Ik ging vanmiddag mijn zoontje op halen bij mijn moeder. Ik rijd met de auto over een 50 km weg, ik zie een kat oversteken en in de verte zie ik een auto hard aan komen rijden. Hij wijkt niet uit, hij remt niet.... Het beestje werd dus vol in zijn buikje aangereden. Ik meteen het stuur om draaien en mijn auto voor de kat gezet. Het arme beest leeft nog en vecht voor zijn leven. Ik pak het beest van de weg en bel ondertussen de dierenambulance, maar door een stroom storing bij kpn krijg ik ze niet te pakken. Ik blijf proberen ondertussen voel ik de kat erg slap worden. Ik kijk het arme beest aan en hij blaast zijn laatste adem uit. Het beestje is in mijn armen overleden. Ik wist even niet wat ik moest doen, dus heb het beestje netjes op de stoep gelegd. Daarna meteen naar mijn moeder gegaan en de dierenarts opgebeld wat ik moest doen. Het beestje zag er zo goed verzorgd uit, dus hij zou echt bij een gezin thuis horen. Ik spreek met de assistent af dat ik terug ga naar het beestje en hem in mijn auto leg en ze bij hun af geef. Het beestje ligt nog op de zelfde plek, niemand heeft naar het dier om gekeken. Ik pak het beestje op en leg hem in de auto en rijd naar de dierenarts. Het is er druk, en had zo iets van ik kan moeilijk zo met het beestje naar binnen gaan. Met pijn en moeite het beestje in een vuilniszak geschoven en hem zo naar binnen gedragen. De assistent nam hem van mijn over en vroeg naar wat gegevens. Ze gaan kijken of het beestje gechipt is zodat ze de eigenaar kunnen achter halen. Ze vroegen of ik gebeld wilde worden als de eigenaar gevonden word. Ik heb gezegd dat ik graag gebeld wil worden. Ik hoop maar zo dat ze de eigenaar kunnen vinden. Ik heb zo'n hekel aan mensen die door rijden na dat ze een dier aan hebben gereden. Je kan op z'n minst kijken en het beestje van de straat af halen. Zo zielig, hoop dat het beestje niet te veel heeft geleden.
Och, hier kan ik niet tegen! De tranen staan mij in de ogen. Jeetje wat erg..... Moet er niet aan denken dat zoiets met mijn katten (binnenkatten trouwens) gebeurd..... Ikzelf zou altijd proberen uit te wijken of te remmen als er een dier voor mij opdoemt. Ik zal nooit moedwillig een dier aanrijden. Als er een dode vogel of egel ofzo op de weg ligt, rij ik er altijd (eerlijk waar) nog met een akelig gevoel (en het liefst kijk ik weg) overheen. Vind het zo zielig! Ik moet dan altijd denken aan wat zo'n dier door heeft moeten maken. De pijn.... Vreselijk! Ik vind dat jij super gehandeld hebt! Dat zouden veel meer mensen moeten doen. Toppie hoor! Hopelijk hoor je nog iets van de dierenarts en wordt de eigenaar gevonden.
Ahh arm beessie. Hem aan de kant leggen is idd wel het minste wat je kan doen,zodat hij niet verder beschadigd en zijn eigenaren nog normaal afscheid kunnen nemen.
Brrr, wat naar zeg. Ik snap echt niet dat iemand dan zomaar door kan rijden, wat ben je dan voor iemand?! Je kan mij niet wijsmaken dat je het niet merkt ofzo als je een kat aanrijdt.... 'Gelukkig' heeft het arme dier niet lang hoeven lijden, en was er iemand bij hem op het moment dat hij stierf.
He verdorie wat zielig Je hebt goed gehandeld! Zijn niet veel mensen die dat doen. Ik ben een keer gestopt voor een duif die op de weg liep, heb er wel een whiplash aan over gehouden (iemand achterop me geknald) is dus ook niet handig, maar de duif leefde nog
Wat triest! En nog doorrijden ook! Nou moet ik wel zeggen dat ik eerst in mijn spiegel kijk wat er achter me zit voor ik voor een dier stop, want ik hoef niet zelf in een graf te liggen voor een eend ofzo. Maar sowieso toeter ik wel altijd flink en als het even kan stop ik. Ik heb 1 x een eend doodgereden. Vreselijk, was mijn eerste dag van mijn nieuwe baan, hij vloog zo uit de berm voor mijn auto. En in Australië dacht ik er goed aan te doen om voorin dicht bij de chauffeur en ver verwijderd van alle gekken te gaan zitten in de nachtbus. Ik denk dat hij wel 8 kangeroes heeft overreden, eentje voelde/hoorde ik helemaal tegen het wiel onder me ale: ! Maar goed van je dat jij je om die kat bekommerd hebt. En natuurlijk is het erg voor die mensen, maar ja, zo blijven ze in ieder geval niet op zoek naar hem en kunnen ze hem begraven of cremeren.
