Te vaak koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miniM, 19 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Mijn zoontje van bijna 16 mnd heeft elke 4 tot 6 weken flinke koorts... Temp is dan zo 39,6 en dit duurt 2 tot 4 dagen.
    Ik heb het met de huisarts besproken en zij geeft aan dat het allerlei virussen zijn die een kind moet 'wegwerken'. Ik heb gevraagd om een allergietest maar daar is hij tejong voor aldus de huisarts. Tevens is koorts geen uiting van een allergie begreep ik.

Maar dit is wel erg vervelend... Iemand ervaring mee of tips?

2. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Mijn jongste heeft ook een hele poos om de week hoge koorts gehad. Idd de virussen, pikte hij allemaal op.
    De kans is groot dat jouw zoontje dat idd ook heeft zoals de ja ook zegt.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Volgens mijn huisarts mogen (en kunnen) kindjes zo'n 13 x per jaar ziek zijn.

4. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Geef je paracetamol? Dat onderdrukt de koorts, maar zorgt niet dat de ziekteverwekkers worden opgeruimd. Elke keer onderdrukken is alleen maar het ziek zijn (en genezen) uitstellen.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    J. had dat ook, ongeveer om de week en vaak maar een dag of soms zelfs alleen maar een avond/nacht... Met 1 jaar of 9 maanden oid zijn we echinea force gaan geven en misschien is het toeval, maar sindsdien is ze nog maar af en toe ziek.

6. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    mijn zoontje is precies hetzelfde. hij is 2 dagen geleden 17 maanden geworden. hij is ziek, wordt beter en nog geen 2 dagen ernaa weer ziek.
    diarree en koorts en sinds gister geeft hij ook over.
    hij drinkt goed een eet wel iets. hij is in 3 maanden maar 20 gram bijgekomen.

hij krijgt wel vitamine snoepjes ;)

Deel Deze Pagina