Mijn kleintje wordt 's ochtends steeds vroeger wakker de laatste week, en wil dan gelijk een fles die hij in no time leeg drinkt, daarna slapen wil hij niet, maar lekker spelen beneden! Hij sliep eerst tot 8 uur, nu is dat in een week van eerst rond 7.30 naar de laatste 2 dagen zelfs 6 uur gegaan... Kan dit een groeispurtje zijn dat hij zo vroeg zijn fles wil, overdag eet hij namelijk ook heel goed?
Drinkt hij hierdoor nu ook meer flesjes op een dag? Als dit zo is kun je misschien proberen de laatste fles wat later op de avond te geven? Hoeveel weegt hij en hoe oud is hij? En hoeveel flesjes krijgt hij nu? Misschien dat ie toe is aan meer of grotere flesjes.. Maar het kán ook een groeispurtje zijn hoor.. er zijn bepaalde periodes waarin baby's ineens weer voor een nachtvoeding kunnen komen.. Maar aangezien je zoon de fles helemaal leeg drinkt denk ik dat het vooral honger is waarom ie zo vroeg wakker wordt.
Dat nog net niet, maar als het nog vroeger wordt wel, want dan red hij het daar niet op. Hij is 10 maanden, 9 kilo, krijgt in totaal 3 flesjes van 200 ml, Zijn schema is nu: (tijden zijn dus wat afhankelijk van hoe laat hij wakker wordt in de ochtend) 6.00 u fles 180 +6 9.00 u fruit met bekertje water slapen van 10 tot 12 12.30 u 2 boterhammen met beleg, met beetje water of thee 14.00 u fles van 180 +6 soms slapen van 15.00 tot 16.30 tussendoortje rijstkoekje, of soepstengel. (soms voor of na slaapje) 17.00-17.30 u avondeten, met meestal nog yoghurt na, beetje water. rond 18.30-19.00 fles 180+6. Dit was eerst rond 19.30, maar dat red hij nu echt niet meer.
Mijn dochter is jonger en heb nog geen ervaring met het schema van kindjes van 10 maanden, dus kan je weinig tips geven. Maar als ik het zo bekijk lijkt het erop dat ie zijn schema een beetje aan het verschuiven is.. laatste fles steeds vroeger resulteert ook in een eerste fles die steeds vroeger komt.. aangezien zijn laatste fles ook steeds vroeger is, dan is het ook logisch dat ie vroeger weer honger heeft. Misschien kun je proberen een dagje of twee wat extra's te geven (al is het maar tussendoor) zodat de laatste fles weer wat later komt en dan kijken of ie ook langer doorslaapt?
Hij eet aardig wat, meer dan mijn dochter van 11 maanden. Maar dat schijnt heel erg te verschillen per kindje. Misschien kan je wat meer avondeten gaan aanbieden? Of een grotere fles voor de nacht of in de ochtend?