Vanmorgen m'n arm verbrand... net gekookt water uit de waterkoker over m'n arm gegoten :x Ik heb m'n arm een kwartier onder lauwwarm water gehouden, maar de blaren staan erop en het brand nog steeds.. iemand een tip wat ik ertegen kan doen? Doet auw
Wij hebben speciale brandzalf thuis, maar daar heb jij nu niets aan. Misschien een beetje stom van mij, maar als je echt zoveel last hebt, zou je dan niet even langs de dokterspost gaan. In ieder geval succes ermee!
Meid wat vervelend! Ik zou echt even langs de HAP gaan! Die hebben er hele goede zalf voor. Zeker omdat je 'brand' er zeg maar nog in hebt zitten. Verder kun je koelen met een nat verband. Zelf had je er calendulan op kunnen smeren, maarja als een blaar open gaat, dan mag dat niet meer. Dit had je dus meteen moeten doen.....(moet je ook maar net in huis hebben) Maar ik zou echt naar de HAP gaan. Als de blaren open gaan heb je kans op ontsteking namelijk! Van Internet: Is de wond open of ziet u blaren? Dan kunt u de brandwond even afdekken zodat er geen vuil in kan komen. Neem hiervoor gaasverband, een schone theedoek of schoon laken. Houd het verband of doek nat, dan kleeft het minder snel aan de wond. Bel daarna de praktijk om af te spreken hoe het verder moet
Zijn de blaren nog heel? Zo ja wel verbinden maar dit losjes aanbrengen, liefst met metallineverband, verder niets erop smeren zoals creme's en zalfjes.. Zo nee, contact opnemen met de HAP, dit ivm infectiegevaar
Mijn zusje had haar been verbrand met kokend water. Als de blaar/blaren kleiner zijn dat een knaak (hmm.. 2 euro munt?) en dicht zijn, dan kun je zelf 'behandelen' anders is de ehbo of huisarts handig. Mijn zusje moest iniedergeval bij de apotheek gaas-met-creme halen.. (hmm.. hoe heette dat nou! maar dat weten ze daar vast wel! het is steriel gaas, maar dan met een vettige creme er al op) Binnen een halve dag was de brandende pijn weg! En zolang het nog 'gloeit' blijven koelen! (kan bijv. ook met een natte keukendoek o.i.d. ) succes!
Eh..ik zou als toch maar snel langs de EHBO of HAP gaan!! Een brandwond moet zorgvuldig verzorgd worden en schoongemaakt, want anders kun je infecties krijgen en dat wil je echt niet! Sterkte met je arm!
HUP naar de HAP!!! Als die blaren opengaan en dat gaat echt gebeuren als de spanning erop staat (ik spreek uit ervaring) dan heb je kans op infectie en daar kun je hondsberoerd van worden. Bij mij is er toen een luchtdichte soort pleister overheen geplakt en dat was echt een wondermiddel, niets geen littekend aan over gehouden. Blaren droogde luchtdicht uit. sterkte meiss!! Doet zeer he!!