kan hier ook zo boos over worden. Pas geleden rijden we met de auto zien we een kat op de weg liggen.Niet plat gewoon met z,n pootjes vooruit alsof hij een prooi vastheeft,maar hij beweegt niet.Dus wij gelijk keren en ja hoor, hij leefde nog,wel een roggelde ademhaling en bloed uit z,n neus en ogen en zijn kaak gebroken.Wij bellen, maar de dierenambulance zij, leg maar aan de zijkant van de weg dan komen we hem wel een keer ophalen :x Je laat zon half levende kat toch niet alleen, maar het was al laat en we hadden onze dochter in de auto die ook wel naar bed meost, dus hup kat mee genomen naar de dichtbijzijnde dierenarts, die wilde niet komen :x de spoedlijn gebeld(stond bij de deur) je zou denken die weten wel wat te doen, maar nee hoor, ze zij:tja ik weet even niet wat we hiermee aan moeten :x nou dag mevrouw als u aangereden wordt zal ik u ook aan uw lot overlaten :x dus hup arme beesteje meegenomen naar eigen huis en daar de dierenambulance laten komen. Het arme beestje was helaas te gewond dat ze hem hebben moeten laten inslapen, maar ben blij dat we hem meegenomen hebben,anders was hij of met z,n laatste krachten naar de kant van de weg gekropen en een langezame pijnlijke dood gestroven of nog meerdere keren overreden. Kan echt boos worden als mensen het aangereden dier zo laten liggen :x :x :x Jij hebt goed gehandeld, al is het voor jou niet fijn dit meegemaakt moeten hebben, je bent gestopt en hebt de laatste zorg voor dit diertje goed gedaan: APPLAUSSSS!
Wat n vreselijk gedoe zeg. Nou net dan dat de kpn die storing moet hebben En dat verhaal van jou Diana26....echt...mensen die er voor zijn om dit soort beestjes te helpen die niet thuis geven! WHAT THE #$%#^ Waarom hebben ze dat beroep dan genomen? "we komen hem wel n keertje ophalen" Wanneer dan? Ooit als je zin hebt en toch niks beters te doen? En die dierenarts snap ik ook totaal niet...Daar is die spoedlijn toch voor? Dit was toch regel rechte spoed? En zo niet...wanneer is t dan wel spoed? Als t de eigenaar was die met t beestje langs kwam? Gaat toch verdorie om de beestjes toch niet om wie er mee komt of waarom...
Ik wou dat ik het kenteken van de auto had op kunnen schrijven. Maar op dat moment dacht ik daar gewoon niet aan. Ik voel me nu echt een beetje belabberd. Wie weet is de kat van een gezin met kinderen en zijn ze naar hem op zoek. Misschien had ik een foto moeten maken en die moeten verspreiden of zo. Arm beest, had zo met hem te doen. Een wild vreemde die hem vast houd terwijl hij ligt te knokken en uit eindelijk overlijd. Ik moet nu meteen aan mijn eigen kat denken, het is morgen 2 jaar geleden dat hij overleden is.
Moet eerlijk zeggen dat ik altijd wel eerst even in mijn achteruitkijkspiegel kijk of het verantwoord is om te remmen, ja sorry maar als ik moet kiezen tussen mijn eigen leven of die van een beest dan gaat toch mijn eigen voor. Maar als je kunt stoppen/uitwijken dan doe je dat toch gewoon. Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel een risico wat je neemt als je je beest los buiten laat lopen. Ik hoop dat de kat gechipt is en dat ze de eigenaren in ieder geval kunnen laten weten wat er met hun kat is gebeurt. Groetjes Anita
bah ik haat dat soort mensen en omdat ik gek op dieren ben ken ik me daar vreselijk boos over maken... helaas hou je zulke mensen die het dood normaal vinden dieren klakkeloos dood te rijden en er niet meer naar om te kijken tuurlijk ga je niet e eigen leven wagen maar sorry der is altijd een manier om te kijken wat je hebt geraakt en hoe dat er voor staat... nou heb ik de eigenschap om zelfs voor een vogeltje nog te remmen als dat kan
Daar ben ik het mee eens. Maar waar het mij om gaat, de bestuurder heeft niet eens de moeite genomen op te stoppen nadat het diertje aangereden was. Het enige wat hij/zij deed was wat afremmen en vervolgens weer vol gas verder te rijden. En dat in een 50 km straat waar dus ook kinderen spelen!
ik vind dit heel goed van je. ik ben zelf een paar weken geleden mijn kat verloren waarschijnlijk was ie ook aangereden en de dader ligt ook op het kerkhof naast mijn katje waarschijnlijk. er is wel iemand geweest die heeft gebeld maar wie weet ik niet. helaas gebeuren deze dingen dagelijks.
