Da's niet mijn plek hè. Deze is van Blaadje. Ik heb geen foto gepost want dat lukt niet. Bij mij is er wel wat vel af, niet veel, kleine centimeter (in de lengte) denk ik. Het doet ook niet zoveel pijn dat een paracetamol nodig is, maar het is duidelijk aanwezig en wordt anders vooral uitgebreid naar de hele onderarm en hand. (dat zal misschien wel de pijn van het koelen zijn, 2 dagen later?) Ik wacht nog even af om te kijken of het spierpijn was en anders bel ik toch even.
Het kan ook onderliggend weefsel zijn wat is gezwollen door hét letsel. Dus ik zou zeker nog even koelen gewoon 10 minuutjes met een coldpack. Paracetamol kan je gewoon nemen en inderdaad de huisarts bellen voor een goede zalf. Misschien koelzalf met vaseline en deze dan bewaren in de koelkast.
In de bijlage hoe het er nu uit ziet. Eindelijk is de foto gelukt! Pijn is heel wat minder, 'spierpijn is er nog wel een klein beetje. Wondje is best rood wel, en de overige huid begint nu te barsten. Hier hoef ik niet meer mee naar de huisarts toch? Mag ik op de gebarstte huid wel vaseline smeren?
Hmm zo'n vraag is altijd gevaarlijk. Je huid ligt wel gewoon open. Ik zou alsnog de huisarts bellen en even koelzalf vragen. Als je deze in de koelkast legt en er elke dag opsmeerr trekt het het brand gevoel eruit en houdt het lekker vet.
Ik zou toch de huisarts bellen, wond is wel open. Huis is weg. Nu niet zomaar iets gaan smeren. Zoals iemand al zei, de bovenste huidlaag is weg en de wond is nu niet beschermd tegen infecties.