat ze hem maar in zijn eigen reismand hebben laten uitslapen, lol
    Hij heeft een ab prik gehad die 2 weken werkt, godzijdank bestaat dat tegenwoordig....
    Hij zit weer op "zijn" stekkie in de badkamer en als blikken konden doden was ik er nu niet meer geweest, :$

11. laatbloeier

laatbloeier Actief lid

27 nov 2011
    203
    0
    16
    Lon enTijn ik heb je een pb gestuurd!

12. Verox

Verox Niet meer actief

Het verschil zit er misschien in dat deze oude stinkende wilde zwerfkat al aangeboden is bij het asiel en meteen bij de dierenarts langs is geweest, en dus gecontroleerd is op een chip.
    Terwijl de verzorgster van het jonge kitten er in eerste instantie gewoon vanuit leek te gaan dat een eventuele eigenaar de kitten wel zou vinden en dat de kitten geen chip had, omdat die niet voelbaar was. Controle van de chip door dierenarts of asiel was niet mogelijk omdat de lieve dame geen vervoer had. Bovendien twijfelde ze of ze de verzorging van de kitten wel aankon.

Super dat je dit voor de kat doet. Ik hoop dat het monstertje dat in de toekomst ook gaat waarderen en een beetje liever voor jullie word!

13. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Wauw geen ervaring mee, maar wou even zeggen dat ik het echt super van je vind. Zo zielig is dat beestje niet, want hij is hele lieve mensen tegen gekomen!

14. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Oh wat ontzettend lief en nobel!

Mijn ouders hebben nu zo'n 15 jaar geleden een wilde kat in huis gehaald rond deze periode. Zat in de sneeuw weken bij de deur te miauwen.
    Heeft uiteindelijk 2 weken achter het fornuis gezeten en durfde daarna steeds verder daar vandaan te komen :).

Dat was een poesje dus kan je helaas geen advies geven over het sproeien.

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    @ Devilschase: Dit dus. En veel vaker nemen mensen impulsief een lief schattig kitten of pupje in huis om er dan later achter te komen dat het toch wel heel veel meer werk was dan gedacht. Of toch nog best veel geld kost. Of lastig is als het beestje in huis gaat plassen/poepen. En dan moet het arme dier weer verkassen.....;) Dan heb ik 1000x liever dat mensen van tevoren goed nadenken over alle verantwoordelijkheden en leuke en minder leuke dingen aan een huisdier zodat het in één keer een goed huis vindt!

16. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Echt goed dat je dit doet, al zou ik t doodeng vinden zo'n kat in huis, zeker met de kleine.

En misschien is t uiteindelijk beter dat ie de weilanden weer in gaat, maar je hebt gelijk, hij kan geen andere katten meer bezwangeren.

Heb toen ik voor t eerst op mezelf ging een kat uit t asiel gehaald, maar deze had ook ernstige gedragsproblemen. Heb me zelfs een keer met dekens en al moeten verbergen. De buurman stond hier ongerust aan de deur, die dacht dat ik aan t gillen was, maar dat was dus de kat.

We hebben t uiteindelijk drie jaar geprobeerd, maar t werd niet beter en toen ook de dierenarts mij ervan overtuigde dat het beter was om in te laten slapen hebben we dat ook gedaan. Heel erg sneu, maar terug naar t asiel was geen optie.

17. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    wauw echt respect hoor!

Wbt het sproeien, hier 2 katten die tot een maand geleden mijn hele huis onder spoeiden. Ze hebben mijn hele huis vernield en wij waren er helemaal klaar mee. Alles geprobeerd, paar keer naar de dierenarts, kattengedragsdeskundige en wat bleek uiteindelijk blaasgruis en 1 kattenbak te weinig. Nu speciaal voer en een kattenbak erbij. En niks geen gesproei meer. Ze hebben hier dus meer dan 5 jaar lang alles onder gesproeid en nu is klaar! Het kan dus wel....Hopelijk ook voor jullie monstertje!

Iemand nog een tip voor goedkoop voer tegen blaasgruis?

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

online bestellen is bij ons goedkoper als bij de dierenarts kopen.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier krijgt de blaasgruiskater geen speciaal voer meer maar vers vlees. Stukken goedkoper en veel gezonder dan die brokkentroep. In het begin homeopathisch medicijn erbij gegeven wat speciaal voor blaasgruis was. Maakte de urine zuurder. Nu al een tijd mee gestopt en hij doet het er super op. Beter dan op de brokken.

20. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Echt geweldig dat je dit doet!
    Heeft hij tenminste een warm plekje nu!

Deel Deze Pagina