Margarine of roomboter

Discussie in 'De lounge' gestart door Fireangel, 7 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Wie weet dit? Als er in een recept voor koekjes bij de ingrediënten boter staat, bedoelen ze dan roomboter of margarine?

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik weet niet wat ze bedoelen maar roomboter is veel lekkerder lijkt mij...

3. knap

knap Niet meer actief

Weet niet wat ze bedoelen maar roomboter in de koekjes cake vind ik vaak wel het aller lekkerste. Dus ik zou zeggen roomboter;)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kan allebei :) Voor de smaak is roomboter het beste, maar ik gebruik hier, vanwege KMA bij onze dochters, altijd plantaardige margarine, (wajang of AH plantaardig, alle andere soorten bevatten toch nog melkbestanddelen), en dat werkt dus prima :)

5. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Kan allebei, maar roomboter is wel lekkerder.

6. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Precies :D

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Het kan allebei. Roomboter smaakt voller, maar zou ik zelf niet kiezen omdat ik er makkelijk misselijk van wordt.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

kan allebei, maar ik vind margarine koekjes echt vies, ik gebruik altijd roomboter

9. Bri

Bri Niet meer actief

Normaal gesproken wordt hiermee ongezouten roomboter bedoeld. Is ook het verreweg lekkerst om te gebruiken! Maar als je gaat bakken voor iemand die geen koemelk/lactose mag hebben, is margarine een goed alternatief.

10. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Is gewoon voor mijzelf. Als ik cupcakes maak, maak ik ze met margarine omdat ik roomboter niet lekker vind. Maar was benieuwd wat ze in het recept nu eigenlijk bedoelden.
    Is een recept voor sprits-koekjes.

11. Bri

Bri Niet meer actief

Als je roomboter in cupcakes niet lekker vindt, vermoed ik dat je het ook niet lekker zult vinden in spritskoeken. Dan ga je toch gewoon voor margarine?

12. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik zou geen roomboter gebruiken voor spritskoekjes hoor als je niet van roomboter houd! Ik hou ook niet van roomboter in cakes/koekjes, en met margarine zijn ze lekker genoeg (heb zelf ook spritskoekjes gemaakt). Tip: doe er lekker gesmolten chocola op ;)

Deel Deze Pagina