Hoi meiden! Voor twee weken terug heb ik, door een val met gladheid, mijn arm gebroken. Het is een breuk in de radius (bot wat het dichtst bij de elleboog zit) zit. Ik baalde natuurlijk als een stekker, want ik moet vier weken in het gips. Nu 'staat' de breuk mooi en heb ik er kunststof gips omheen gekregen en hoef ik mijn arm niet in een sling te dragen, echter kan ik alles wel heel goed bewegen en vraag ik me af of dit het helingsproces tegen gaat. Ik probeer mijn arm natuurlijk zo min mogelijk te belasten door bijv. absoluut niet zwaar te tillen maar andere dingen zoals een afwasmachine inpakken, mijn eten snijden o.i.d. gaan prima. Nu ben ik dus bang dat, als ik 1 maart naar het ziekenhuis moet, het niet goed geheeld is en dus nog weer in het gips moet. Wat denken jullie?
nee daar zou ik me niet druk om maken, anders had je wel een mitella om gemoeten toch? zolang je het niet overdrijft moet het goedkomen, en bij pijn onmiddelijk rust nemen/stoppen waarmee je bezig bent.
Ik heb dezelfde breuk gehad (zelfs aan beide kanten tegelijk), ook gevallen en heb geen gips gekregen. Heb nu nergens last van en alles is goed geheeld. Dus maak je geen zorgen.
Bot heeft 6 weken nodig om volledig te helen (onder normale omstandigheden). Gips zou dan misschien niet meer nodig zijn, maar ik zou toch het zware tilwerk even vermijden.