Dat is best eng! Er staat dat het ook voorkomt in zuidoost azie.. Ik ben daar geweest toen ik 14 weken zwanger was. Tot nu toe is er op echo's nog niks geks gezien, maar ik ga dit toch even met de vk bespreken morgen!
Gelukkig had ik geen plannen die kant op, maar het lijkt me vooral zo vreselijk voor de vrouwen daar. Als Brazilië oproept om niet zwanger te worden. Dat is best drastisch. Lijkt me doodeng!
Ik ben net thuis uit een (nog) niet besmet land daar. De voorlichting is erg traag, nu is het ineens in het nieuws maar het speelt al een maand of 9 en het RIVM is echt heel beperkt met reisadviezen. Erg slordig!
Ik las ergens anders weer dat het een poging is van de Braziliaanse overheid om te verdoezelen dat ze vaccinaties die over datum zijn hebben gegeven aan volwassen vrouwen en dat microcefalie nooit eerder gelinkt is aan het Zika virus. Heb nog geen tijd gehad om me verder in te lezen, dus geen idee of er überhaupt een kern van waarheid in bovengenoemd statement zou kunnen zitten.
Ook El Salvador en Colombia raden vrouwelijke landgenoten aan om de kinderwens uit te stellen tot 2018 (!!) Ik vind dat echt een schokerende maatregel. Dan ben je als land zijnde wel in paniek want je kunt toch niet 2 jaar zonder nieuwe inwoners?
2 jaar lang heel veel (misschien wel allemaal) kinderen verwelkomen met een verstandelijke beperking kan het land op lange termijn misschien ook niet aan (qua voorzieningen etc)