Ok ik heb al een zoontje. Maar die schreeuwde vanaf dag 1 eigenlijk alles bij elkaar. Dus daar liepen vriend en ik hele dag mee rond in de armen of hij zat in draagdoek of hij lag op onze borst. Pas na 3 maanden (nutramigen aa) ging het beter en konden we dus echt een beetje met hem gaan spelen. We hadden dus geen echt ritme qua voeden, spelen en slapen omdat we de hele dag hem in de armen, draagdoek of op borst hadden. Nu hebben we een dochtertje. Die is nu 2 weken en ook erg onrustig. Maar nog niet zo extreem als zoon. Ik wil dus graag een soort ritme a la voeden, spelen en slapen. Maar hoe "speel" je met een baby van 2 weken? Ik heb dus geen ervaring met spelen met een kleine baby. En ben dus op zoek naar tips.
Bij je op schoot leggen en liedjes zingen, verhaaltjes tegen vertellen, geluidjes maken etc. Dat 'spelen' duurde hier met 2 weken hooguit 10-15 minuten en dan was mijn zoontje alweer moe. Later kwam daar even 'alleen spelen' in de box bij. Maar daar moest hij de eerste twee maanden niets van weten.
Niet. Haha Nee geen idee hier was het pas na een week of zes dat we gingen spelen daarvoor was het eigenlijk alleen knuffelen
Ha-ha. Ja hier is het nu ook knuffelen en wat vertellen (ohhh wat ben je lief en ohh wat ben je mooi hi-hi). Vroeg het me af omdat ik heel vaak lees dat je zo vroeg mogelijk moet beginnen met ritme voeden, spelen, slapen maar ik echt geen idee heb wat met spelen wordt bedoeld bij zo'n kleine baby.
Hier na de voeding knuffelen, op schoot liedjes zingen en tegen haar kletsen. Soms in de box met de muziek mobiel aan. Zodra ze gaat gapen of ik denk dat ze moe is gaat ze naar bed. Ze is nu 9 weken maar doe het al vanaf het begin zo.
De muziekmobiel is inderdaad misschien een goed idee. Hangt er nu alleen voor de sier eigenlijk. Nog niet zo vaak aangehad.
Eerst dacht ik dat dat nog nergens op sloeg bij zo'n heel kleintje maar ze volgt de bloemetjes die eraan hangen echt al sinds een paar weken. Zelfs als de mobiel uitstaat zit ze er nu naar te lachen en te kletsen
Ik denk niet dat er veel te spelen valt hun zicht is ook nog miniem dus tja? Een muziekmobiel, liedjes zingen. Kleintje richting een lamp zetten vaak zijn ze geobsedeerd van lampen haha
Liedjes zingen en verhaaltjes voorlezen. Oké snappen ze nog niets van maar het is toch leuk om naar mama te luisteren
en NATUURLIJK knuffelen En "babymassage" wat je ook wel zelf kunt doen; lekker met zwitsal bijvoorbeeld; alleen luiertje aan (voor je eigen "veiligheid" haha) en dan lekker langzaam alles insmeren en ondertussen kletsen "kijk dit is je arm.. daar is je hand.. en hé je hebt nog een arm!" enz. Ik heb babymassage gedaan bij een fysiotherapeute (Mama's blog: KDV & babymassage) en dat kreeg ik vergoed vanuit de zorgverzekering. Hartstikke leuk! Ik kreeg 5x "les" om te leren wat je allemaal kunt doen. Zij maakte er een combi van tussen babymassage en babygym. Ons mannetje vond het FANTASTISCH
Babymassage heb ik bij zoon cursus gedaan. Omdat hij zo onrustig was. Maar bij dochter doe ik dit na het badje. Even een ons-momentje. Maar dat is niet iets wat ik dus na elke voeding doe ha-ha.