Van Corpus naar Leiden centrum. Lopend te doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavane, 27 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Er zijn vast dames hier die daar in de buurt wonen of hier ervaring mee hebben!

Ik ga donderdag met onze oudste dochter een nachtje weg en naar Corpus. We overnachten in het hotel ernaast en willen vrijdag nog even winkelen in Leiden.
    Het lijkt mij het fijnst als ik niet met de auto naar het centrum hoef zodat je daar niet zit met parkeren enz. Maar ligt Corpus enigzins op loopafstand van het centrum? Of kunnen we dan beter een bus nemen vanaf Corpus (En zo ja welke? Naar Leiden Centraal of op een andere plek uitstappen?)
    Of toch gewoon met de auto en daar ergens parkeren?

(Ik ben niet zo'n held op plekken waar ik niet eerder geweest ben en vooral niet in grote steden haha)

Alle tips zijn welkom, bedankt alvast!

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Als ik Corpus en Leiden centraal in Google Maps in geef, dan geeft hij aan dat het 26 minuten lopen is.

mamavane vindt dit leuk.
  3. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Google maps niet eens aan gedacht zelf!
    Hmhm als ik de Haarlemmerstraat invoer, is het zelfs 42 minuten lopen.......

4. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik zou het niet doen. Pak lekker de bus en je bent er zo.

mamavane vindt dit leuk.
  5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    9292.nl :)

mamavane vindt dit leuk.
  6. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Dank je! Ik reis echt nooit met het OV dus had hier verder ook niet echt gekeken. Daar kom ik vast een eind mee :thumup:

7. Duvellie

Duvellie Niet meer actief

Ik zou het niet gaan lopen, best een eind haha. Zit een bushalte in de buurt van corpus en vanaf leiden centraal is het prima te lopen naar de winkels :).

Veel plezier!

mamavane vindt dit leuk.
  8. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Bij transferium kan je dan beter de bus pakken.

mamavane vindt dit leuk.
  9. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Inderdaad de bus pakken vanaf het Transferium, dan zit je zo in de stad. Kijk even op 9292.nl of vraag het anders bij de receptie van het hotel! Het is echt te ver om te lopen.

mamavane vindt dit leuk.
  10. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Dank jullie wel! Dan wordt het dus de bus:)
    Ik ga het morgen even goed uitpluizen verder en idd even bij het hotel navragen donderdag. En een ov chipkaart aanschaffen!

11. Uilenmama

Uilenmama Niet meer actief

Je kan vanaf Corpus de bus nr 37 richting Leiden pakken, eindhalte is het station.
    Bij het Transferium gaat ook een bus richting Leiden.

( Ik woon er vlakbij, kan net niet Corpus uit mijn raam zien)

mamavane vindt dit leuk.
  12. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Eens met voorgangers :) niet doen haha! Lekker met de bus gaan. Veel plezier alvast!

mamavane vindt dit leuk.
  13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    OV chipkaart is niet nodig, tegenwoordig kan je in de bus ook gewoon pinnen.
    Als je een ID bewijs of iets anders met daarop de geboortedatum van je dochter hebt, neem deze dan mee, ze schijnen soms streng op leeftijd te controleren.

Veel plezier alvast!

mamavane vindt dit leuk.
  14. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Oh echt? Zeker weten? Ik ga nooit met de bus oid dus zou speciaal daarvoor een ov chipkaart aanschaffen. Geldt dat voor alle busmaatschappijen?
    (Ik ga graag goed voorbereid op pad met zulke dingen haha, dus wil het wel graag zeker weten van tevoren;))

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Het is dat het hier laatst in de plaatselijke kranten stond, anders had ik het ook niet geweten. Ga namelijk ook nooit met het OV. :roflmao: Die bussen rijden van ons dorp naar Leiden waar het in elk geval kan, maar dacht zelfs in het gehele groene hart. Contant betalen scheen altijd al te kunnen maar pinnen is sneller en veiliger voor de buschauffeur.
    Zonde om dan een OV chipkaart van weet ik het hoeveel euro's aan te schaffen.

mamavane vindt dit leuk.
  16. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Ik heb het voor de zekerheid even nagevraagd bij Arriva haha.
    En klopt inderdaad! Als je vaker gebruik maakt van het OV is het wel weer handiger om een OV chipkaart aan te schaffen, maar je kunt inderdaad pinnen in de bussen. Sinds 1 febr 2018 is contant betalen zelfs niet meer mogelijk.
    Bedankt voor de tip, dat scheelt inderdaad mooi de aanschaf van zo'n dure kaart!

Deel Deze Pagina