Eczeem...wat doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mariska1978, 16 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Jasmine kreeg ong. 1 week naar haar geboorte wat pukkeltjes in haar gezichtje. De kraamverpleegkundige zij toen dat dit hormoonpukkeltjes waren en het cb bevestigde dit.
    Ik hoefde er niks aan te doen want het zou vanzelf weer weggaan. Nu 6 weken later heeft het zich alleen maar uitgebreid. Het hele gezichtje van mijn dochter zit onder de bultjes, vlekjes, ziet rood en voelt erg ruw aan.
    Omdat ik ging twijfelen of het toch niet iets anders zou zijn dan hormoonpukkeltjes ben ik naar de huisarts gegaan. Zij zei dat ze dacht dat het eczeem is. Haar advies is om te smeren met bepanthene omdat we anders hormoonzalf moeten gaan gebruiken.
    Nu smeer ik wel met bepanthene (doe meestal trouw wat de huisarts zegt) maar ik heb het idee dat het alleen maar toeneemt en dat het Jasmine ook nog eens pijn doet. Als ik het op haar gezichtje smeer, begint ze nl. heel hard te huilen.

Zijn er hier andere moedere van wie hun kindje eczeem heeft en zo ja...wat hebben jullie eraan gedaan en is het weggegaan?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik op haar gezichtje 1 keer bultjes gezien en dat voelde ook ruw aan, dit heb ik met een heeeel dun laagje vaseline ingesmeerd, dat hielp wel, ze heeft het nu af en toe nog wel eens, ik doe er eerlijk gezegd niet veel aan tot ik denk dat ze er last van heeft ;)

3. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Hallo,

Mijn zoontje had twee/drie weken na de geboorte ook last van hormoonpukkeltjes. Hij had ook over het hele gezicht, dit breidde zich langzaam uit. Ik was net als jij wanhopig en ben er mee naar de huisarts gegaan (lees: twee keer) omdat het maar niet minder werd. Toch zij de huisarts dat ik er niet veel aan moest doen en van af moest blijven. Ze adviseerde wel baby-olie. Zelf smeerde ik er soms lipikar Baume op (een soort balsem voor zeer droge huidjes, verkrijgbaar bij de apotheek).

Hormoonpukkeltjes duren soms tot drie maanden. En het heeft ook echt ruim drie maanden geduurd hier voordat het overging.
    Het is een kwestie van veel geduld hebben. Zeker als je dochter er zelf geen of weinig last van heeft, moet je er niet veel cremes/zalfjes op smeren.

Ik denk echt niet dat dit eczeem is, omdat je ook aangeeft dat je dochter last heeft van pukkeltjes. Eczeem heeft mijn zoontje nu wel soms op zijn wangetjes en dat ziet er echt anders uit dan die pukkeltjes.

Veel succes!

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    gewoon even langs de apotheek of drogist en een tube vasiline halen.

Eczeem heeft meer kans van slagen (om het zo maar eens te noemen) op een droge huid, dus vet houden die hap.

Kies voor een zeepvrije zeep als je haar wast (die van de aldi is erg goed).
    Ook gewoon water droogt uit dus ik kreeg als advies om max 3 keer te badderen.

Ook een tip van de huisarts (de mijne dan) smeer de vasiline er 's avonds op want met vasiline op verbrand je sneller in de zon.

Groetjes Anita

5. Alita

Alita Niet meer actief

heeft ze er ook jeuk aan?
    ik zou er ook niet teveel op smeren, vaseline sluit de huid af dus dan kan de huid niet ademen, is ook niet goed. Ik heb zelf eczeem maar dat zijn geen bultjes, kijk eens op internet of je afbeeldingen vindt die hetzelfde uitzien mischien vindt je zo iets wat er op lijkt..

@pluk heb ik nog nooit van gehoord dat als je vaseline opsmeert je sneller verbrandt, het enige wat ik wel weet is dat het de zonnenstralen tegenhoud dus je krijgt dan wiite vlekken, maar ja dit heb ik ook maar van gehoord natuurlijk...

Deel Deze Pagina