Voor mij betekent dit dat het een baan is waar ik mijn ei kwijt kan, maar die ook goed te combineren is met de kinderen. Vooral dat laatste vind ik erg belangrijk, zeker als de oudste over ruim een jaar naar school gaat. Dat ik dus zeg maar werk tijdens de schooltijden. Zou natuurlijk helemaal mooi zijn als ik dan ook alle schoolvakanties vrij zou zijn....Hebben jullie de ideale baan of zijn jullie ook nog zoekende en wat is jullie definitie van "ideaal"? Of ben ik gewoon te idealistisch?
Ik heb wel een ideale baan vind ik, ik kan mijn ei goed kwijt, werk 3 dagen en kan dit goed combineren met de zorg voor mijn gezin. Ik heb soms wat langere dagen, maar dat mag ik zelf compenseren op andere dagen, er wordt niet op uren gekeken. Hoe het straks moet als mijn dochter naar school gaat weet ik niet, maar er zal zeker wel een oplossing zijn. Ik werk in het onderwijs, maar niet alle scholen zijn zo soepel hoor!
Ik werk s ávonds als mijn man thuis is. Voor mij even lekker om eruit te zijn. Papa is dan thuis zodat onze dochter lekker altijd thuis is met papa of met mama. Voor ons ideaal dus. groetjes redu
Ik werk in de zorg en werk dus onregelmatig. Ik werk 24 uur per week. Qua opvanguren heb ik ongeveer 60 uur per maand nodig, dus ik heb de kindjes dus veel bij me. Eigenlijk zou ik 16uur per week willen gaan werken, maar dat kan financieel (nog) niet. Hopelijk in de toekomst wel. Als Jasmijn straks naar school gaat, dan wil ik diensten van 6 uur draaien ipv 8 uur, zodat ik haar zelf van school kan halen. Hopelijk dat ze daarmee akkoord gaan.
Dat is helemaal ideaal!! Lijkt me Ik zou zelf wel een massagesalon willen beginnen. Dat doe ik zo graag. Heb er al wat cursussen voor gedaan, maar zou echt niet weten hoe ik zou moeten beginnen. Ik zal ruimte moeten hebben etc. En dan nog weet ik niet of ik het financieel beter krijg natuurlijk. Waar ik nu werk heb ik vastigheid, maar ben soms ook de verantwoordelijkheid beu.
Ja vastigheid is natuurlijk erg fijn. Je kunt altijd iets vanuit huis gaan proberen zonder direct je baan op te zeggen. Ik ben in de luxe positie dat ik niet hoef te werken en dus iets op kan starten zonder dat ik direct het eerste jaar veel geld hoef te verdienen.
Ik heb voor mij ook de ideale baan. Ik hou van afwisseling het liefst elke dag wat anders.. Dit heb ik gehad op mijn werk en werd me na bijna 2 jaar iets te veel. Nu werk ik op 2 locaties verspreid over 4 dagen en vind het heerlijk ik ben receptioniste en elke dag is anders maak altijd wel wat mee en vind het heerlijk... Verder moet ik het naar mijn zin hebben en goed met mijn mede collega's overweg kunnen.. Ik ga ook nog steeds elke dag met zin naar mijn werk.
mijn ideale baan is ook eigen baas zijn, na mijn zwangerschap zeg ik mijn baan op en ga ik thuis in het bedrijf werken.
Ja dat is wel fijn. Misschien dat ik gewoon eens de stoute schoenen aan moet trekken en iets moet gaan doen waar mijn hart echt ligt. En idd ik hoef dan niet meteen mijn baan op te zeggen. Kan natuurlijk ook eerst beginnen in de uren dat het mij uitkomt en als dat loopt het eventueel uit te breiden. Of een combi van 16 uur werk en rest massage. Nou ik zal het eens met mijn man gaan bespreken. Ik weet namelijk dat hij achter mij staat, maar hij weet hoe ie het aan zou moeten pakken. Het werk wat ik nu doe daar komen de komende jaren veel verandering in ivm bezuinigingen. Het werk zal steeds meer ambulant worden, wat ikzelf wel erg leuk vind om te doen. Als ik dat dan 16 uur kan doen in combinatie met masage, dan is dat voor mij denk ik wel de ideale baan.
Ik heb een superbaan. Ik ben ambtenaar en werk 3 dagen. Het wordt heel goed betaald en daarnaast heb ik nog 10 weken verlof per jaar. Ook kan ik altijd naar huis als er wat is met de kinderen en worden allerlei cursussen vergoed door de gemeente. Daar staat wel tegenover dat het flink doorwerken is en dat je ook nog in allerlei werkgroepen moet zitten (ja ook ambtenaren kennen werkdruk). Toch heb ik zeker niet te klagen, denk aan verplichte borrels en feesten.
Haha, Ik ga ook eens op zoek naar een baan als ambtenaar!! Nou op mijn werk heb ik op zich ook niet zo heel veel te klagen, alleen vind ik het soms jammer dat er te veel gepraat moet worden over dingen, terwijl je toch niets meer aan de situatie kan veranderen. Daarnaast is er in de der jaren een functieverschuving gekomen. Zo heb je tegenwoordig de junior en senior. De junior doet het praktische en de senior de verslagen (even zwart-wit gesteld). Ik ben een senior en ik krijgt dus steeds meer pc-werk en dat is nou net wat ik de minder leuke kant van mijn werk vindt. Maar mijn collega's zijn leuk en zoals ik al eerder heb gezegd, de vastigheid is ook prettig om te hebben. Maar nog steeds staat de combinatie met de kinderen voor mij voorop! Dat is voor mij het allerbelangrijkste!
