arme honden!!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door esther1984, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zohra

zohra Niet meer actief

anders de hondenuitlaat service bellen als die in de buurt zitten bij jou.
    volgens mij zijn die fietskarren niet te verkrijgen voor 1 pers. maar dat weet ik niet zeker.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Zonder andere reacties te lezen schrijf ik dit.

Ik ben absoluut niet voor wegdoen maar...

Misschien is het wel beter. Als ze met zijn tweeen bij iemand kunnen die meer tijd heeft voor ze dan lijkt het me een win-win situatie.

Ik snap wel een beetje hoe je het hebt. Ik heb geen jack russel maar wel een boerenfox. Die moet ook echt wel om te dag lekker rennen aan de fiets of een uur wandelen.

Verder ga ik altijd een half uur met een balletje met hem spelen.

Wij wonen aan een uitlaatplaats dus ik hoef nooit echt bang te zijn dat hij niet genoeg beweging krijgt.

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ik heb zelf ook 1 hond en (2 katten) en dus een baby van inmiddels 6 mnd oud. Mijn man heeft wel eens 24 uurs diensten waarbij hij ook echt ruim 24 uur van huis is. Dit is gemiddeld zo'n 1 a 2x pw. Ik vind dat best wel zwaar eigenlijk, zeker als hij er niet is dus. Alles komt dan op mijn schouders neer. Ook werk ik 3 dgn pw en heb een eigen bedrijf. Ma en di als ik werk, blijft de hond thuis en gaat mee met de uitlaatservice. Baby gaat naar het kdv. Op wo en do ben ik vrij en ga dan vaak wandelen in het bos met de hond en baby (ook hier de maxi cosi mura gekocht, speciaal voor het bos). Op vrij is mn man in principe vrij; dat is geen bosloper dus dan gaat de hond niet naar het bos. Het is wel even druk maar je kan de kleine toch gewoon meenemen? In een draagzak of kinderwagen? Begrijp dat 3 honden wel meer werk is dan 1 maar het komt echt wel goed! Later (als de baby eenmaal kan lopen) is het juist leuk met die hondjes! Zal je zien dat de kleine uk het gezellig vindt om met die hondjes te spelen en te lopen. Ik merk nu al dat mijn kindje haar armpjes uitstrekt naar de hond en katten. Zij is er al klaar voor! ;)

Succes!

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    fietskarren genoeg voor 1 kindje trouwens. Trapt ook niet zo zwaar. En als je bijvoorbeeld de Cruizer koopt dan kan je kleine in een speciale hangmat. Dan heeft ie ook niet zo last van hobbels in de weg enzo.

Is een hondenuitlaatservice anders geen idee voor je hondjes?

Honden kunnen echt wel tegen een periode wat minder aandacht en beweging hoor. Als je ze gewoon voldoende aandacht geeft en de normale wandelingen wel doet is er niks aan de hand. Genoeg mensen die hun honden NOOIT mee naar het bos nemen.

En als je toch besluit ze weg te doen is er niks dierenbeulerigs aan hoor. Want je zou ze weg doen voor hun eigen bestwil zeg maar.
    Maar goed, denk dat je daar best wel spijt van gaat krijgen later ( als je weer meer tijd hebt )

5. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

wij hebben ook 3 honden, 2 van mij 1 van mijn vriend, maar ik laat mijn eigen honden gewoon uit met de kinderwagen, ik heb 1 kleine en 1 grote, dus met 2 jackies lijkt met dat geen problemen.

en ja ook ik vind dat ze te weinig worden uitgelaten, voorheen liep ik uren, maar dat red ik kwa gezonheid absoluut niet meer.
    je kan je honden overdag ook denk spelletjes laten doen waardoor ze geestelijk vermoeid zijn, en dan als je man savnds thuis is de fiets pakken, of ga naar een hondenschool en ga daar met ze sporten.
    ik train met beide honden, 1 doet flyballen en de ander gehoorzaamheid

6. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    een hondenuitlaatservice hebben we hier niet in de buurt, wij wonen in een dorpje, en de plaatsen daarom heen zoals roosendaal en breda zitten er meer dan genoeg, maar heb ze allemaal al gebeld, en die komen hier niet in de omgeving.

ik doe mijn uiterste best de honden voldoende beweging en aandacht te geven.

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    en een advertentie zetten? Zodat iemand anders misschien je honden wil gaan uitlaten. Gewoon een strenge selectie houden ;)
    Of zou je dat niet aandurven?

In de eerste levensjaar van mijn oudste ben ik mijn beide honden totaal onverwachts verloren aan kanker. Ze waren 6 en 9 jaar.
    Binnen 5 maanden was ik 2 honden kwijt.
    Dat is er enorm ingehakt bij me.

Hoewel je honden niet zullen sterven natuurlijk is het gemis ervan als je ze wegdoet natuurlijk ook enorm! Vooral als straks je kindje groter is en het 'makkelijker' zal zijn om hem mee te nemen naar het bos ( denk aan kindje voorop de fiets en honden achterin een fietskar bijvoorbeeld )

En echt een hond veroordeeld je echt niet hoor als je een periode minder met ze gaat lopen. Ookal voel jij je er enorm schuldig om.

