Dit was natuurlijk sarcastisch bedoeld he! Het zou vreselijk zijn als dit dier inderdaad afgemaakt zou moeten worden na een bijtincident veroorzaakt door die ouders.....
Die hond geeft allemaal stress signalen af: likken aan de bek, hijgen, grote ogen... Het is duidelijk dat ze dit niet wil. En wat een domme ouders zeg!! :x Wat leer je je kind in godsnaam aan?? Stoer hoor, je kind laten springen op een hond. Dit gaat vroeg of laat fout. Die hond is het een keer zat. Ik vind dat zielig voor zowel hond als kind. En ja..ik vind dit wel degelijk dierenmishandeling. Een kind laten springen op een hond z'n ribbenkast..
dit vind ik echt niet normaal! een rottweiler heeft extreem sterke kaken, hij hoeft maar "zachtjes" uit schrikreactie te happen om zo een kindje levensgevaarlijk pijn te doen. maar wel een zeer lieve hond! dat hij zoiets toelaat? ik heb medelijden met die hond en met het kind want zo leert hij niet met dieren om te gaan. dit is zijn hond maar als dat kindje dat 1keer bij een andere hond doet dan kan het te laat zijn. slecht van die ouders!
Geloof me dit zou die kleine van mij niet eens kunnen proberen dan bijt ze hem hoor, ik heb 2 honden die totaal niet van kinderen houden want ze kennen kinderen alleen van straat die gillen en rennen , houden ze gewoon niet van en nu is er al bijna een jaar een kindje bij hier, op zich gaat het wel goed maar hij moet hun niet lastig vallen wanneer ze rusten of in hun mand liggen want dan wordt er gegromd en trillende lip, ik vind dit niet normaal wat deze ouders doen, weet je hoe krachtig xo n beet is van een rott, sjeetje
Pff als J zo om gaat met onze hond *labrador* dan zeg ik er wat van, moet wel met beleid gebeuren. Aaien en knuffelen mag, maar stoeien no way.. arm beest.. Ook als de hond slaapt moet J. niet naar hem toe gaan, dat is zijn 'space' dus lekker met rust laten. En dat doet hij ook. Zijn nu al de beste maatjes.
Arm dier. Hij houd zich echt super rustig. Mijn hond zou het ook accepteren, alleen ik niet. Ze klimmen wel eens over de hond heen en dat mogen ze ook niet. Zie ook vaak dat ouders hun kinderen bij een bench laten of de mand. Een hond moet een eigen plek hebben om zich terug te trekken waar geen kinderen spelen.
Wat een domme, domme mensen zeg. Ja, nu is hij rustig, maar op een dag gaat het fout. Huisdieren blijven onvoorspelbaar, uiteindelijk hebben zij genoeg van dit soort geklier en pakken ze het kind.. en wie heeft het dan gedaan, het dier, dat een spuitje krijgt omdat hij 'vals' is, want zo eerlijk is de mens dan ook wel weer Nou, mijn ouders hebben twee kleine hondjes en hoe gek zij ook op mijn zoon zijn en omgekeerd, ik ben altijd alert en hij mag nimmer met ze klooien!
Vreselijk om te zien, arm dier... Onze hond zou het pikken omdat hij weet dat ik het oplos. Zou ik dit aanmoedigen, had hij zelf allang besloten om 'het op te lossen'.
aardig van de hond dat ie zo netjes blijft liggen. Vind het te ver gaan , zo ga je niet met een hond om, te hardhandig naar mij idee al is het nog maar een klein kind. Snap de volwassen (ouders?) ook niet dat ze het toelaten, hond hoeft maar 1x te happen, en zou het niet eens gek vinden in deze situatie. dierenmishandeling ? nee dat niet. ik denk niet dat de hond er pijn van heeft gehad, hij vond het hooguit heel irritant denk ik.
Tja en als de hond bijt is hij vals en krijgt hij een spuitje. Het kind is niet wijzer maar die ouders zouden toch beter moeten weten. Die mensen zijn geen hond waard.
nou ik heb ook een herder die echt een goedzak is, maar dit tolereer ik niet van mijn kinderen. Ik vind het niet normaal dat dit bij een hond gedaan wordt, zo,n beest kan alleen maar happen als hij het zat wordt, en dan wordt tie voor straf afgemaakt
Niet? dus dit is normaal? Als ik nou eens bij jou op je buik/norstkas blijven hupsen en springen. Ben je dat niet zat na een paar x? Zo ga je niet met honden om. Dit zijn ook dingen die ik absoluut niet wil zien van de kinderen bij onze hond.
Arme hond!! Hij geeft meerdere keren signalen af dat hij er niet van gediend is! Loopt daarbij ook nog een keer weg. Dan moet er toch een lampje gaan branden bij die ouders.. (Waarschijnlijk bij hun niet, want ze gaan er maar mee door..) Hier mag K. echt niet zo met de hond omgaan!!
Bah, doet me denken aan een bijtincident met een Golden Retriever een jaar of 10-15 geleden in Brabant. Keimooie hond moest inslapen omdat hij kids gebeten had. Ligt ie dood bij dierenarts op tafel en die aait 'm nog eens over de kop, zo van zonde van zo'n mooi beest. Voelt ie ineens wat aan een oor. Zitten er meer als 10 nietjes in, hebben die koters blijkbaar hond oorbellen gegeven.
Das een fabeltje, hoorde het ook. Had het hier op het forum gezet en toen kwamen we er achter dat dat gelukkig niet echt was.
Wat een schoften die "mensen". Arm arm dier, dit is wel degelijk dierenmishandeling.....het beestje geeft stress signalen af. Logisch, niet echt fijn als zo'n joch op je ribbenkast zit te springen. Nu maar hopen dat deze lieve hond niet afgemaakt wordt wanneer hij wèl een keer uit zelfverdediging dat kind grijpt! Walgelijk. :x
Ik heb zelf ook 3 rottweilers, gelukkig zijn ze alle 3 gek met Chalina maar dit laat ik never nooit niet toe!! Ze zijn alle 3 zo trouw en nog zo ongevaarlijk, maar het blijven dieren, en dieren hebben andere instincten als ons. Ik heb het filmpje tot 15 sec gekeken toen kon ik niet meer. Schandalig dat de ouders niet ingrijpen....
Volgens dierenarts destijds niet. Maar maakt niet uit, er lopen nu eenmaal van die onverantwoorde huisdiereigenaren rond.