Ik vind ook dat ik een ideale baan heb. Ik werk als begeleider op een beschut werken plek voor mensen met een verstandelijke beperking op een manege. Dit houdt in dat ik met 10 mensen per dag lekker op een manege aan schooieren ben. We zorgen voor de paarden/de stallen en het terrein en daarbuiten heb ik nog genoeg tijd om mijn zorgplannen en dergelijke te schrijven. Ik doe het 3 dagen per week en na werktijd verzorg ik gelijk mijn eigen paard en ontspan dan. Doordat de cliënten blijven eten tussen de middag worden die uren ook gewoon doorbetaald en heb ik werkdagen van 8.15 tm 15.45, daarna lekker paardrijden en dan ga ik de kinderen ophalen
Ik heb nu mijn ideale baan. Woonbegeleider in een psychiatrische woonvoorziening. 24 uur per week.. kan lekker mn ei kwijt heb veel vrijheid! En verdien ook lekker voor de uren die ik werk.
Ik heb voor dit moment ook de ideale baan. Ik heb mijn eigen werktijden helemaal zelf mogen uitkiezen Ik verdien redelijk goed voor de 25 uur die ik werk, en het is ook nog leuk en interessant werk. Ik werk bij een verzekering en werk op de medische, technische en op de reserveringsafdeling dus lekker afwisselend. Ik werk op de precies tegenovergestelde tijden als mijn man, dus er is altijd een van de twee bij de kinderen, en hebben geen opvang nodig. Voor sommige misschien niet ideaal maar voor ons op dit moment wel. Als ze allebei over 2 jaar op school zitten (hier vanaf 3 jaar) dan gaan we het vast en zeker wel anders indelen.
Mijn ideale baan heb ik. Nu alleen nog voor mijzelf. Ik werk in de Horeca, mijn man en ik hebben als doel opgesteld om binnen 5 jaar een eigen zaak te hebben hierin.
Hier nog een ambtenaar! Ik werk nu 40 uur en dacht dan een fijn spaarpotje op te bouwen, maar natuurlijk gaat alles op aan allerlei nuttige en soms ook minder nuttige zaken. M'n vriend werkt 4 dagen en dat wil ik als er kinderen komen ook gaan doen (of misschien maar 3) Ze zijn hier heel flexibel qua werktijden. Als ik pas om half 10 binnenkom haasten, dan werk ik gewoon door tot 18u en dan is het prima. Er zijn ook collega's die supervroeg beginnen en dan 's middags op tijd vrij zijn om de kinderen uit school halen. En als ik een stressvol project aan het afronden ben en daardoor elke dag tot 19u nog zit te werken, dan komt m'n directeur vragen wanneer ik eens een compensatiedagje inlas en spreekt me streng toe dat ik mezelf niet voorbij moet lopen. Ik zie dus voor de toekomst geen problemen en met m'n bijna 10 weken verlof+atv, kan ik in de schoolvakanties veel vrij nemen. (en als dat minder wordt doordat ik minder ga werken, is er niks aan de hand, want vriendlief is leraar en dus altijd vrij in de schoolvakanties
Momenteel werk ik vanuit huis en ik kan redelijk mijn eigen tijd indelen. Ik mis wel het contact met collega's en erg spannend werk is het ook niet, maar wel goed te combineren met kinderen. Verder verschillende banen gehad hiervoor, ik had een heel leuke baan bij een fijne (commerciele) organisatie, maar dat viel gewoon niet parttime te doen. Ook nog bij de semi-overheid gewerkt, daar hoefde je echt geen ruk uit te voeren, bijna iedereen zat daar uit zijn neus te eten, maar ik heb nog nooit zoveel geklaag aan moeten horen over de werkdruk, grappig. Ben ook nog eigen baas geweest, maar dat hoef ik nooit meer. Elk voordeel heeft zijn nadeel. Over een jaar of 2 hoop ik de draad weer op te pakken, wanneer ik wat meer uren kan maken, liefst voor 3 dagen, wat meer uitdaging en bij een leuk bedrijf met fijne collega's, dat laatste vind ik ook belangrijk, je kunt nog zo'n leuke baan hebben, als de sfeer niet om te harden is, heb je een stuk minder lol in je werk. Voorlopig vind ik het wel best, maar houd mijn ogen open voor wat anders.
Ik vind ook wel dat ik de ideale baan heb, of eigenlijk 2 Ik ben 2-3 dagen per week gastouder, kan dan ook gewoon voor mijn eigen dochtertje zorgen en mn oppaskindjes gaan allebei naar school dus ernaast ook nog veel tijd voor mezelf. De overige 2 dagen werk ik al dierenartsassistente, super leuk! Vooral veel afwisseling!
Ik heb de meest ideale en allergaafste baan van de wereld ; mama zijn en mogen zorgen voor de kids. Hiervoor werkte ik voor mezelf in ons familiebedrijf en dat kon ik ideaal combineren met 1 kindje (die zat gewoon op kantoor) maar op den duur werd dat saai voor hem (kan me zo voorstellen) en KDV kan hij niet goed tegen dus heb ik gekozen om lekker thuis met ze te zijn, zeker nu de tweede er is is dat helemaal handig en leuk. Ik doe nog wel de administratie van mijn man zijn bedrijfje maarja dat stelt ook geen bal voor met eenmanszaak natuurlijk