Laat ze op een andere manier hun energie kwijt raken. Zoals speciale speeltje waar ze bij moeten nadenken, zo'n activitybal waar dan snoepjes uit komt. Of een kong waar je pate in smeert en ze er moeite voor moeten doen om dat eruit te likken. noem maar wat ;)

En savonds of in het weekend naar het bos met ze als je vriend/man thuis is?

8. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    hey meis,

Hoe zijn je honden nu?(heb niet alle reacties gelezen,dus sorry als je het wel verteld hebt)
    merk je dat ze wegkwijnen of hebben ze samen ook naar hun zin. Heb je een tuin waar je ze in kunt laten ravotten?

liefs

9. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ben er gisteren weer mee weg geweest, en nu met dit lekkere weer hebben ze het buiten stik naar hun zin, dus het gaat weer stukke beter nu.

10. tricia82

tricia82 Niet meer actief

ik wil graag even reageren.
    punt 1 je neemt een hond om die te overleven.
    punt 2 je neemt een hond om die de rest van zijn leven te verzorgen.
    punt 3 waarom neem je een hond als je weet dat je zwanger wilt of kan worden en je dan geen hond meer wilt.

wij hebben zeer bewust voor gekozen om vorig jaar een pup te kopen. Ze is nu 1 jaar ( een golden retriever) het is een schat van een beest en heeft haar ren uurtjes zeker nodig elke dag.
    toch heb ik er voor gekozen om nu te proberen om zwanger te worden.
    mijn hond is dan inmiddels 2 jaar en heb diverse cursussen gedaan voor gehoorzaamheid en ze luisterd niet altijd maar dat is ook niet nodig maar ze kan wel rustig mee lopen.
    waarom niet een hond leren dat er ook anderen zijn die aandacht nodig hebben.
    straks begin ik zelf meteen zodra ik zwanger ben de hond voor te bereiden op een extra persoon in huis waardoor zij minder aandacht krijgt maar toch zich goed zal voelen.

mijn standpunt is dat je een hond dus voor zijn hele leven neemt en niet weg doet.

wilde dit graag even kwijt want mensen denken er vaak te makkelijk over alsof het een pakje boter is wat je in de vuilnisbak gooit en ja je doet je 1ste kind toch ook niet weg als je van je tweede zwanger bent?

11. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    ik begrijp jouw standpunt,maar ik denk niet dat ze het niet zomaar doet.
    Het gaat ook om het karakter. Jackies hebben veel beweging nodig en zij heeft deze situatie met 3 honden niet voorzien.
    Je kan niet in de toekomst kijken,helaas....

En geloof me de mensen die jij bedoeld maken mij ook meer dan kwaad.
    Maar als je ziet dat je niet goed genoeg voor je dieren kan zorgenen je dieren ongelukkig zijn moet je ze een beter onderkomen geven.

Als iemand geen geld zou hebben voor voedsel moet je dan dat dier ook bij hun laten, want je hebt een dier voor het leven?
    Nee, want dan zou een dier kunnen sterven van de honger.
    Maar als je ziet dat een dier ongelukkig is moet je ,als je geen oplossing kan vinden thuis, ook stappen ondernemen.
    Ik heb niet de indruk gekregen dat ze ze nu weg wil doen.
    Ik krijg de indruk dat ze zich schuldig voelt naar de jackies toe.

Esther fijn dat ze het meer naar hun zin hebben. Het komt echt wel goed met ze. Als ze kunnen ravotten in de tuin is het ook wel goed. En aandacht geven ze elkaar ook.

12. tricia82

het is natuurlijk wel van te voren te zien dat het met 3 honden waarvan 2 jackrussels je niet een opgroeiend kind bij kan hebben.
    daarom heb ik ook niet gekozen voor jackrussels want mijn man wilde die heel graag maar ik zag al dat er problemen van zou komen.

en natuurlijk als iemand geen geld meer heeft om zijn dieren te eten te geven dan kan je 2 dingen doen of de hond onderbrengen of zelf minder uitgeven.
    kan me nog herinneren dat bij "ff geen cent te makken" er een vrouw was die het met 20 euro perweek moest doen en 2 honden had en daar dus ook nog het voer van de honden voor moest betalen en ze absoluut de honden niet weg zou doen.
    de honden waren goed verzorgt en ja zij zelf minder maar liefde voor je dier gaat boven alles althans bij mij wel.
    liever de auto de deur uit dan de hond. maar goed zo ben ik.

straks als er een kleine hier is dan gaat mijn man of mijn schoonouders (die ook gek op haar zijn) met haar lekkere buiten wandelingen maken en ja het zijn toch dingen waar je van te voren goed over moet na denken en ik vind het zelf niet echt verstandig geweest om jackrussels te nemen als je weet dat je binnen 10 jaar zwanger wilt worden.
    ik kijk ook vanuit het belang van de hond en voor de hond is het belangrijk dat hij niet telkens een ander baasje krijgt net als de husky die hier op zp te koop is aangeboden (5 maanden die mensen de 2de eigenaar al na dat hij bij de fokker vandaan is) een hond heeft ongeveer een jaar nodig om helemaal zijn nieuwe plekje te vinden als hij bij andere mensen gaat wonen.

13. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    zo denk ik er ook over hoor, als je goed gelezen had, was ik ook helemaal niet van plan om ze zomaar weg te doen als een pakje boter, ik houd ziels veel van mijn hondjes, en over dat van een hond nemen terwijl je weet dat je ze misschien weer weg moet doen als er een kleine is, die labrador is 10 dus ik had 10 jaar geleden niet geweten dat we een kindje zouden nemen, en dat wisten we 3 jaar geleden ook nog niet.
    ik wordt ook kwaad van mensen die hun hond op marktplaats zetten (zou ik dus nooit doen) of naar een asiel brengen.
    ik zou ze alleen goede vrienden of familie onder willen brengen, dat ik zeker weten dat ze het daar goed hebben.
    ik ben de afgelopen week met ze naar het bos geweest, en dat wil ik blijven doen, ook ben ik aan het zoeken naar fietskar zodat ik de kleine en de 2 jackies mee kan nemen, dus heb er alles voor over om ze te kunnen houden, en ze de aandacht en beweging te geven die ze nodig hebben en verdienen, dus van te voren eerst goed lezen, op het moment dat ik deze topic plaatste was omdat ik me schuldig voelde tegenover mijn honden, we hebben ook geen makkelijke tijd gehad met de kleine, verschillende ha bezoekjes en blijkt dat hij overtollig veel last had van maagzuur, hij huilde dus de hele dag door, en ja dan schiet er tijd voor de hondjes bij in, en nu dat eigenlijk alles weer goed op de rils is, kleine, huishouden enz. werd ik me opeens bewust dat ik de honden daar door erg tekort heb gedaan, maar ik zal er alles aan doen om ook met de honden alles weer te doen als voor de zwangerschap!!!

14. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    financieel hebben we niet te klagen hoor, weet niet waarom je daar nou mee aan komt, ik ben niet voor niks aan het zoeken voor een goede, degelijke, veilige fietskar en geld speelt dan geen rol, het ook voor mijn kleine, maar doe het ook voor mijn honden zodat ik iedere dag met ieders iedere dag een uurtje kan gaan fietsen (2 uur in totaal dus) ik snap voor de ene kant wel waarom je dit plaatst, maar als je gewoon goed al mijn berichtjes gelezen had, had je er dus heel goed uit kunnen halen dat ik zielsveel van mijn jackies houd, en ze niet weg wil doen, maar dat ik me soms schuldig voel, dat ze het met iets minder moeten doen, en wij wisten 3 jaar geleden nog niet dat we een kindje zouden nemen, ik wilde het altijd wel dol graag, maar mijn vriend dacht er tot vorig jaar ineens anders over (wat ik nooit verwacht had) hij is namelijk wat jaartjes ouder als ik en had al 2 kinderen uit een vorig huwelijk.

15. tricia82

het ging niet alleen om jou esther er was ook iemand die wist dat ze zwanger was en hup de hond weg doet daar ging het ook om en financieel kwam ik er op omdat dat werd aangehaald.
    ik heb ook wel gelezen dat je er alles aan doet om toch het gene te kunnen doen wat je wilt doen maar er hebben mensen gereageerd waarbij ik zelf denk, hoe kun je het je hond aan doen.
    alleen maar lof voor jou dat je toch de beste uitweg probeerd te vinden en idd vrienden zou de beste oplossing zijn als je de honden toch weg moet doen dan wanneer je die bij vreemde moet achterlaten.

16. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ok dan heb ik het ook verkeerd begrepen, dacht dat het alleen op mij sloeg.
    ik doe er alles aan om mijn jackies te houden, doe ze echt niet zomaar weg hoor, alleen als het echt niet meer zou gaan, maar dat betwijfel ik eerlijk gezegd, want zoals velen hier ook zeggen, het wordt straks alleen maar makkelijker als de kleine ouder wordt, en het idee als hij over 2 jaar goed kan lopen, dat ie gezellig samem met mij met de hondjes kan gaan lopen, het wordt straks alleen maar leuker, en de honden zijn nu al gek op hem, ze zijn ook erg voorzichtig, echt super lief!!!

17. tricia82

weet zeker dat het je straks lukt hoor.
    voor je het weet zijn er 2 jaar voorbij en kan je nog meer genieten. ;)

18. love 8

love 8 Bekend lid

16 jan 2009
    580
    0
    0
    waarom kan je niet meer met de honden naar het bos dan de kleine kan toch gewoon mee?

en anders zou je vriend in de avond een goeie lange wandeling met ze moeten maken

Deel Deze Pagina