Welke verfmaterialen gebruiken en hoeveel verf?

Discussie in 'De lounge' gestart door LW85, 16 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ja de meest onhandige mensen van het land gaan verhuizen! Wij dus.

Ik heb voor de kamers van onze jongens mooie kleuren verf uitgezocht.
    Voor kamer van de oudste gaat om een wand van 3.00 meter lang, we willen een lambrisering van de vloer tot 1.15 meter hoogte. Ik kwam zelf uit op een oppervlakte van 3.45 m. We willen twee lagen aan kunnen brengen im de dekking dus dan voor 7m2 verf of iets meer?

Voor de tweeling een want van 5.40 meter tot op 1.15 hoogte en een wandje van 3.00 meter ook tot op 1.15 m hoogte. Kwamen we met 2 lagen uit op 19.5m2 ongeveer.

Heb ik dit goed berekend?
    Verder vraag ik me af wat voor rollers/kwasten we het beste aan kunnen schaffen. De wanden zijn nu wit geverfd (ral9010) op een gladde ondergrond wat het meeste weg heeft van gips/beton. (is een instapklaren huurwoning). Welke tape en voorwerpen kan je het beste gebruiken bij het verven?

2. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ohja, naar de bouwmarkt gaan is momenteel geen optie voor ons, man alleen betekend met verkeerde spullen thuiskomen, ik kan zelf niet rijden en we hebben geen opps om samen te kunnen gaan (is ook niet de bedoeling met alle maatregelen nu).

3. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Voor de lambrisering kan ik je roze of groene tape (die groene heet frogtape) aanraden, de gewone plakt niet strak genoeg af.

Je gebruikt een kwast voor de hoekjes, en rollers voor de rest van de muur. Kijk bij de rollers goed voor welke ondergrond je koopt (gladde wanden of structuur) Koop verfbakken met losse plastic inlegbakjes, dat scheelt een berg schoonmaken.

En hij kan je toch gewoon afzetten bij de bouwmarkt? Gaat hij desnoods in de tussentijd met de kids een rondje rijden, door de wasstraat of mcdrive (of nasr huis) en kun jij op je gemak alle spullen halen.

LW85 vindt dit leuk.
  4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    En houd er rekening mee dat je soms echt wel vaker dan 2 keer moet verven! Is heel erg afhankelijk van de verf en de kleur of het goed dekt. (Ter voorbeeld, wij moesten met de blauwe muurverf op een witte muur 4 lagen doen om het goed dekkend te krijgen. Op een zwarte ondergrond zelfs 5 keer. Zelfde verf maar dan een lichte tint dekte eigenlijk al in 1 keer, maar voor de zekerheid een tweede keer gedaan).

LW85 vindt dit leuk.
  5. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Mijn ervaring is dat 2 keer eigenlijk altijd wel voldoende is en ik altijd genoeg verf heb als daar voor reken. Ik zou dus uitgaan van 2 keer, als je tekort komt kun je altijd nog bij halen.

LW85 vindt dit leuk.
  6. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Wij hebben onze wanden met kleuren van histor gebruikt.

Kleine ronde kwasten voor de randen, roller voor de grote vlakken. Tape hebben we bij de action gekocht. Zelfde als de plastic bakken. En de kwasten komen daar ook vandaan.

We hadden grote wanden en hebben 10 liter voor woonkamer en kantoor. 5 liter voor slaapkamer en muur in keuken.

Kan je man je niet naar de bouwmarkt rijden zodat je daar de verf kunt halen? Vaak kunnen ze je daar ook helpen met hoeveel liter je nodig hebt.

LW85 vindt dit leuk.
  7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Op gamma.nl kan je berekenen hoeveel lagen verf je nodig hebt. Je kunt daar tevens alles online bestellen.

Over het algemeen heb je afplaktape nodig, Afdekzeil, rollers, kwasten, verfbakjes/emmers.

Je begint langs de randen met een kwast en daarna een kleine roller vd afwerking. De rest 'kleur je in' met grote roller. Grove muren = grove roller. Gladde muren = gladde roller. Meestal is 2 lagen wel het mooiste

LW85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina