welke lichtherapie lamp??

Discussion in 'De lounge' started by Debbie81, Oct 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

Nov 13, 2011
    1,338
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zitten er aan te denken om een lichttherapie lamp te gaan kopen ivm aanhoudende vermoeidheid in de winter en bij mij begint het gedoe nu al.

Ik wilde in eerste instantie de litebook elite lamp kopen maar ik vind deze eigenllijk best prijzig. ( rond de 220 euro) Nu zag ik dat er al lampen te koop zijn vanaf 85 euro ongeveer maar ik vraag me dan gelijk af of die hetzelfde resultaat zullen behalen.

Daarom de vraag aan degene die ook een lichttherapie lamp gebruiken..
    Welke hebben jullie en wat zijn jullie ervaringen in gebruik en werking ervan?

2. Josjes

Josjes Actief lid

Nov 6, 2008
    244
    0
    16
    Brabant
  3. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

Nov 13, 2011
    1,338
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel voor je reactie.

4. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

Nov 13, 2011
    1,338
    0
    0
    NULL
    NULL
    niemand verder???

5. jvs12

jvs12 Bekend lid

Apr 24, 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zorg dat je een lamp haalt met wit licht en NIET met blauw licht.
    Ikzelf heb van philips en die zijn idd best prijzig en ze zullen er ongetwijfeld goedkoper zijn maar je moet idd goed opletten wat voor licht het is.

6. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

Aug 21, 2013
    2,515
    966
    113
    Ik heb de litebook, geweldig ding. Vorig jaar in de aanbieding gekocht voor € 190. Kijk anders eens op de site van je zorgverzekering, via hun kan je vaak met korting zulke dingen kopen.

7. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    1,785
    0
    0
    purmerend
    Ben je lid van de thuiszorgwinkel? Daar kun je ook lampen huren. Dan kun je eerst even kijken of je er profijt van hebt.

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,572
    113
    ik heb de litebook ( op marktplaats gekocht was zo goed als nieuw)

Twee jaar terug heeft het me geholpen toen ik op het randje van een depressie zat.

Merk dat ik het weer erg snel donker vindt. Zal hem vanaf morgen weer tijdens het ontbijt aan zetten

9. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

Nov 13, 2011
    1,338
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor alle reacties,

Hebben er gisteren 1 gekocht, moest besteld worden. Is vandaag bezorgd.

Hebben er 1 van philips go lite bleu, wel eens waar met bauw licht. Hebben de afweging gemaakt om een lamp met wit licht te kopen maar we kwamen op het feit dat niet alle lampen met blauw licht schadelijk zijn voor de ogen. Mits je goed oplet dat die lamp een bepaald keurmerk heeft en uitvoerig is getest voor de ogen. Dat is met deze lamp het geval. Het staat ook letterlijk in het boekje.

Hebben jullie nog tips, hoe vaak en hoe lang je achter de lamp moet zitten? Of is dat een kwestie van uitproberen?

10. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Upje, ik denk er ook over om een lamp aan te schaffen. Hoe bevalt je lamp Debbie81? Meer mensen met ervaringen?

11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,572
    113
    ik heb een litebook. Zet hem schuin bij het ontbijt minstens een kwartier aan. Als het erg somber weer is nog wat langer.

Ik wordt er makkelijker wakker door.

(heb hem zo goed als nieuw op marktplaats gekocht)

Share This Page