Mijn zoontje van bijna 16 mnd heeft elke 4 tot 6 weken flinke koorts... Temp is dan zo 39,6 en dit duurt 2 tot 4 dagen. Ik heb het met de huisarts besproken en zij geeft aan dat het allerlei virussen zijn die een kind moet 'wegwerken'. Ik heb gevraagd om een allergietest maar daar is hij tejong voor aldus de huisarts. Tevens is koorts geen uiting van een allergie begreep ik. Maar dit is wel erg vervelend... Iemand ervaring mee of tips?
Mijn jongste heeft ook een hele poos om de week hoge koorts gehad. Idd de virussen, pikte hij allemaal op. De kans is groot dat jouw zoontje dat idd ook heeft zoals de ja ook zegt.
Geef je paracetamol? Dat onderdrukt de koorts, maar zorgt niet dat de ziekteverwekkers worden opgeruimd. Elke keer onderdrukken is alleen maar het ziek zijn (en genezen) uitstellen.
J. had dat ook, ongeveer om de week en vaak maar een dag of soms zelfs alleen maar een avond/nacht... Met 1 jaar of 9 maanden oid zijn we echinea force gaan geven en misschien is het toeval, maar sindsdien is ze nog maar af en toe ziek.
mijn zoontje is precies hetzelfde. hij is 2 dagen geleden 17 maanden geworden. hij is ziek, wordt beter en nog geen 2 dagen ernaa weer ziek. diarree en koorts en sinds gister geeft hij ook over. hij drinkt goed een eet wel iets. hij is in 3 maanden maar 20 gram bijgekomen. hij krijgt wel vitamine snoepjes