eten inslaan voor thuisbevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lavalamp, 8 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Ha dames,

Het wordt aangeraden om 'energierijke' repen en koekjes enzo in te slaan voor tijdens de bevalling. Dit omdat er geen tijd schijnt te zijn voor gewoon eten koken en je lichte doch energierijke dingen moet eten. Toch?

Nah, nu weet ik absoluut niet wat ik moet kopen.
    - mueslirepen?
    - liga-koeken?
    - druivensuikers?
    - chocolade?
    - gewoon brood?
    - soep ofzo?
    - ???
    - en gewoon water drinken, toch?

Ik ben normaal gesproken helemaal niet zo van de koekjes en de snelle suikers. Na een ontbijt in een hotel, voel ik me ook vaak helemaal niet prettig vanwege alle suikers die ze daar door muesli enzo doen.
    Mijn vragen voor jullie;
    Is het wel relaxt om tijdens de soms vele uren van een bevalling al die energie-dingetjes te eten?
    en
    Wat aten jullie tijdens jullie bevalling?
    Wat kocht je wat je niet hebt gegeten?
    Of voor de nog zwangere dames
    Welk eten hebben jullie ingeslagen?

2. Roos6

Roos6 Niet meer actief

Ik heb de hele dag niet gegeten...had er echt geen zin in, was ook misselijk...alleen wel wat gedronken, maar ook niet veel moet ik zeggen...

3. NYmama80

NYmama80 Actief lid

16 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had voor mijn bevalling ook dextro energy, mars/mueslirepen meegenomen naar het ziekenhuis. Maar ook ik heb de hele dag niets gegeten. Werd al misselijk bij de gedachte ;) En mijn man maar zeggen: hier, een broodje met kaas, je moet toch wat eten!? Wel af en toe water gedronken.

Aangeraden wordt om, als je kunt eten, in ieder geval lichtverteerbaar eten te nuttigen. Dus het kan nooit kwaad om wat in te slaan.

4. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had bij de eerste dextro energy thuis, maar tijdens de bevalling niks ingenomen. Na de bevalling had ik er ook geen behoefte aan. Ik wilde gewoon een boterham met kaas en tomaat of kaas en komkommer. En manlief verwende me ook met fruitsalades.
    Bevallen kost veel energie, maar de energie haalde ik in ieder geval niet uit zulke 'troep'...

5. tr0elaa

tr0elaa Actief lid

8 feb 2012
    226
    0
    0
    Ook ik heb tijdens de bevalling van onze dochter niet gegeten, had er ook totaal geen zin in, na die tijd ook niet direct zin in eten gehad, 'savonds laat kreeg ik pas weer zin in eten.. Nu wil ik wel wat inslaan, ook voor manlief, maar of het opgegeten word..

6. mamavansuus

mamavansuus Actief lid

26 jul 2010
    194
    0
    0
    dextro energie..bij de eerste lag ik al n dagje in t ziekenhuis en heb ik geleefd op een reep chocolade omdat ik t eten niet lekker vond...bij nr 2 om 8uur nog een boterham pindakaas gegeten ..zonder korstjes ( dat blijft je dan bij he) en om 10.20 is hij geboren

7. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zorg voor bouillon (koud en vetloos) zodat ik wel stabiel blijf en evergreen koeken voor de suiker.
    Verder veel water en of thee.

Ik weet het niet, verwacht eerlijk gezegd geen honger te hebben maar ja als je 10 uur bezig bent is je energie toch op... Maar een broodje kaas nee aub niet!!

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vond dextro energy wel fijn. Verder had ik niks bijzonders in huis voor tijdens de bevalling. Toen ik wist dat ik naar het ziekenhuis moest, heb ik nog wel gauw een pak chocoladekoekjes en een zak m&m's in mijn tas gedaan. Daar was ik heel blij mee, zeker toen ik een dag extra moest blijven. Maar ik ben een snoepkont :)

Voor de kraamweek had ik trouwens wel wat makkelijke dingen in huis gehaald.
    Pasta en saus-uit-pot,
    groente, vlees en (oven-)aardappeltjes in de vriezer,
    Rijst, chicken tonight,
    blik soep, blik knakworstjes en broodjes in de vriezer
    Gewoon een paar dingen die ik vooraf al had gehaald en die lang houdbaar èn makkelijk klaar te maken zijn. Dan hoef je in ieder geval de eerste dagen niet te denken aan boodschappen doen enzo.

9. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik moest er niet aan denken om te eten of te drinken tijdens de bevalling!!
    Wel geprobeerd maar alles stond me tegen.
    Na de bevalling van de tweede heb ik in een teug een fles aquarisch gedronken! Ook handig (na hem goed gewassen te hebben ) als spoelbeker ivm vloeien.
    Na de tijd had ik ook echt weer zin in eten, brood ed.

Maar tijdens nee echt niet, ging er even hard uit als in bij de eerste bevalling. En bij de tweede te druk met opvangen van de weeen.

10. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Ben 's nachts bevallen tussen 00:30 en 8:36 was ze er en heb alleen maar thee en water op. Had totaal geen zin in eten. Inderdaad handig om voor in je kraamtijd thuis wat makkelijke gerechten in huis te halen.
    Ik beval nu in het zkh dus heb wat dextro en mueslirepen in de tas gegooid maar dat is dan meer bestemd voor mn lief.
    Mocht de bevalling niet vanzelf op gang komen dan word ik dinsdag ingeleid dus dan zorg ik dag ik voor de opname om 7u ak wel wat gegeten heb. Een banaan, yoghurt of inderdaad iets vol energie.....

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier ook niets gegeten toen de weeën eenmaal begonnen waren. Bij de tweede nog een plak ontbijtkoek proberen te eten, maar zelfs dat ging eigenlijk niet: werd er misselijk van.

Erna wel alledrie de keren goede honger en dorst. Maar bij de eerste gewoon een boterham rond lunchtijd, bij de tweede na afloop met zijn drietjes op bed met een alcoholvrij biertje en chippies :)P) en bij de derde gewoon een ontbijtje de volgende ochtend.

12. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Nog een tip! Voor eten in de kraamweek. Als er bij jullie een keurslager is.
    Daar kan je heel goede maaltijden kopen.
    Deze worden elke dag vers klaargemaakt en aan het einde van de dag verkocht!
    Voor €6,00 en daar kan je zat met 2 man van eten.
    Hebben wij een aantal keer gedaan in de kraamweek.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    'etende vrouwen baren niet, en barende vrouwen eten niet'

Zoiets toch? haha

Hier ook niet gegeten, en een half glas gedronken ofzo over 20 uur.

14. rums

rums Niet meer actief

Beetje water en dextro

15. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik had zelf boterhammetjes met chocopasta meegenomen, omdat ik ervaring had met het ziekenhuisvoer (niet te eten dus). Deze heb ik lekker opgegeten tussen de weeën door. En ik had er echt zin in :D.

Nu voor de 2e x (ik hoop thuis) koop ik geen extra of andere dingen als anders. Brinta en boterhammetjes hebben we altijd wel in huis of anders een bakje vla. Voor mij prima.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb tijdens de bevallingen niets gegeten (ja bij Eva wel een dextrootje) en ook nauwelijks gedronken. Bij Eva wel wat, bij Lisa niets.
    Bij Eva braken om 5:45 mijn vliezen, rond 11 uur kreeg ik weeën, heb toen geprobeerd vla te eten, maar kreeg het niet weg. Om 18:38 is ze geboren en mijn ontbij en diner in één was een beschuit met muisjes :).
    Bij Lisa kreeg ik om 3 uur 's nachts weeën (sliep daar half doorheen), om 7 uur opgestaan en om 11 uur is Lisa geboren en heb ik ontbeten met een beschuit met muisjes. Toen wel gewoon avondeten op 's avonds :)

17. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik heb eigenlijk alleen wat water gedronken tijdens de bevalling, maar ik ben in drie uur (ingeleid) bevallen ik zou wel lekker fruit in huis halen, appels, bananen. Als je in de beginfase trek hebt kun je daar denk ik wel lekker energie uit halen.

18. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik had tijdens de bevalling ook geen honger maar erna des te meer. En ik beviel in het zh en dan heb je dus pech als je op een ongunstig tijdstip bevalt. Dus deze keer gaan er zeker wat repen mee. Denk alleen in de vorm van een snicker of bounty ofzo :)

19. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Hier ook misselijk van de pijn geweest. 12u voor t laatst geluncht, om 0456 zoon geboren en om 08u 1 boterham in t ziekenhuis. Tussendoor alleen spugen, water en 1 dextro ofzo. Voor je man is t wel handig om wat in huis te hebben ;).

20. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Ik heb ook niks gegeten tijdens de bevalling. Was niet misselijk, maar had gewoon geen honger. De bevalling ging ook snel en kostte me niet veel energie (als ik er zo op terugkijk). Na de bevalling een beschuitje gegeten en 's avonds gewoon normaal avondeten.

Deel Deze Pagina