slapen en ineens krijsen en ook zo weer slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miriam25, 29 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Ik weet niet of het iets ernstigs is of dat het meerde baby's treft maar Sem mijn zoontje gaat als hij in bed gelegd wordt eerst een half uur slapen na 5 min te hebben gehuild en dan ineens na een half uur begint het onrustige slapen. Hij is dan aan het slapen en ineens komt er een krijsend geluid dat soms een minuutje maar duurt en soms dik 5 min het is ook weer afgelopen net zo snel als het begon zeg maar heel vreemd eng en raar.
    Wij doen er nu niks mee laten hem huilen heb een gevoel dat het de dag verwerken is of dromen of zo maar niet iets heel ergs maar zou graag bevestiging willen hierin.

Een heel verhaal en niet super duidelijk maar hopelijk herkennen meerdere mama's zich hierin.

gr miriam

2. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Hey meis,

Onze kleine man heeft het ook gehad, maar het is ook zo weer weg gegaan toen hij ongeveer 5 maand werd. Verder weet ik ook niet wat het was, maar hij heeft het niet meer. ;)

Groetjes

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    klinkt als ons zoontje, die heeft waarschijnlijk reflux. zijn ze aan het onderzoeken.
    spuugd die ook veel? of maakt ie dan gorgelende geluiden?

4. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ja sem heeft reflux verborgen reflux

zou dat de oorzaak zijn goh nooit aan gedacht
    ik hoop dat het beter en beter gaat worden
    dankjullie voor de antwoorden

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Luca doet het ook vanaf dat hij ongeveer een half jaar oud is en hij doet het nog steeds elke avond en nacht en hij is ruim 1. Meestalgebeurt het 2 keer op een avond en 1 keer in nacht. Wij hebben ons hier maar bij neergelegd want hij valt inderdaad meestal binnen een minuut en soms na een paar minuten vanzelf weer in slaap.

Het is alleen vervelend voor onszelf want wij worden er wel iedere keer wakker van en gaan dan liggen luisteren:(,maar ja,wat doe je eraan?

Veel liefs
    Nataly

6. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

maddox doet dat ook soms maja wij laten hem gewoonliggen want daarna valt ie weer lekker in slaap. voordat wij gaan slapen gaan we nog ff bij em kijken maar niks aan de hand

7. MamaAggie

MamaAggie Lid

1 jul 2009
    34
    0
    0
    leidster kinderopvang
    Lelystad
    Sanne heeft dit ook een tijdje gedaan (ongeveer een maandje) en toen was het ineens over.... Misschien een fase...
    succes

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    mirjam25, mitch slaapt nu op zn buik. dan heeft die veel minder last van het zuur in zn keel en word dus ook niet meer krijsend wakker.

9. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Bjarne doet het ook. Vooral in de vroege avond; dan slaapt hij erg onrustig. Soms denk ik krampjes, maar soms ook het verwerken van de dag. Ik vind het heel zielig want hij gaat idd echt krijsen. En op den duur wordt hij er zelf ook wakker van. Arm ventje.

10. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ja precies sem wordt er soms ook wakker van ik heb het nu echt helemaal geoberveerd en ik leg hem wakker maar heel moe in bed hij slaapt binnen 10 min dan is het een half uur stil en dan is het mis eerst krijst hij een minuut en het is stil dan 5 min later begint het weer maar dan is het op een gegeven moment dat het overgaat in overstuur huilen en is meneer wakker en niet meer rustig te krijgen in bed. Er uit heen en weer lopen omdat hij zo moe is dat hij weer in slaap valt en rustig wordt dan een uur bij mij houden en dan is hij tussen door ongeveer 2 tot 3 keer weer gillend wakker geweest maar direct weer sussen en dan slaapt hij tot 11 uur tot wij hem wakker maken dit kan ik toch niet blijven doen zo?
    pfff en op de buik wil meneer echt niet liggen hij ligt op zijn zij in een zijligkussen

11. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    je kan hem via de kinderarts laten testen op reflux, want als die dat heeft dan zijn er medicijnen voor. dat moet heel veel verschil maken zeggen ze.

12. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    mocht er hier nog iemand willen zijn die op sem wil stemmen we hebben de stemmen enorm hard nodig

13. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ons kereltje heeft dit ook. hij gaat 6 uur op bed en dan om ong 10 uur weer voeding en dan slaapt die tot smorgens tien uur.
    maar van die tijd van 6 tot 10 uur dan slaapt die heel onrustig idd krijsend wakker worden en dan ga ik heen maar heb ik niet het idee dat ik tot hem door dring. hij ligt volgens mij dan nog gewoon te slapen. en idd ik laat het meestal gewoon huilen. als hij om tien uur het flesje heeft gehad dan is het over en slaapt hij de rest van de nacht rustig en heeft ie nergens last van (afkloppen)
    dus ik denk dat het er idd bij hoort en je er niks aan kan doen.
    het is zieliger voor ons dan voor hem volgens mij want ik denk niet dat hij er last van heeft.

liefs

14. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Kunnen ook tandjes zijn...

15. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Mia heeft het ook , eerst rustig slapen en idd na een half uur heeeeeeel hard huilen.
    Dan praat ik zachtjes tegen haar en dan word ze rustig en slaapt verder...
    Ze heeft dit heel vaak.

16. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rond 4,5 maand is er ook weer een sprongetje.... Hier hebben we dit ook gehad en wel tot 1 á 1,5 jaar. Merel werd altijd na een uur helemaal overstuur wakker en moest echt uit bed gehaald worden om haar tot bedaren te brengen. Het enige wat werkte was wiegen tot ze weer rustig genoeg was om verder te slapen. Alle andere dingen geprobeerd...maar niks werkte. Tijdens een sprong was dit allemaal nog even heftiger. Zij is een heel gevoelig meisje en ik heb altijd het idee gehad dat het te maken had met verwerken van alles van de dag.

Is jou kindje ook heel gevoelig voor indrukken, geluiden, stemmingen enz?

Verder hebben we nooit een andere oorzaak kunnen vinden en na ong. 1,5 jaar was het helemaal over. Toen ze goed ging praten eigenlijk. Nu kon ze waarschijnlijk haar dag op die manier verwerken, want sinds die tijd praat ze eerst een hele tijd met haar beesten in bed voordat ze gaat slapen. Praten, zingen enz. Dus voor mijn gevoel....indrukken verwerken.

Lekker oppakken en bij je nemen. Veilig gevoel voor je kleine en blijkbaar even nodig.

17. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ja wat jij schrijft is mijn gevoel ook een beetje de dag verwerken want wij gaan niet veel weg maar we hebben heftige drukke dagen gehad de afgelopen twee weken. En als we op bezoek bij mensen gaan is het 9 van de 10 keer dat sem huilt en blijft huilen en ik soms zelfs ga wandelen om hem even te laten slapen dus gevoelig ja denk het wel.
    Daarnaast heb ik een gevoel dat sem ook mijn stemmingen mee krijgt als ik een emo moment heb en teveel denk aan zijn zus Danique* dan is hij ook hangeriger voor mijn gevoel.

mis moet ik het maar accepteren en hopen dat het iets minder wordt
    gr miriam

18. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    dit topic mag sluiten

Deel Deze Pagina