Omdat Nova binnenkort "echt" mag gaan eten en ik graag zelf voor haar wil gaan koken, ben ik ook kritischer naar ons eigen eten gaan kijken. Ik ben altijd wel voorstander van biologisch (al dan niet dynamisch) geweest. Als ik de mogelijkheid had om biologisch vlees of groente te kopen deed ik dat zo veel mogelijk. Nou is het aanbod bij onze supermarkt zeer gering. Ik kreeg laatst een foldertje van Odin. Deze hebben wel een afhaalpunt bij mij in de buurt. Ook heeft Odin nu een webwinkel waar heel veel artikelen besteld kunnen worden. Ik zit er aan te denken om me daar aan te melden en zo het grootste gedeelte van m'n boodschappen te gaan doen. Heeft iemand van jullie ervaring hiermee, en zo ja: hoe bevalt dit?
Ik zou het zelf niet doen omdat ik het niet zo nodig vind... Maar heb even op de site gekeken maar vind het echt onvoorstelbaar duur zeg Ik heb het er toch niet voor over... Maar iedereen doet wat hij zelf wil he
Het is misschien wel wat duurder, maar wij eten liever 2x per week een goed stukje biologisch vlees dan elke dag vlees waar we niet weten waar het vandaan komt. En zo kom je op hetzelfde bedrag uit
Ik heb een odin klein groenten en een fruit abbonement. Ik haal het bij de plusmarkt en het is altijd goed en veel. Odin levert het zelf bij de supermarkt af. Ik ben in totaal 15,- per week kwijt, maar dan heb ik alles. Zo duur vind ik het niet hoor. Groetjes, Elvira
Ik vind de prijzen ook wel mee vallen. Heb je van fruit ook echt voldoende aan dat abonnement? Koop je verder nog wat bij Odin?
Zit er ook geen reformwinkel bij je in de buurt? Ik heb de mazzel dat wij net om de hoek een reformwinkel hebben. Ik koop daar altijd mijn muesli en biogarde en soms nog andere dingen waar geen suiker in zit.
Ik zit er ook over te denken oom een abbo te nemen. Dan wel van een ander merk. Nu heb ik laatst zo'n tas gezien. Maar dat is écht niet genoeg voor ons. Bijv. 2 preitjes. Daar zou ik dan nog bij moeten kopen.
Ik vind de prijs ook best meevallen. Ik ga hier toch eens over nadenken, en even met mijn vriend overleggen wat hij ervan vind.
Ik vind het ook wel intressant klinken, en ik heb eens zitten kijken, maar het dichstbijzijnde afhaalpunt is 20 kilometer verderop. In een dorp waar ik nooit kom.. Het heeft een beetje weinig zin om 4 liter benzine te verrijden om millieuvriendelijke groente te gaan halen...
Hmm...hebben jullie geen c1000 of ah ofzo in de buurt? Of trouwens..ook de superdeboer heeft een erg groot aanbod van biologisch vlees tegenwoordig.. Hier in de regio is het trouwens errug gemakkelijk om aardappels/ groente van de boer te kopen..biologischer kan bijna niet.. is dat geen optie voor jullie?
denk er ook over na om het te doen, zou wel graag willen weten hoeveel je precies hebt als je het fruitabbo neemt er staat bij voor 1 a 2 personen voor 4 a 5 dagen,en je moet eingelijk 2 stuks fruit eten per dag dus dan zou je bij 2 personen op 16 stukken fruit komen,lijkt me wat veel
Bij ons om de hoek ook een reformzaak, maar daar kom ik alleen voor Deantje. Voor mezelf ga ik liever naar de Mac
Nog een tip voor biologisch: www.vaneigenerf.nl Daar kun je in je eigen streek een biologische webwinkel zoeken, die dus ook bij je thuis bezorgd. Ik heb die van zuid holland (biologischgoed.nl) wel eens geprobeerd, was erg goed en weinig bezorgkosten.
Je kunt hier wel in het centrum zo'n pakket afhalen, maar ik vind het niet zo'n fijn idee om ergens weer aan vast te zitten, dat ik elke week naar die winkel moet om zo'n pakket op te halen. Ik bedenk meestal in de supermarkt zelf wat we gaan eten. Maar ik haal wel regelmatig biologisch vlees en soms biologische groenten, is hier gewoon bij de Plus te koop.
Sorry ik heb geen ervaring maar moest zo lachen om de naam ODIN Dat is de naam van een van de asen (Ik geloof in asatru,de godsdienst voor het christendom)