In de ouders van nu staat altijd een collumn van een verloskundige. Vind ik altijd erg leuk om te lezen, ook omdat ze net een baby heeft gekregen. Vandaag ging het over een stel dat na heel veel behandelingen eindelijk zwanger was geworden en het werd een miskraam. Phoe wat heftig! Ik had de tranen in mijn ogen staan. Ik realiseerde me ook pas dat het beroep van een verloskundige wel heel heftig moet zijn, dat dit soort dingen natuurlijk vaker voorkomen...
ik denk dat het nog heftiger is als je zelf die behandeling moet ondergaan en dan een miskraam krijgt
Als je het zelf meemaakt is het aller ergste natuurlijk. Toch denk ik wel dat het ook voor een VK soms niet makkelijk is om regelmatig dit soort dingen mee te maken. (niet te vergelijken met wanneer je het zelf mee maakt natuurlijk!)
Ik heb het ook gelezen en het greep mij inderdaad ook aan. Heb het ook mijn vriend laten lezen. Erg heftig.
Het lijkt me inderdaad een beroep waarbij geluk en verdriet soms heel dicht naast elkaar liggen. Ik wilde de OVN deze week toch al aanschaffen, dus ga dat stukje nog lezen.
En wat dacht je als een VK of GYN. een fout maakt en de baby er gehandicapt door wordt. Hebben ze ook een schuldgevoel waar ze nooit meer vanaf komen lijkt mij. Of dat een baby dood geboren wordt, of als je kraamhulp bent en het babytje waar je voor zorgt overlijdt. Dan heb je een verschrikkelijk beroep als je dat mee maakt.