help, wat is er mis met mijn lichaam?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Jade11, 15 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen, het is dan wel na de bevalling, maar inmiddels al 9 maanden erna..
    mijn cyclus is altijd heel regelmatig geweest, tot op de minuut. dit is vrijwel meteen na de bevalling (in augustus) weer verder gegaan.
    tot januari..heb erg veel symptomen van zwangerschap gehad, wist zeker dat ik weer zwanger was en uiteindelijk een week voordat ik ongesteld/overtijd zou zijn enorm heftige bloeding, wat volgens mijn huisarts een miskraam bleek te zijn. vanaf dat moment is mijn hele cyclus in de war. iedere maand symptomen van zwangerschap, en toch ongesteld worden. in plaats van iedere 4 weken ben ik nu iedere 2.5 weken ongesteld, terwijl ik aan de pil ben. nu was ik vorige week ongesteld, donderdag de laatste dag, en nu sinds dinsdag weer!!

ik weet niet of dit er ook iets mee te maken heeft, maar ben vanaf dat moment ook enorm veel aangekomen, terwijl ik helemaal niet meer eet dan normaal gesproken, juist minder, probeer meer te sporten en iedere avond braaf groene thee ipv cola. en toch vliegen de kilos er aan. ( heb de week na de bevalling een spijkerbroek gekocht, en zit nu 3 maten groter, terwijl ik tot december alleen ben afgevallen)
    heb ook het idee dat ik vol met hormonen zit, jank om alles en kan echt niks hebben. ook bijna iedere dag enorme hoofdpijn.
    ales voelt precies hetzelfde als toen ik net zwanger was van mila, maar heb negatieve testen (al een stuk of 40) en blijf maar ongesteld worden.

ook zit ik sinds een aantal maanden aan de antidepressiva, en weet ik dat je daar wel dik van kunt worden. heb al geprobeerd om deze af te bouwen, omdat ik niet het idee heb dat het werkt, maar toen kwam ik juist nog meer aan!!

met dit hele verhaal zou ik normaal gesproken wel naar de huisarts gaan, maar het probleem is dat ik alleen een schotse verzekering heb, en nog geen huisarts (ben net terug verhuisd.) ik wil nu nog geen nederlandse verzekering afsluiten, omdat de kans erg groot is dat we volgende maand naar belgie gaan.

dus mijn vragen aan jullie:

weet iemand wat er met mijn cyclus is gebeurd?
    heeft dit nog te maken met de zwangerschap of de miskraam erna?
    heeft dat aankomen en hoofdpijn er ook iets mee te maken?
    of komt dit alles toch allemaal door mijn anti depressiva?
    en weet iemand of ik met een schotse verzekering ook in nederland naar een huisarts kan?

2. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    De cyclus is wel in orde, maar sliuk ook gewoon pil. Maar de rest erug herkenbaar

3. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Mischien heeft het wel met de pil te maken die je slikt. Niet iedereen kan tegen iedere pil.
    Ik ben na de zeangerschap overgestapt op een andere pil omdat ik ineens nadat ik begon met het slikken van dezelfde pil als voor de zwangerschap ontzetten geirriteerd enzo werd.

En vriendin van mij kreeg een andere pil en die kwam in een maand tijd 5 kilo bij terwijl dat die normaal kan eten wat ze wilt en erg veel sport.

Dus mischien is het een optie om de pil een maandje of wat aan de kant te schuiven om te kijken of het dan minder word?

4. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    heb inderdaad besloten om nu maar even te stoppen, probleem is alleen dat wij alebei vrij vruchtbaar zijn...
    wat mij vannacht ook te binnen schoot, en ook even een paniekaanval bezorgde, is dat ik 5 maanden geleden een baarmoederhals onderzoek heb gehad en dit twijfelachtig was. moet nu in juli terug komen. heb ook vrij veel buikpijn de laatste week, zou dit er ook mee te maken kunnen hebben? ik weet het echt niet meer, weet alleen dat er iets niet goed zit..

5. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    hm dat is wel een probleempje ja, maargoed er bestaan ook condooms ;) al kan ik me voorstellen dat je daar ook niet op zit te wachten :D

Als je 5 maanden geleden een onderzoek hebt laten doen en je hoeft pas in juli terug te komen denk ik niet dat het zorgwekkend twijfelachtig was. Dus ik zou me daar niet al te veel zorgen over maken.

Die buikpijn is mischien wel logisch als je zo vaak ongesteld bent en alles van slag is, je baarmoeder draait zo natuurlijk overuren he.

Maar als je je nou echt heel druk maakt zou ik me toch even verzekeren zodat je naar een huisarts/ gyneacoloog kunt. Stress is ook niet goed voor dit soort dingen.

Hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

Deel Deze Pagina