Hallo allemaal! Mijn dochter van ruim 6 maanden houd sinds gister avond geen eten meer binnen. Ze heeft gister haar avondeten eruit gegooid. Toen als alternatief wat pap gegeven en yoghurt, ook dat kwam er met golven uit. Ze had wat verhoging, maar dat was vrij snel weer weg. Goed geslapen dus ik dacht: mooi die heeft honger . Maar ook dit bordje pap kwam er met een noodgang weer uit. Dan maar een fles. Daar heeft ze max 100cc van op maar blijft er wel in (tot nu toe). Ze wil alleen echt niet meer drinken. Het spugen was wel na hoesten . Wat moet ik nu? Nog even aankijken hoe het met haar fruit straks gaat? Ze heeft dus geen koorts, is redelijk vrolijk enz en eet altijd (echt, dit is een vuilnisbakkie ) Alvast bedankt!
Als ze drinkt en ze houd 500 ml binnen zou ik afwachten. Maar als je zo het weekend niet in wil wat ik kan begrijpen even de ha bellen
Hou ook even de ontlasting in de gaten. Als die dun is of diarree, denk ik aan een buikgriep. Het heerst momenteel. Zorg ervoor dat ze goed blijft drinken. En als je het niet vertrouwt, richting huisarts!
Bedankt voor de reacties! De 100cc van haar fles is erin gebleven. Net getempt en wel weer 38 graden... Kijk hoe het gaat met haar fruit, is dat ook drama, bel ik de ha. Geeft me idd geen fijn gevoel om zo het weekend in te gaan . Stomme is dat ze wel speels en gewoon vrolijk is.
Mijn dochtertje heeft een mand geleden ook een buikgriepje gehad. De koorts viel mee, geen diarree, maar wel spugen. Flesjes bleven binnen, maar zodra ik groente, fruit, pap gaf, kwam alles (incl de binnen gebleven flesjes melk) net zo hard weer terug. Ik heb toen twee dagen lang alleen maar melk gegeven en de vaste voeding even gelaten, zodat haar buik wat tot rust kon komen en ze wel voldoende vocht binnen kreeg. Na twee dagen weer begonnen met vaste voeding en toen bleef alles weer binnen.
mij werd altijd geadviseerd zodra ze minder dan de helft van de fles drinken en binnenhouden op een hele dag moet je bellen.
Suikerwater kopen bij de apotheek en dit bijgeven elk uur 10 ml. Dit tegen het uitdrogen. Verder kan je HA je de juiste medicijnen voorschrijven. Ik denk helaas voor spugen dat je geen medicijnen kan geven. Voor diarrhee wel, daar gebruiken wij Tiorfan voor en doet wonderen.
Dank dames! Fruit en fles zijn erin gebleven. Ze heeft net wel drie en een half uur achter elkaar geslapen en heeft sinds einde van de ochtend een temp van 38 tot 38,5. Niks schrikbarends, maar ze is duidelijk niet lekker. Vind het zo zielig . Fles nr twee gaat er nu in, kijken hoe dat dat gaat. En verder maar veel knuffelen en slapen O ja, poepluier was als normaal en plas ook.