Vervelend van je kat. Helaas gebeurd het inderdaad te vaak. Ik heb 10 jaar op de dierenambulance gewerkt, en het was daar routine om aangereden/overleden dieren van de weg te rapen. Helaas maar waar. Het ergste vond/vind ik nog steeds dat sommige baasjes hun dieren niet laten chippen. Het word dan erg moeilijk om het baasje op te sporen. Ik hoop maar dat de kat wel gechipt is.
ja hier kan ik dan ook kwaad om worden mijn kat is ook aangereden geweest jaja in een WOONWIJK was maar anderhalf jaar oud mensne wisten dat die van ons was en lieten hem liggen op 1 iemand na die sprak me broer aan. die me moeder gebelt en hij leefde hup na de dierenarts mja die had de kat dus niet goed onderzocht en alleen gekeken naar zijn gebroken poot en niet veder onderzocht dus dure operatie van 900 gulden toen en wat blijk achteraf zijn leven en nieren hadden zo klap gehad dat die er mee ophielden. en wat zeg de dieren arts ja dat had hij al voor het ongeluk nou niet waar dus. door een fout van hun konden wij 900 hgulden dokken. en de dader? natuurlijk is die door gereden.schand gewoon dat mensen niet eens de moeite nemen om f terug te gaan en kijken hoe het ermee gaat of netjes aan de ziekant leggen als die dood is of afgeven bij de dierenarts. wij hebben aantal maanden in onze woonwijk ook een kat geraakt was super donker uur of 23:00 maar ben uitgestapt na de kat gegaan maar die rende hinkelend weg ik heb een half uur geprobeerd de kat te vangen. en uiteindelijk niet gelukt dus ik ben de volgende dag gaan kijken en blijk nou helemaal niets meer aan de hand. als ik hem had gevangen had ik hem in huis genomen en dus de dierenarts gebelt. maarja jammer dat niet iedereen zo met dieren omgaat. en om ff terug te reageren op je eigen leven of dat van een dier snap ik goed dat je voor je eigen leven kiest. maar ik vind dan wel dat je ook ff terug moet rijden om te kijken hoe het met het diertje gaat vind ik wel normaal. wij willen ook niet dat we half dood opstraat liggen en niemand die ons helpt.. maarja dat is mijn mening
hier kan ik ook onwijs kwaad om worden denk ik meteen weer terug aan onze max, vorig jaar voor onze deur aangereden, en hij is op eigen houtje toen in de bosje gaan liggen, en daar vonden wij hem helemaal onder het bloed nu ruim 1 jaar later leeft onze max gelukkig nog wel maar op 3 pootjes, want die moest geamputeerd worden en de dader, tja die was nergens te bekennen xxx maria
Respect voor jou dat je zo goed voor hem hebt gezorgd Als ik die kerel/dame (?) te pakken had kunnen krijgen had ik er waarschijnlijk voor in de bak moeten zitten want ik had hem echt een klap in zn smoel gegeven,zó kwaad word ik erom!!!
lekkere dierenambulance 'we komen hem wel een keer ophalen' Sjeeees!! Ook voor jou;respect. Ik hoop dat iedereen zo zou handelen!
Aaaahhh wat zielig! Kreeg echt een naar gevoel in mn buik toen ik het las dat die persoon gewoon dat beessie aanreed en gewoon door rijdt! Wat dapper dat je naar t beestje bent gegaan en m toch hebt kunnen steunen in zn laatste momentjes. Echt knap van je! Ik heb een keer gezien dat er tegenover mn oude huis een kleine kat onder een auto ging zitten en er stapte iemand in en ik zag het al fout gaan. Die vrouw wil wegrijden en rijdt zo over t bekkie van t beessie heen. Ik hoog zwanger rende die kant op (niet wetend dat ik zwanger nog zo hard kon rennen met 34 weken) Had geleerd voor dierenarts assistente en ik zei dat ook en ik moest meteen naar t beessie kijken. Enige wat ik zag was een stuiptrekkende kleine jonge kat met een gebroken kaak en bloed,veel bloed.... Ik zei dat er gewoon niks aan te doen was en ze meteen maar een dierenarts moesten bellen en dat hij moest gaan kijken wat te doen. Uur later zag ik ze terug komen met de kleine jonge kat in een doos. Ik heb zo vreselijk gehuild toen want wat ik heb gezien was zoooo zielig. En ook voor de vrouw die t katje had aangereden want die was helemaal verstuur